Ugly Heroes - Ugly Heroes (2013)

Label: Mello

1. The Feeling (0:32)
  2. Desperate (4:31)
  3. Good Things Die (3:24)
  4. Long Drive Home (3:01)
  5. Hero's Theme (3:24)
  6. Graves (3:19)
  7. Heart and Soul (3:58)
  8. Take It or Leave It (3:10)
  9. Never Go (2:50)
  10. Sweet Love (3:15)
  11. God's Day Off (4:15)
  12. Just Relax (3:05)
  13. This Is Life (4:18)
  14. Impaired Judgement (3:38)
  15. Push (4:13)
avatar van Delars
Nice, interessant project.

Delars schreef:
Nice, interessant project.

Idd, nieuw werk van Apolo Brown is altijd het uitkijken naar waard. Ben benieuwd.

Check hier een interview/preview, aangaande dit project:

avatar van 'State Of Mind'
2010: Apollo Brown - Gas Mask: GOUD
2011: Apollo Brown- Daily Bread: GOUD
2012: Apollo Brown - Trophies: GOUD
2012: Apollo Brown - Dice Game: GOUD

2013: Apllo Brown - Ugly Heroes: GOUD?

Probably, YES!

avatar van thgryda
Gelekt? Ik ben hem nu aant afhalen, straks checken. Erg benieuwd!!!

avatar van -marco-
Ga hem ook zo opzetten, ben erg benieuwd

avatar van -marco-
Verbal en Red zijn een fijne combi en Apollo doet zijn ding weer goed. Kortom smullen!

avatar van thgryda
Ssstt ik ga em nu pas luisteren, gelieve geen verwachtingen te scheppen

good things die, eerste indruk: Verbal en Red zijn uitstekende mc's die een hoger niveau halen dan hassaan mackey, vergelijkbaar met journalist en net ietsje minder sterk dan OC op trophies, al scheelt het weinig. De beste combo vind ik nog steeds die met guilty simpson, niet dat hij er als mc per se bovenuit steekt maar hij past het allerbeste op die apollo beats. Ik moet dringen eens achter clouds, the reset en brown study aan gaan want die heb ik nog steeds niet gecheckt!

Al bij al, weeral een heel vet album met ziekelijk vette beats (al blijven het typische beats voor Apollo)

avatar van thgryda
God's day off heeft dezelfde sample als basic instructions before leaving earth van Gza? Of klopt dit niet? Het lijkt er in elk geval op. Ik ga beginnen met een 4 maar als deze plaat op repeat blijft zal ie zeker nog stijgen!

avatar van 'State Of Mind'
thgryda schreef:

Jawel man, heerlijk!

avatar van -marco-
Pffff, wat een dope album. Dice game was/is mijn favo Apollo plaat, maar deze nadert toch wel hetzelfde niveau imo.

avatar van Delars
Idd heerlijk album!

avatar van thgryda
Fuck da, ik ga nie wachten, halfje omhoog, zuiver verdiend.

avatar van Flipm0de
Ondanks dat Apollo Brown telkens weer hetzelfde trucje uithaalt, luistert het elke keer toch wel erg lekker weg. Prima MC's, prima beats, prima album.

Hoogtepunt: God's Day Off

avatar van Silky & Smooth
Ik dacht precies hetzelfde. Het is constant hetzelfde trucjes, maar het blijft verdomd lekkere muziek. Geweldige plaat, alles klopt gewoon. Lekker stevige hiphop! Zeker één van de beste releases van het jaar!

avatar van thgryda
Ik vind dat dat voor elke producer wel min of meer geldt, een Kanye west beat heeft ook jarenlang hetzelfde geklonken. Hij is dan wat gaan innoveren maar dat was zeker niet altijd een succes. Het is gewoon wel zo dat er de laatste 3 jaar enorm veel Apollo Brown projecten zijn geweest waardoor het allemaal wat eentonig gaat lijken (zeker gezien er ook nog eens losse tracks uitkwamen met beats van apollo op andermans album). Het is inderdaad vaak hetzelfde trucje met hoge samples, blazers en bombastische baslijnen maar er zit voor mij nog genoeg variatie in de beats om dit te blijven pompen. Al is het natuurlijk wel zo dat hij stilaan wat gaat moeten experimenteren de komende jaren anders gaat hij de kant op gaan van Dj Premier en 9th wonder, die laatste ging geleidelijk aan wel wat vernieuwen maar dit was aanvankelijk geen succes (pas dit jaar met Murs terug een vette plaat gedropt).

avatar van Flipm0de
Het is ook niet vreemd dat alles op elkaar lijkt als je 7 albums in 3 jaar uit brengt, maar hoop dat hij zich wat verder kan ontwikkelen en ook soms eens iets onverwachts doet.

avatar van Blaqspark
Het is idd zo dat Apollo Brown op elke beat weer hetzelfde producers trucje doet (een sidechain van z'n sample op de kick) en de samples vaak op dezelfde simpele manier zijn geknipt. Maar het blijft lekker

Dit is hiphop zoals het moet zijn. Rauw, sample-based, eerlijk en overtuigend. Helaas wel een aantal saaiere tracks (soms ligt de oorzaak bij de sample keuze en soms bij de refreintjes). Het album begint heel sterk en zwakt voor mij toch wat af

Hoogtepunten: Desperate, Good Things Die, Graves, God's Day Off en Push

Opzich een redelijk sollide album met wel constant goede flows en delivery

avatar van Shelter
klinkt als Little Brother meets Blue Scholars kwa producties.
Best nice, de rappers irriteren niet maar vindt ze ook niet super vet of zo.
3,5* voor nu.

Mb.
Producer Apollo Brown weet dat je een goede formule moet koesteren. Beukende drums en veelal vocal-samples die een duidelijke sfeer neerzetten. Dat is de formule in een notendop. En ik geef toe: het werkt. Je bent haast verplicht om met je hoofd te knikken op het ritme van de drum. Er is echter een valkuil. En, tsjah, Apollo valt er in. Hij werkt te veel op de automatische piloot. Het meest aansprekende voorbeeld is God's Day Off dat haast een kopie lijkt te zijn van de klassieker Tears - je weet wel, van Da King & I. Alleen is deze versie lang niet zo goed als die van Da King & I. Enfin, genoeg over de producer. Rappers Verbalt Kent en Red Pill zijn er ook nog. Verbalt Kent draait al een paar jaar mee. Dat wordt ook duidelijk als je hem vergelijkt met Red Pill. Laatstgenoemde is namelijk bijzonder matig. Alles tezamen genomen levert het trio een degelijk album af. Het had de plaat goed gedaan als de lengte iets korter was geweest.

avatar van Nr.4
Tof album. Kan niet zeggen dat de beats toffer zijn dan op eerdere releases van Apollo Brown en de rappers zijn gewoon ok, maar als geheel vind ik het erg sterk.

avatar van DarkoMarco
Als ik over één album lang heb gedaan om aan te wennen dan is het dit album wel geweest. Dit album heeft bijna 2 maanden in mijn rotatielijst gestaan op nummer 1. Elke keer wijzigde ik van album omdat het op een of andere manier niet boeide. Het is niet dat ik hem zo slecht vet, maar misschien eerder 'niet aangrijpend'. De productie is geslaagd, enkel overtuigen de rappers mij helaas niet. en klinkt daarbij ook alles wat eentonig. Er is ook voor mij ook niet echt een nummer wat bovenuit springt. Het klinkt zeker als 1 geheel, maar maakt niet de emoties vrij wat ik misschien wel 'verijsde'. Hoewel 'Just Relax' wel echt heerlijk is. De energie van 'My Heart And Soul' is fijn, maar een nummer als 'Hero's theme' doet mij niks. Impaired Judgement is daarbij weer genius. Hoewel het toch een aardig goed album is, is het niet mijn type concept. Jammer, het heeft nog de potentsie wel om te groeien voor een halfje.

*3.0

avatar van Silky & Smooth
Gisteren live gezien. Heerlijke show! De sfeervolle, bombastische producties van Apollo Brown waren echt genieten. Ik begin zijn stijl toch steeds meer te waarderen. Zijn beats klinken gewoon geweldig. Sowieso vond ik ze gister als groep live ook heel sterk, al was het voor de MC's soms lastig om boven de dikke bassen uit te komen.

avatar van Sjaakspeare
'Desperate' en 'Heart and Soul' zijn heerlijk.

avatar van Sjaakspeare
Sjaakspeare schreef:
'Desperate' en 'Heart and Soul' zijn heerlijk.

'Desperate' en 'Take It or Leave It' bedoelde ik.

avatar van Nr.4
Doe mij maar Heart and Soul, erg mooie track.
Geinig trouwens hoe Apollo Brown op dit album gebruik maakt van oude films en vooral ook de voorlichtingsfilmpjes van vroeger.