The Sisters of Mercy - Temple of Love (1992) (1992)

Label: WEA

1. Temple of Love (1992) (Touched by the Hand of Ofra Haza) (8:05)

met Ofra Haza

2. I Was Wrong (American Fade) (3:12)
  3. Vision Thing [Canadian Club Remix] (7:32)
  4. When You Don't See Me (German Release) (4:45)
avatar van Pinsnider
Deze versie van Temple of Love is toch wel redelijk briljant te noemen!! Ofra Haza tilt het echt een niveau hoger!! Geweldig!! Ik ben niet zo bekend met het oeuvre van SoM, maar is het origineel ooit een hit geweest..?? En hebben deze gasten bijna alleen maar Ep's uitgebracht..??

avatar van MartinoBasso
Ik vind de originele versie toch 10 keer beter eerlijk gezegd..
Ik meende ergens gelezen te hebben dat de originele versie net geen "nummer 1 hit" is geworden in de alternatieve hitlijst. Blue Monday van New Order bezette toen de eerste plaats. En neen, ze hebben niet alleen Ep's uitgebracht, ook 3 albums. Ook een album dat al die Ep's verzamelt (some girls wander by mistake!) en een best of!

avatar van Pinsnider
Ga ik eens even uitzoeken!!! Dank!!!

avatar van Poeha
Pinsnider schreef:

Zo'n beetje dezelfde gedachte als ik de afgelopen dag kreeg.
Ik ken deze band pas zo'n 24 uur.

avatar van Sir Spamalot
Een waanzinnige versie van Temple of Love was voor tot voor kort één van mijn weinige raakpunten met The Sisters of Mercy, ondertussen heb ik al de drie studio-albums achter de kiezen. Het is een fantastische kennismaking geweest met hun werk. O ja, Temple of Love is een nummer dat je gemakkelijk duizenden keren kunt draaien, heb ik wellicht ook al gedaan, nu ik er aan denk...