Large Professor - 1st Class (2002)

Label: Matador

8. Born to Ball (3:48)
  9. Kool (3:48)
  10. The Man (4:24)
  11. Large Pro (3:23)
  12. Alive in Stereo (4:07)
  13. Blaze Rhymez II (3:44)
  14. On (2:50)

met Busta Rhymes

15. Hip Hop (4:25)
  16. Radioactive (5:05)
avatar van Reijersen
Zeer vermakelijk album dit. Niet top, maar gewoon leuk. 3,5 ster.

Paar jaar terug kende ik hem alleen als producer en degene die zo'n beetje Nas ondekt heeft en..uiteindelijk heeft ie een eigen cd.
Idd vermakelijk en leuk dat Nas, Busta ook nog even meedoen

avatar van Kos
Kos
jay1980 schreef:
Hij is vooral bekend uit de groep Main Source en heeft twee grote (relatief gezien) hits gehad in de VS met Mad Scientist en Ijuswannachill. Door allerlei geouwehoer van de studio zijn die uiteindelijk alleen op singles en 12"ches verschenen en niet op een album.

Kos schreef:

Ah oke maar is dat een underground groep dan?
Want ik kon daar niet zo snel opkomen, moet er dan maar eens achter die tracks aan 'Mad Scientist' en Ijuswannachill' zijn dat beetje leuke tracks?

avatar van Kos
Kos
Ja .

Ik denk vooral aan Faking the funk...:)

avatar van Reijersen
Veelal sterke beats op dit album en vooral het gastoptreden van Nas is erg sterk. Maar de andere raps vind ik maar middelmatig. Geen topalbum, simpelweg.

3 sterren.

avatar van tritri
In The Sun wat een gekke beat! Die track Lift je op

avatar van Osiris Apis
Dat 'fluitje' in 'Ultimate' had ik vroeger ook.

avatar van P Jay
Het is moeilijk dit album objectief te benaderen, want uiteraard zijn de verwachtingen bij een album van Large Professor, die voor dit album niets dan juweeltjes heeft afgeleverd, net iets hoger dan bij een gemiddeld hiphop-album.

Als je dit spiegelt aan vroeger werk is dit een 'slecht' album, maar als je dit album naar waarde schat zonder vooroordelen etc. is dit een gewoon vermakelijk album met sterke hoogtepunten, maar ook wel enkele saaiere tracks die je niet echt zullen bijblijven.

Toptracks zijn: Stay Chisel, In the Sun, Kool, Hip Hop,...
Brand New, Large Pro, Blaze Rhymez II, On, ... vind ik dan weer misstapjes van Extra P.

Je hoort soms nog wel eens dat Larpe Pro een echte beatsmith is uit de oude doos. Wat zijn raps betreft is hij niet echt innoverend. Misschien is al zijn brag 'n boastin misschien wel wat te overdreven, hij doet namelijk niets anders. Anderzijds heeft hij nog steeds een aangenaam stemgeluid en toffe flow, maar erg complexe rhymes kan je niet verwachten.

Maxmus
Large Pro is altijd vet en ook met dit album laat hij weer zien dat hij een van de beste producers die er is ( en dan ook nog een van de betere flows in de game ).

avatar van thgryda
In the sun

Rene1979
Dit is gewoon een brute cd.. LP rapt gretig en de beats zijn heerlijk!