Emerson, Lake & Palmer - Works Live (1993)

Label: Victory

1. Introductory Fanfare (0:53)
  2. Peter Gunn (3:34)
  3. Tiger in a Spotlight (4:09)
  4. C'Est La Vie (4:14)
  5. Watching over You (3:59)
  6. Maple Leaf Rag (1:14)
  7. The Enemy God Dances with the Black Spirits (2:47)
  8. Fanfare for the Common Man (10:56)
  9. Knife Edge (5:04)
  10. Show Me the Way to Go Home (4:20)
  11. Abaddon’s Bolero (6:04)
  12. Pictures at an Exhibition (15:43)
  13. Closer to Believing (5:29)
  14. Piano Concerto - Third Movement: Toccata con Fuoco (6:42)
  15. Tank (12:37)
avatar van HiLL
Zijn Engelsen..is veranderd.

Erg matige plaat. Nummers als Tiger in a Spotlight, Watching over You, Show Me the Way to Go Home, maar vooral Closer to Believing zijn niet interessant en hadden net zo goed weggelaten kunnen worden. Het enorme orkest is ook al geen toegevoegde waarde, vooral de trompetten bij Fanfare for the Common Man klinken belabberd. Topper blijft Peter Gunn, Daarnaast vind ik Abaddon's Bolero erg goed. Is trouwens verkeerd gespeld in bovenstaande lijst.

Stijn_Slayer
Wederom is deze live plaat niet echt representatief voor Emerson, Lake & Palmer's live kwaliteiten. Net als bij Welcome Back My Friends to the Show That Never Ends is de opname gewoon zo klinisch.

Muzikaal klinkt het soms alsof de heren op de automatische piloot spelen. Ik mis bezieling, improvisaties, spectaculaire solo's en muzikale hoogstandjes. Toch blijft er een meer dan degelijke show over.

Zonder 'Pictures at an Exhibition' (en in mindere mate 'Knife Edge' en 'Tank') zou ik echter een halve punt lager geven.

WPE
Peter Gun, ja...daar koop je dit album alleen al voor. Want het is eerlijk: als je echt iets goed van hun wilt horen dan moet je toch naar Welcome Back My Friends...oorspronkelijk een 3lp, op dubbelcd live registratie. Die is echt grandioos, ze waren toen op hun best.
Wat je op Works hoort is zeker niet slecht, maar kan daar niet aan tippen.