Ane Brun - Songs 2003 - 2013 (2013)

Noorwegen
Pop / Folk
Label: Determine

1. Humming One of Your Songs (4:55)
  2. Are They Saying Goodbye? (3:57)
  3. My Lover Will Go (4:40)
  4. To Let Myself Go (3:19)
  5. Tempoary Dive (4:25)
  6. Song No. 6 (3:59)

met Ron Sexsmith

7. Rubber and Soul (3:11)

met Teitur

8. The Dancer [Live] (5:08)
  9. The Puzzle (2:54)
  10. The Treehouse Song (3:21)
  11. Changing of the Seasons (4:47)
  12. Gillian (3:29)
  13. Don't Leave (4:02)
  14. True Colors (2:22)
  15. Big in Japan (3:09)
  16. Ten Seconds [Sketches Version] (3:15)
  17. Lullaby for Grown-Ups [Sketches Version] (2:18)
  18. My Star [Live] (3:06)
  19. Lift Me [Live] (4:35)

met Sivert Høyem

20. The Fall [Live] (3:40)
  21. Don't Give Up [New Blood Version] (6:36)

met Peter Gabriel

22. Do You Remember (3:11)
  23. These Days (4:39)
  24. Worship (6:00)

met José González

25. One (3:19)
  26. Oh Love (4:18)
  27. Undertow (6:31)
  28. Du Gråter Så Store Tåra (3:18)
  29. Alfonsina y el Mar (4:22)
  30. Neighborhood #1 (Tunnels) (3:41)
  31. This Voice (2013) (4:03)
  32. Feeling Good (4:03)
avatar van FRNKY
Ik wilde al een tijdje beginnen aan het oeuvre van Ane Brun, ideaal dat ze nu met een verzamelalbum komt.

avatar van JoostBo
Als je niet bekend bent met Ane Brun, is deze verzamelaar een aardige instapper. De singles van elk album worden aan je voorgesteld. Tussendoor The Dancer van haar eerste liveplaat Live in Scandinavia en drie nummers van haar tweede liveplaat Live at Stockholm Concert Hall. Tussendoor nog track 21, Don't Give Up, de samenwerking met Peter Gabriël. Van de bonus-cd van haar laatste reguliere album It All Starts With One twee nummers: Du Gråter Så Store Tåra in het Noors en niet in het Engels en het prachtige spaanstalige nummer Alfonsina y el Mar.

Om fans nog over de streep te trekken drie extra's: Neighborhood #1 (Tunnels) van Arcade Fire en Feeling Good van o.a. Nina Simone, leuk gedaan maar niet heel bijzonder verder. This Voice 2013 is een oud nummer in een nieuw jasje. Oorspronkelijk verschenen op haar tweede album A Temporary Dive, nu is het opgenomen in de Ane's stijl die ze heden ten dage laat horen.

Het verzamelalbum kent geen gewaagde keuzes, maar biedt een goede samenvatting wat Ane Brun de afgelopen tien jaar heeft gedaan. Voor diegene die alles wel heeft: die kunnen dit album laten schieten.

Ik mis vooral Balloon Ranger. Pachtig nummer. Worship had er wel af gemogen, zoutloos duet met José Gonzalez. Gelukkig is er wel ruimte voor Gillian, haar aller mooiste liedje.

avatar van Jordipordie
willemweetniet schreef: