Burn the Priest - Burn the Priest (1998)

Label: Epic

1. Bloodletting (1:59)
  2. Dimera (2:30)
  3. Resurrection #9 (5:17)
  4. Goatfish (2:25)
  5. Salivation (2:14)
  6. Lies of Autumn (4:49)
  7. Chronic Auditory Hallucination (3:56)
  8. Suffering Bastard (2:10)
  9. Buckeye (4:00)
  10. Lame (1:53)
  11. Preaching to the Converted (2:34)
  12. Departure Hymn (2:41)
  13. Duane (2:20)
  14. Ruiner (2:08)
avatar van Kondoro0614
Met een ontzettend hoog tempo word het debuut van 'Lamb of God' wat hier zich nog voor beweegt als 'Burn The Priest' ingeluid. Misschien dat het een net iets té hoog tempo is of dat ik gewoon niet kan wennen aan dit album aangezien ik na de vierde luister beurt nog steeds met de handen in mijn haren zit, en niet weet wat ik met dit hele album aan moet. Toch weerhoudt het mij er niet van om ook deze mannen in de marathon te gooien, ik ben al een langere tijd fan van deze band voornamelijk de albums die onder de naam 'Lamb Of God' rondzwerven vind ik fantastisch.

Het muzikale mis ik nog een beetje, en vooral bij 'Bloodletting' lijkt het erop alsof er zo veel mogelijk geluid gemaakt moest worden wat na een tijdje best irritant werd. Echter bij het nummer 'Dimera' kwam een beetje de latere 'Lamb of God' opzetten en blijft dit album best wisselvallig met zijn nummers. De één is zo knetter hard dat je oren van je hoofd afgeblazen word, waarna de volgende wat schappelijker maar nog steeds knetter hard in elkaar zit.

'Lamb of God' is de vierde en laatste band die ik nog moest hebben voor de tourende Slayer in November. Samen met 'Anthrax' en 'Obituary' zijn ze de speciale gasten die Slayer mee neemt en 'Lamb of God' is dan ook één van de bands waardoor ik eigenlijk verleid werd te gaan (samen met Anthrax). Van het debuut ben ik geen fan, ga ik ook niet worden maar is leuk om een keer geluisterd te hebben. En dan starten we aardig neutraal.