Fossil Collective - Tell Where I Lie (2013)

Folk / Rock
Label: Dirty Hit

1. Let It Go (4:15)
  2. Under My Arrest (5:08)
  3. Boy with Blackbird Kite (4:05)
  4. Wolves (4:35)
  5. Brother (4:46)
  6. Monument (4:51)
  7. On and On (3:55)
  8. When Frank Became an Orb (5:05)
  9. The Magpie (7:07)
  10. How Was I to Know (2:43)
  11. In a Northern Sky (4:13)
avatar van clayhill
Prachtig. Ergens tussen Jayhawks en Dry The River. Gratis ep van hun site te dl.

ejleusink
Wat een prachtig album !!

avatar van clayhill
Zo weinig reactie... Deze staat vast en zeker in mijn jaarlijstje....

avatar van clayhill
Je zou The Lonely Wild ook eens moeten proberen (hier nog niet te vinden). Ook prachtig !

avatar van muziekobsessie
lekker dromerige pop, heerlijk zo'n sausje daar kan ik me helemaal in vinden. Zit m toch in de preciese juiste balans van een aantal elementen: melodieus, spannend en de juiste stem en instrumenten, oja en de productie. ontdekking dit!

(verwijderd)
Ah hier had ik nog niet gereageerd, maar via muziekobsessie's berichtje op McMorrow toch maar even. Heel fijn dromerig folky album. Misschien net aan de lange kant, want in het midden zakt het een klein beetje in al is dat al wel minder dan bij de eerste luisterbeurten. En inderdaad hele mooie productie, erg open!

Erg spannend is het niet maar dat zijn The Jayhawks, Dry the River of Midlake ook niet. Hoeft ook niet bij dit soort albums want als het zo helder en mooi klinkt als hier is er niks aan de hand.
Het is allemaal prima in evenwicht en weet gewoon te raken op momenten waar dat moet. Geen overkill, geen fratsen maar recht door zee.
Melodieuze folkrock zoals het hoort zeggen we dan.

avatar van muziekobsessie
voor mij juist halfje erbij,o.a. under my arrest en let it go en on and on vind ik steeds beter en betrap mezelf erop dat ik zo op de dag die catchy refreintjes niet meer uit me kop zijn te krijgen ....dus die 3 epeetjes die ze ook nog hebben gemaakt komen nu al binnen....

Ergens tussen Beach Fossils en Animal Collective.

Dikkop
Daar dacht ik ook aan.

avatar van Mctijn
Dit album heeft inmiddels ook mijn goedkeuring!
Wat is Brother een machtig mooi nummer zeg!!
En dit is veel minder theatraal (en dus beter) dan Dry the River.

avatar van overmars89
Eén van mijn hoogtepunten van het jaar wat een ontzettend fijn album.

avatar van Lambchop
Mooie plaat hoor, luister nu half light nieuw nummer van ze. Zeker één aanrader

avatar van Janhero
Lekker dromerig album. Nu pas ondekt

avatar van popstranger
Aanvankelijk klonk dit teveel als dertien in een dozijn wegens al teveel gehoord in dit genre maar na de onvermijdelijke "enkele luisterbeurten" toch een mooi album gebleken. Wolves en Brother zijn de songs die me de eerste keer hebben voortgetrokken en in de slipstream hiervan groeide het hele album toch weer uit boven het maaiveld van de middelmatigheid.

avatar van Madjack71
..wat kan muziek toch mooi zijn. ..verrast tijdens het kijken bij seizoen 10 van greys anatomy (ofterwel voldoen aan mijn huwelijkse verplichtingen) door een nummer van Vib Gyor. ..opgezocht en er bleek een prachtig album aan vast te zitten. ..helaas alleen te luisteren via spotify en nergens meer te verkrijgen. ..gelukkig zijn ze verder gegaan onder de naam Fossil Collective en maken ze nog steeds prachtige muziek, waar een mooi randje Midlake omheen zit. ..en nog beter verkrijgbaar op vinyl.