Get Rich or Die Tryin' (2005)

Label: G-Unit

1. 50 Cent - Hustlers Ambition (3:57)
  2. 50 Cent - What If (3:05)
  3. Spider Loc - Things Change (3:59)

met 50 Cent en Lloyd Banks

4. Lloyd Banks - You Already Know (4:15)

met 50 Cent en Young Buck

5. M.O.P. - When Death Becomes You (3:05)

met 50 Cent

6. Mobb Deep - Have a Party (3:55)

met 50 Cent en Nate Dogg

7. 50 Cent - We Both Think Alike (3:05)

met Olivia

8. Young Buck - Don't Need No Help (2:50)
  9. Lloyd Banks - Get Low (3:56)
  10. Tony Yayo - Fake Love (3:20)
  11. 50 Cent - Window Shopper (3:10)
  12. Lloyd Banks - Born Alone, Die Alone (3:00)
  13. Mobb Deep - You a Shooter (3:05)

met 50 Cent

14. 50 Cent - I Don't Know Officer (4:32)

met Lloyd Banks, Prodigy, Spider Loc en Ma$e

15. 50 Cent - Talk About Me (3:41)
  16. 50 Cent - When It Rains It Pours (4:02)
  17. Olivia - Cloud * (4:36)

met 50 Cent

18. 50 Cent - Best Friend * (4:11)
  19. 50 Cent - I'll Whip Ya Head Boy * (3:56)

met Young Buck

lijkt me bangelijk, de enige nummers dat ik al ken zijn Hustla's Ambition & Window Shopper dit zijn heel goede nummer. 5*

avatar van BoordAppel
Als je maar enkele nummers van een album kent is het niet de bedoeling dat je gaat stemmen.

avatar van Paalhaas

avatar van Reijersen
Heb hier nu de eerste 13 nummers van gehoord. VInd het wederom niet veel bijzonders, behalve die 2 nummers van Mobb Deep (respectievelijk nr 6 en 13), die zijn best te pruimen. Nog maar even de rest beluisteren. En dan netjes beoordelen.

avatar van BoordAppel
Schrijf de film niet meteen af omdat 50 erin meespeelt. Hij is wel geregisseerd door Jim Sheridan en wie weet, misschien is 50 wel een natuurtalent (alhoewel ik dat ook betwijfel, de man kan amper praten).

De soundtrack laat ik maar aan me voorbij gaan.

avatar van JAHJAH
Paalhaas zal wel weer 50 cent hater zijn. Niet erg, die moeten er ook zijn in de wereld, anders was het wel heel erg saai. Back on topic

Goede en lekkere CD die een soort van opvolger kan worden genoemd van de Beg for Mercy Cd van G-Unit. 5*, mede door you already know en I don't know officer

avatar van Conway Twitty
Kijk eens aan. De soundtrack van de film die je dit jaar moét missen!

niet heel moeilijk omdat hij dit jaar nog niet in nederland draait,

downie

avatar van Gyzzz
JAHJAH schreef:

Nou jij bent vooral wel een enorme G-Unit liefhebber, kun je ook vertellen wát je precies zo goed aan ze vindt?

avatar van JAHJAH
Vooral de beats zijn erg origineel, lyrics zijn redelijk, maar dit wordt goed gemaakt door het naar mijn mening lekker klinkende stemgeluid waardoor de plaat geen moment gaat vervelen.

(bij deze, ik vind niet iedereen van g-unit goed, lloyd banks vind ik namelijk een behoorlijke slechte stem hebben, maar het luistert gewoon erg lekker weg)

Heel eerlijk ben geen g-unit fan ofzo, vind G-Unit ook niet echt top, maar dit de beste G-Unit album (na de doorbraak van 50 Cent).
Ik heb de album een paar keer geluisterd: 1 of 2 nummers vind ik minder maar de rest is echt goed.
Ik vind dat je 4 of 5 sterren kunt geven dat is het zeker waard en ik hoop dat ze zulke muziek blijven uitbrengen een geen pop shit.. en f*k alle dickryders die een 1 of een 5 geven omdat ze de artiest niet leuk vinden.
Je beordeelt iets door naar de muziek te luisteren en naar de lyrics en niet op basis van hoe iemand er uitziet of wat die allemaal doet en op de media verschijnt.
Laat al die beef shit achter en stem eerlijk op deze album ik geef em 5 sterren !
Ja toch?? Wie zegt dat ik geen gelijk heb.

Nog een paar dingen, mensen die Tony Yayo zo behoorlijken haten, luister naar zijn lyrics zijn stem is fucked up, maar luister naar zijn oude tijd.
Dat zal ik ook voor 50 cent doen, je kunt pas haten als je een artiest helemaal goed kent, maar 50 cent rapte 5 jaar terug als een echte hip-hop artiest, laten we dat niet vergeten.
Owja ben vergeten te zeggen dat deze soundtrack bijna net zo goed is als 8 Mile hoewel ik 8 Mile beter vind, kan deze in de lijst beste soundtracks allertijden.
Als 50 cent blijft spitten zoals bij You Already Know en Have A Party krijgt ie weer veel props van mij.

avatar van The Scientist
Je hoeft niet voor elke zin die 142 woorden lang is een nieuw bericht te beginnen hoor. Je zou ook punten in je stukjes kunnen zetten, dat maakt het heel wat leesbaarder.

Een tip waar je hopelijk iets mee doet!

Sorry gast, ik zet wel ff punten

Zo beter

avatar van Kos
Kos
Window Shopper is wel de eerste fatsoenlijk fiddy track die ik ken.

avatar van HiLL

50 cent solo word me te eentonig

BoordAppel schreef:

zeker en ik betwijfel of iemand het album al gehoord heeft, ik wel iig geval

Lekker Album.. Alleen iets te veel 50 cent en ik mis nog een nummer met alleen mase..

avatar van Kos
Kos
Kos schreef:
Window Shopper is wel de eerste fatsoenlijk fiddy track die ik ken.
Hustler's Ambition is ook wel aardig eigenlijk .

Straks word ik nog fan .

Spidey
Ik heb het album eindelijk, het is een héél goed album. Vooral de gangsta nummers

peace

avatar van Reijersen
Spidey schreef:

peace

Vet!
Welke nummers zijn dan de gangsta nummers? en waarom zijn ze dan zo goed?

Reijersen schreef:

Vet!
Welke nummers zijn dan de gangsta nummers? en waarom zijn ze dan zo goed?

alles is dat volgens mij bij hem want hij geeft alles een 5 :s de beats van dit album zijn ok, maar waar slaa ndie tekste in hemelsnaam op? hustle hustle hustle money money money

Relax
Niet echt verassend, de beats zijn zelfs slecht te noemen.
Volgens mij had ik ergens gelezen / gehoord dat hij een beetje de Sample kant hiermee op wou gaan, old school achtig dus.
Niet veel van te merken, en het is zelfs eentonig.
Geen inspiratie.
Ik geef toe dat er natuurlijk altijd wel een paar lekkere nummers opstaan, hustla's ambition, HET REFREIN dus, het rap is zo slecht daarop.
Bijvoorbeeld: Ik word wakker zet TV aan en zie 50 rappen, Hustla Ambition, ken het nummer dan al maar toen hoorde ik hoe slecht hij flowed op die beat.
Ik werd boos ..... best vaag dat ik boos werd want iedereen is zo blij met 50!.... meelopers
3.0 omdat het goed onderhouden is, style is allemaal hetzelfde bedoel ik er dus mee.

avatar van MJ_DA_MAN
Ik vind fit album nog niet eens zo slecht (buiten de teksten). Sommige nummers vind ik wel te beluisteren (hustlers ambition, things change, have a party, we both think a like, get low, fake love, you a shooter), qua beats vallen ze mee, vergeleken met the Massacre is dit album sterk voor 50's doene en ik ben absoluut geen fan van hem. Hij heeft me eerlijk gezegd best verrast met dit album een paar maanden geleden.

J~T
Fitty rapt op dit album zoals-ie acteerd. Beroerd dus. Er staat geen enkele track op die kan tippen aan eerdere producties van 50 Cent. Z'n 1e Album Get Rich Or Die Tryin' was meesterlijk. The Massacre vond ik ook zéér acceptabel. Maar dit album is duidelijk een miskleum van Fifty. Jammer. Ik had er meer van verwacht...

Kut man dit album verveelt snel

eazyfan
Har-M schreef:
Kut man dit album verveelt snel

vond ik ook wel een beetje maar blijft top ga hem weer beginnen beluisteren

avatar van MJ_DA_MAN
Zag net de nieuwe video van Best Friend (remix) met Olivia. Geen commentaar verder