Shy - Excess All Areas (1987)

Label: RCA

1. Emergency (3:36)
  2. Can't Fight the Nights (4:02)
  3. Young Heart (3:55)
  4. Just Love Me (4:00)
  5. Break Down the Walls (5:23)
  6. Under Fire (4:16)
  7. Devil Woman (3:31)
  8. Talk to Me (3:52)
  9. When the Love Is Over (4:23)
  10. Telephone (4:18)
  11. Run for Cover * (3:46)
  12. Only You * (3:23)
  13. Don't Wanna Lose Your Love * (4:14)
  14. Break Down the Walls [Concrete Mix] *
DutchViking
Eind jaren '80 was Shy een grote belofte. Excess All Areas is veruit het beste album dat de band ooit afleverde, maar een doorbraak heeft er voor het Britse vijftal nooit ingezeten. Toch zijn de songs op dit album (met name de A-kant) de moeite waard, hoewel erg gedateerd. Daarom 3 punten van mij i.p.v. 4.

avatar van Epitaph
Break Down the Walls,Telephone en Emergency zyn veruit de beste nr.s

avatar van ozwald
geinig plaatje. zanger vertoont z'n kunsten nu bij noorse band TNT.

Jammer van een zeperd als Just Love Me, verder een geweldige plaat.
Emergency, Tear Down the Wall en Can't fight the Nights zijn de sterke troefen.
Tony Mills is op deze plaat sterk.

Ozric Spacefolk
Lekkere hardrockplaat, met waanzinnig gitaarspel van ene Steve Harris. De zang van Tony Mills is ook erg bijzonder, en de man kan aardig de hoogte in.

De grootste hits van deze plaat zijn ook gelijk meegeschreven of geschreven door anderen. Zo is Emergency van Michael Bolton/Duane Hitchings, Break Down the Walls is meegeschreven met Don Dokken en producer Neil Kernon. Devil Woman is dan weer een Cliff Richard-cover.

Moet wel zeggen dat de riff van Break Down the Walls klinkt als een mix van Hammer to Fall en One Vision van Queen.

De rest is allemaal door de band zelf geschreven en die nummers houden ook prima stand.
Neil Kernon is een wereldberoemd producer die aan zo'n 96 gouden en platinum platen heeft meegewerkt. Niet de minste dus. En de productie van deze plaat is ook meer dan prima!

avatar van Darkzone
Gisteren deze lp voor €3,50 bij een plaatsgenoot opgehaald. Ik had nog nooit van de band gehoord, maar rockalbums van tweede helft jaren 80 liggen meestal wel in mijn straatje en een nummer via YT luisteren gaf de doorslag om de gok te wagen.

En die gok viel ruimschoots de goede kant op. Heerlijke "zomerse" rock die ook vaak op Soundtracks van 80s films staan. Lekker meezingen en meedeinsen.
En de B-kant doet niet onder voor de A-kant.