Penguin Cafe Orchestra - Penguin Cafe Orchestra (1981)

Avant-Garde
Label: EG

1. Air a Danser (4:30)
  2. Yodel 1 (4:07)
  3. Telephone and Rubber Band (2:28)
  4. Cutting Branches for a Temporary Shelter (3:09)
  5. Pythagoras' Trousers (3:18)
  6. Numbers 1 to 4 (6:57)
  7. Yodel 2 (4:34)
  8. Salty Bean Fumble (2:11)
  9. Paul's Dance (1:45)
  10. The Ecstasy of Dancing Fleas (4:01)
  11. Walk, Don't Run (3:01)
  12. Flux (1:48)
  13. Simon's Dream (1:48)
  14. Harmonic Necklace (1:12)
  15. Steady State (3:36)
avatar van levenvergeten
The Ecstasy of Dancing Fleas

Beter wakker worden op je vrije zondagochtend dan met Penguin Cafe Orchestra's The Ecstacy of Dancing Fleas kan bijna niet!

avatar van cddrive
Beluister dit album en bedenk dat deze magistrale composities ruim 25 jaar geleden op de plaat zijn gezet; woorden schieten te kort! Het blijft prachtige muziek!!

avatar van Flipper
cddrive schreef:

Heerlijke folk, je wordt er lekker vrolijk van.

Ongelooflijk album. Het nummer numbers 1-4 is echt prachtig! 4,5

Jazzthieve
Vrij saaie muziek die nergens naartoe gaat. Met die cover kreeg ik het idee dat het werkelijk avant-gardistisch muziek zou zijn. Dit is hier helemaal niet het geval. Catchy en luchtige riedeltjes zonder enige diepgang of complexiteit, iets wat je toch zou verwachten onder de noemer "avant-garde".

avatar van vigil
Mooie plaat hoor, Numbers 1 to 4 is mijn favoriet en dan doel ik dus op het 6de nummer en niet op de nummers 1 tot en met 4

avatar van heartofsoul
Toevallig vanmiddag weer eens gedraaid, en inderdaad, Numbers 1 to 4 is verrassend en spannend. Mijn favoriet is Paul's Dance, maar eigenlijk vind ik alles even sierlijk en oorstrelend, met uitzondering misschien van Walk Don't Run, waar ik tot nu toe niet aan heb kunnen wennen.
Verder vind ik dit een tamelijk verslavend album. Komt voor mij door het hybride karakter: semi-klassiek, folk, en zelfs een klein beetje minimalistisch (moet steeds denken aan Philip Glass), ik hoor het er allemaal in terug.

avatar van Juul1998B
Mooie deuntjes en akkoorden. Echt zo'n album die perfect past op de achtergrond.
Ik mis alleen een beetje variatie, maar dat is in dit geval niet super erg!