Frank Boeijen - Wilde Bloemen (1991)

Label: Ariola

1. Koud in Mijn Hart (3:45)
  2. Het IJs (3:11)

met Henny Vrienten

3. Voor Niemand Bang (5:12)
  4. Ze Geeft Om Mij (4:11)
  5. De Koorddanser (7:08)
  6. Gestolen Gevoel (4:29)
  7. Een Hollandse Hemel (3:40)
  8. Vaarwel (4:12)
  9. Onschuld (4:58)
  10. Twee Gezichten (3:07)
  11. Wilde Bloemen (4:10)
EVANSHEWSON
Formidabele plaat van Frank Boeijen, ik vind dit absoluut zijn beste!

Ze geeft om mij gaat door merg en been en als ik in een emotionele bui ben hou ik het niet droog!

Koud in Mijn Hart doet me qua instrumentatie (voornamelijk die gitaar) altijd denken aan Chris Isaak.

Twee gezichten is een biezonder geslaagd duet met Henk Hofstede, zanger van de geniale Nits.

Een Hollandse Hemel wordt zowat volgespeeld door multi-instrumentalist Robert-Jan Stips, ook al van Nits.

Klassieker van Frank.
Veel respect en eeuwige bewondering!
4.5 ****1/2 enne : Vlaamse

Elvis Presley
Een "Hollandse Hemel", wat een prachtig arrangement heeft dat nummer toch.

Geweldigenoten
Mooi eerste solo-album van een man die ik vanaf mijn 10e jaar al bewonder en naar luister. Album vind ik zelf nog een beetje wankel, maar bevat wel zeer mooie uitschieters zoals Koud in mijn hart, Ze geeft om mij en Vaarwel.

avatar van Madjack71
Mooi solo-debuut van Frank Boeijen. De puf was er een beetje uit met de groep en hij hervond nieuwe energie in zijn solo-activiteiten. Dit uitte zich in een aantal i.m.o pareltjes van nummers:
Koud in mijn hart/Ze geeft om mij/Twee gezichten en Wilde Bloemen.

avatar van lennon
Mooi album, met hier en daar een erg mooie uitschieter, afgewisseld met wat langdradigere nummers.

Het Ijs met Henny Vrienten en Ze geeft om mij zijn 2 van die hoogtepunten.

Ik heb Frank Boeijen qua zang, en teksten heel erg hoog aangeschreven staan, maar een verzamelaar kan me op een of andere manier toch meer boeien (haha) als een regulier album.

Maar als ik dan toch een album zou moeten kiezen, dan is dit absoluut wel een leuke!

avatar van Twinpeaks
Goed solodebuut van Boeijen. Mooie heldere productie en prima liedjes.Soms lijkt het een beetje over de top te gaan (Ze Geeft Om Mij) maar ik vind dat op zijn tijd wel lekker.Een Hollandse Hemel is natuurlijk een knap staaltje kakafonie van Stips en ook die andere Nit ,drukt zijn stempel op 3 nummers.Ook Het IJs met Hennie Vrienten is een fijn nummer.Waarom dan geen 5 sterren? Omdat nummers als Gestolen Gevoel en Onschuld een beetje aandoen als overblijvertjes van de Frank Boeijen Groep en ik had het idee dat Boeijen met dit album daar afstand van wilde nemen.Neemt niet weg dat dit een prima album is,waar ik nog steeds graag naar luister.

avatar van Madjack71
Ze Geeft Om Mij gaat m.i. verder waar De Verzoening ophield. Een zelfde soort dramatiek...die op zijn tijd idd. wel okee is.

goede cd er staan mooie nummers op

ichiman38
Het eerste soloalbum van Frank Boeijen. Beste nummers vind ik Voor Niemand Bang ,Wilde Bloemen en Onschuld er staan verder geen slechte nummers op.

avatar van RichardCorjanus
het eerste solo album van Boeijen. Leuk ook dat er zoveel mensen aan mee werken. koud in mijn hart heb ik echt te vaak gehoord maar, nummer zoals: de koorddanser of wilde bloemen zijn echt mooi. een goed album.

avatar van harvesmoon
Eén van de betere platen met als favoriet de kooi.

harvesmoon schreef:
Eén van de betere platen met als favoriet de kooi.
Die staat hier niet op hoor.

avatar van harvesmoon
vincentcorjanus schreef:
Die staat hier niet op hoor.

Ik had waarschijnlijk twee pagina's open staan, oeps!

avatar van josvanraaij
Voor mij zijn beste album. Ik draaide hem vandaag weer eens na lange tijd en het viel me op dat het niet aan kwaliteit heeft ingeboet. Gestolen gevoel vind ik er niet bij passen maar verder niets dan mooie, gevoelige nummers met een heldere klank, melancholisch, creatief/speels (Nits gehalte).
Mooie arrangementen, mooie stemmen. Hij heeft hier het beste uit zichzelf naar boven gehaald en stond open voor samen werking met andere topmuzikanten.