Poni Hoax - A State of War (2013)

Frankrijk
Electronic
Label: Pan European

1. Cities of the Red Dust (2:48)
  2. There's Nothing Left for You Here (4:25)
  3. Down on Serpent Street (4:16)
  4. Blood & Soda (3:33)
  5. Marida (3:46)
  6. Life in a New Motion (3:24)
  7. Leaving Home Again (4:17)
  8. Young Americans (4:17)
  9. Winter Seal (4:35)
  10. Summerfalls (5:17)
  11. The Word (8:02)
avatar van Sunderland
Wat een fijn nieuw album van Poni Hoax! Helaas een stuk meer toegankelijker geworden maar onmiskenbaar het oude geluid van PH. Top!

Deze blijft voorlopig nog op de draaitafel liggen.

avatar van Hanszel
Had 'm helemaal gemist, uit 2013 alweer. Nu aant streamen via deezer en klinkt zeer aangenaam. Inderdaad toegankelijk, 'makkelijker', vooral dan hun eerste maar heel herkenbaar.

Ik ga 'm nog een paar keer proberen voordat ik tot een oordeel kom, hun eerste is nog altijd geweldig!

avatar van E-Clect-Eddy
Dit album is meer pop / rock / indie met wat synths erbij, maar voorlopig wel mijn favoriet van Poni Hoax.

avatar van E-Clect-Eddy
Heerlijk album kan ik wel zeggen na 8 keer gehoord te hebben, eigenlijk al na de derde keer.

De hypnotiserende afsluiter The Word is echt mijn favoriet en doet mee met de beste nummers van 2013. Het nummer Young Americans doet me denken aan het Bowie nummer maar het is geen cover, zover ik kan nagaan. Ook Marida, Winter Seal en There's Nothing Left for You Here bevallen prima in hun toevoegen van elektronische elementen aan indie / pop / rock nummers.

Doet in de verte denken aan wat het Canadese Metric doet.

avatar van Sunderland
Goed zo! Ik ben momenteel op reis en dit is ook 1 van de weinige albums die ik offline beschikbaar heb gemaakt op Spotify. Uptempo, vrolijk en Young Americans zit nog steeds in mijn hoofd.

Ik ben al heel lang aan het wachten totdat deze mannen eens in ons land komen optreden, maar ze komen amper de grens over. En waarschijnlijk zal een nieuw album in aantocht zijn...

avatar van E-Clect-Eddy
Als een nieuw album zo goed wordt als deze dan kan ik niet wachten alhoewel ik nu even voort kan met het genieten van deze. Ga deze misschien nog wel een halfje erbij geven.

Zag mag 2 concerten op Bandsintown voor 2015, beiden in Parijs afgelopen zomer.