Billy Idol - Greatest Hits (2001)

Label: Capitol

1. Dancing with Myself (4:49)
  2. Mony Mony (5:00)
  3. Hot in the City (3:32)
  4. White Wedding (4:11)
  5. Rebel Yell (4:45)
  6. Eyes Without a Face (4:55)
  7. Flesh for Fantasy (4:36)
  8. Catch My Fall (3:40)
  9. To Be a Lover (3:50)
  10. Don't Need a Gun (5:22)
  11. Sweet Sixteen (4:14)
  12. Cradle of Love (4:37)
  13. L.A. Woman (4:01)
  14. Shock to the System (3:35)
  15. Rebel Yell [Live and Accoustic] (5:34)
  16. Don't You (Forget About Me) (4:52)
Geweldige verzamelaar van de man die eens zo populair was, en waarom? Dat kun je hier horen, het beste van het beste van Billy Idol, schitterend gewoon.
Helaas dat de eerste 2 nummers in een wat mindere uitvoering te horen zijn.

lekkere muziek vooral nummers als eyes without a face en flesh for fantasy zijn ijzersterke songs,jammer dat we niks meer van deze man horen

Dat komt omdat de media deze man doodzwijgen en de radiostations en muziekzenders blijkbaar geen behoefte meer hebben iets van Billy te presenteren.
Vorig jaar is er weer een nieuwe cd van hem verschenen "Devils playground" maar die werd totaal genegeerd. Ik krijg ook sterk de indruk dat die cd waanzinnig geflopt is.
Maar op vakantie heb ik mensen gesproken die pas geleden naar Billy Idol zijn geweest in Paradiso en dat scheen geweldig te zijn.
Hij schijnt blijkbaar in December weer te komen.

avatar van the viking
En Sweet Sixteen,Cradle of Love niet te vergeten en het hoogtepunt voor mij White Wedding ! Billy Idol heeft trouwens in 2005 nog een cd uitgebracht Devil's Playground !

avatar van Poeha
Komt hij in december weer?

Fantastic!

avatar van Poeha
Beste nummer van Billy is zonder enige twijfel ....

...... REBEL YELL .....

En dan staat dit nummer er ook nog een keer in de zo niet betere live & acoustic versie op!

Man, wat een prachtalbum is dit!

Geen enkel nummer is minder, zelfs de cover van de Simple Minds hit Don't You misstaat hier niet!

Pieter Paal
Als je 'Rebell yell' en deze verzamelaar in huis haalt, heb je het beste van Billy Idol in huis.

avatar van LucM
Hij ziet eruit als de ideale schoonzoon, maar is zijn carrière begonnen als punker bij Generation X. Nadien ging hij op de pop/rocktoer waarbij hij aan aantal hits scoorde. "Hot in the City", "Rebel Yell", "Eyes Without a Face" en "Sweet Sixteen" vind ik de beste songs op deze leuke compilatie.

avatar van Madjack71
De man met zijn vuist omhoog voor de camera, opgekrulde lippen en een beetje sputum die omlaag kruipt, in combi met het felste perioxide blonde haren, wat ik destijds gezien heb.
Maar dat gezegt hebbende, hij heeft best wel wat aardige nummers achter gelaten.
Zo heb ik destijds Sweet Sixteen nog op singletje grijs gedraaid. Vind ik Hot in the City, wel leuk voor het warme weer. Kan ik die typische zang van hem wel waarderen in White Wedding en zo staan er nog wel een paar meer op. Leuk ook dat L.A Woman erop staat, aangezien hij ook een klein rolletje had in The Doors van Oliver Stone.
Laatste tijd wel erg rustig rondom hem. Misschien zijn wilde -witte- haren wat aan het verliezen?

Kingsnake
Powerpop met flinke rock inslag (dankzij gitarist Steve Stevens).
Voornamelijk eigen materiaal, alleen een Doors en een SImple Minds cover.

Het beste van de man staat hierop.
Ik ken de reguliere platen van de man niet, dus kan niet weten of er nog meer fijne songs van hem zijn.
Voorlopig heb ik hier wel voldoende aan.

Flesh for fantasy en Catch My Fall vind ik trouwens ook wel vette tracks.

avatar van The Voice
Heerlijke cd. En wat ik hierboven lees kan ik bevestigen, mindere songs zijn er eigenlijk niet op dit album. Wel een aantal die er echt uitspringen. Rebel Yell is een heerlijk nummer en ook bij White Wedding spat de energie ervan af. Maar een van de toppers vind ik toch wel 'Eyes without a face'. Ik heb nog lang niet alles van Billy, maar dat wordt - gezien deze verzamelaar - hoog tijd dat daar verandering in komt.

Kingsnake schreef:
Powerpop met flinke rock inslag (dankzij gitarist Steve Stevens).
Voornamelijk eigen materiaal, alleen een Doors en een SImple Minds cover.

Het beste van de man staat hierop.
Voorlopig heb ik hier wel voldoende aan.

Flesh for fantasy en Catch My Fall vind ik trouwens ook wel vette tracks.

Ik wil alleen even reageren op Simple Minds cover, dat is het namelijk niet. De schrijver van het nummer (Keith Forsey) bood het eerst aan Billy, maar die wilde uiteindelijk niet verder ermee.
Tja en de Minds scoorden er vervolgens hun grootste hit mee.

Kingsnake
Raynman schreef:

Tja en de Minds scoorden er vervolgens hun grootste hit mee.

Okay, wist ik niet.
Ik vind het niet zo'n geweldig nummer, dus heb nooit de versies vergeleken. Misschien doet ik dat eens, om te zien wat nou de fijnste versie is.

avatar van Rinus
Leuke verzamelaar van deze artiest. Ik heb alleen nog het album Rebel Yell (op vinyl), en dat is mijn inziens het beste album van hem.

MindRuler
Rebel Yell wordt inderdaad gezien als Idol's beste album.
Dit is een prima verzamelaar met heel veel goeie nummers, ook die akoestische versie van Rebel Yell is leuk om eens te horen.

avatar van Poeha
Ja, dat is echt een openbaring die versie.
Rebel Yell zelf vind ik nog steeds zijn beste nummer, maar deze versie kende ik nog niet eerder tot dit album.

avatar van wizard
In de verwachting dat ik wilde, rebelse rockmuziek aan zou treffen (een idee gevormd op basis van degene die me dit album aanraadde) ben ik begonnen aan dit album. De eerste keer luisteren viel niet mee, en de tweede keer ben ik halverwege maar gestopt met luisteren. Deze muziek is niet helemaal wat ik ervan verwacht had. Laten we zeggen dat ik geen zoetsappige jaren '80-synthesizerpop met hier en daar een gitaarrandje had verwacht. Snel wat anders luisteren.

Dat rebelse was meer een gimmick. Ik vind Idol ook meer een ''gemaakte'' popster.
Maar wel met een paar goeie songs, dat mag gezegd.

avatar van iggy
Ook ik kan me wel vinden in de kritiek van Wizard. Toch raad ik jullie eens aan om naar Storytellers te luisteren. Dat zoetsappige is dan ook bijna geheel verdwenen. Met een vaak sublieme Steve Stevens. Die vent trekt het nivo op deze semi akoustische plaat flink omhoog.
Wat mij betreft de beste plaat van Billy

avatar van LucM
Billy Idol zat aanvankelijk in de punkband Generation X. Na de split sloeg Billy Idol (begrijpelijk) meer de richting in van de synthipop met toch een aantal prima hitsingles. Volgens mij is hij vooral beïnvloed door David Bowie.

Ik zie Billy Idol juist wel als een zanger die altijd al zijn eigen ding heeft gedaan, een curieuze mengeling van pop en rock die natuurlijk door de puristen van beide genres niet echt wordt gewaardeerd maar voor mij op de één of andere manier wel werkt.
De wat ordinaire glamrockstijl - ook in de manier van zingen- moet je erbij nemen, maar eigenlijk zingt hij wel goed en zijn de nummers goed gemaakt en geproduced.
Een plaat die ik nog vaak opzet, met als uitschieters voor mij Flesh for Fantasy - heerlijke beat- , Eyes without a Face en het onweerstaanbare White Wedding.
De man heeft ook nog veel recent werk maar ik moet toegeven dat ik hem sinds de eighties niet meer gevolgd heb, ten onrechte vrees ik maar ja,.....