Cat Power - The Greatest (2006)

Label: Matador

6. The Moon (3:30)
  7. Living Proof (3:14)
  8. Empty Shell (3:05)
  9. Willie (5:58)
  10. Where Is My Love (2:56)
  11. Hate (3:50)
  12. Love & Communication (4:35)
  13. Up and Gone * (2:15)
  14. Dreams * (2:46)
avatar van itchy
Tegenvaller van het jaar (tot nu toe) wat mij betreft. Alles wat ik waardeerde in Cat Power (de stekeligheden, het labiele, het grimmige, de gekte), is verdwenen en heeft plaats gemaakt voor vlakke MOR-achtige nummers. Door de spekgladde productie worden ook nog eens de laatste plooien gladgestreken. En zie daar, een plaat die ongemerkt voorbijkabbelt.

avatar van Chungking
Onlangs nog eens herbeluisterd en blijft toch een beetje hit and miss album. Een paar goeie nummers, maar ook een paar heel saaie. Bij momenten vooral veel te zoetsappig en gelikt, waarbij ze soms haast als Norah Jones begint te klinken. Overgeproduced?
Nog een misser is Willie, een ingekorte versie van het prachtige Willie Deadwilder (van de EP Speaking for Trees); vele malen zwakker en echt geen meerwaarde.

Nummers als Hate of Empty Shell zijn degene waarmee ik Cat Power identificeer (en die vind ik vanzelfsprekend de sterkste op de plaat), maar die zijn hier blijkbaar niet zo populair.

Haar vorige vier platen zijn allemaal een stuk interessanter!

avatar van Film Pegasus
Een gezellig album van Cat Power. Echt indruk maakt het nooit, maar er zijn ook geen slechte nummers op. Ze brengt mooie muziek, maar het komt bij mijn niet over. Al heb ik dat wel meer met haar. Misschien eens live luisteren.