Within Temptation - The Qmusic Sessions (2013)

Rock / Metal
Label: Roadrunner

1. Grenade (3:43)
  2. Titanium (3:51)
  3. Let Her Go (3:43)
  4. Summertime Sadness (4:04)
  5. Radioactive (4:02)
  6. Crazy (3:33)
  7. Dirty Dancer (4:14)
  8. Don't You Worry Child (3:28)
  9. Behind Blue Eyes (4:02)
  10. The Power of Love (5:13)
  11. Apologize (3:04)
avatar van tbouwh
Laat ze hun eigen muziek maar maken... Meeste covers klinken niet met het metalrandje dat aan ieder nummer wordt toegevoegd. Alleen covers van Apologize en Let Her Go zijn nog enigszins aan te horen maar ook die halen het niet bij het origineel

avatar van Arrie
The Power of Love gecoverd door Within Temptation... Ik weet niet of het om het Frankie Goes to Hollywood-nummer of het Jennifer Rush-nummer gaat maar het lijkt me allebei afschuwelijk.

avatar van Nicole_1989
Geweldig hoe Within Temptation er in slaagt om deze nummers te voorzien van hun eigen WT-sausje. Eigenlijk klinken alle nummers alsof Within Temptation ze zelf gemaakt heeft, en dat vind ik bewonderenswaardig.
Het is uiteraard een kwestie van smaak, maar persoonlijk vind ik veel van deze covers beter aan te horen dan de originele nummers

avatar van The_CrY
Best geinig om dit soort nummers een keertje aan te horen met een WT-jasje, maar doe mij maar hun eigen materiaal. Dit vind ik nét iets te gezapig allemaal.

avatar van james_cameron
Leuk plaatje, waarop de band tien vrij recente (en één klassieke) popsongs in een stevig maar nog steeds vrij toegankelijk jasje steekt. Overwegend komen de covers verrassend goed uit de verf, al is op gegeven moment de lol er wel een beetje af en klinkt alles wel wat glad en gelikt. De eerste zes tracks zijn het beste, daarna wordt het minder. Vooral Titanium van David Guetta en Summertime Sadness van Lana Del Rey klinken fijn.

avatar van CorvisChristi
CorvisChristi (crew)
Er zijn meer covers opgenomen, maar door copyright-rechten zijn deze niet op het album terecht gekomen. Wat jammer is, aangezien ze bijvoorbeeld ook "Somebody That I Used to Know" van Gotye op een uitermate heftig rockende manier onder handen hebben genomen.

avatar van Nicole_1989
CorvisChristi schreef:

Klopt, die mis ik echt heel erg op het album! Dat vond ik persoonlijk de beste cover die er bij zat. Ook Paradise, de cover van Coldplay, mis ik. Die vond ik ook heel erg mooi.

avatar van The_CrY
Dat zijn meteen twee interessante nummers die ik graag had willen horen. Gelukkig staan ze wel op YouTube. Mee eens, die hadden dit een interessantere EP gemaakt.

avatar van Style.Girl
Summertime Sadness is echt een geweldige cover geworden! Daarnaast zijn Radioactive, Titanium ook erg leuk. En Apologize is ook wel erg mooi.

De rest van de nummers vind ik eigenlijk niet zo, maar dat komt meer omdat het bijna allemaal nummers zijn waarvan ik het origineel echt vreselijk vind dus heb ik ook niet zo heel veel met de covers, omdat de melodieën hetzelfde blijven, maar ik vind het wel erg gaaf gedaan om elk nummer op hun manier te bewerken en er een rock/metal randje aan te geven.

Daarnaast vond ik Paradise, Someone I Used to Know en Skyfall ook erg goed!
Jammer dat die niet op het album vermeld zijn, want vind die toch wel beter dan sommige andere die er wel op staan.