Bob Marley & The Wailers - Songs of Freedom (1992)

Jamaica
Reggae
Label: Tuff Gong

1. Judge Not (2:26)
  2. One Cup of Coffee (2:34)
  3. Simmer Down (2:50)
  4. I'm Still Waiting (3:07)
  5. One Love / People Get Ready [Original] (3:21)
  6. Put It On (3:08)
  7. Bus dem Shut (Pyaka) (2:47)
  8. Mellow Mood [Original] (3:31)
  9. Bend Down Low (2:31)
  10. Hypocrites (2:36)
  11. Stir It Up [Original] (3:12)
  12. Nice Time (2:45)
  13. Thank You Lord [Original] (3:41)
  14. Hammer (2:57)
  15. Caution (2:45)
  16. Back Out (2:18)
  17. Soul Shake Down Party (3:06)
  18. Do It Twice (2:49)
  19. Soul Rebel (3:19)
  20. Sun Is Shining (2:11)
  21. Don't Rock the Boat (4:32)
  22. Small Axe (3:57)
  23. Duppy Conqueror (3:40)
  24. Mr. Brown (3:33)
  25. Screw Face (2:23)
  26. Lick Samba (2:33)
  27. Trenchtown Rock [Previously Unreleased Alternate Mix] (3:28)
  28. Craven Choke Puppy (2:52)
  29. Guava Jelly (2:18)
  30. Acoustic Medley [Previously Unreleased] (12:09)
  31. I'm Hurting Inside [Previously Unreleased Alternate Mix] (3:29)
  32. High Tide Or Low Tide (4:09)
  33. Slave Driver (2:51)
  34. No More Trouble (3:59)
  35. Concrete Jungle (4:11)
  36. Get Up, Stand Up (3:14)
  37. Rastaman Chant (3:51)
  38. Burnin' and Lootin' (4:13)
  39. Iron Lion Zion (2:56)
  40. Lively Up Yourself (5:11)
  41. Natty Dread (3:34)
  42. I Shot the Sheriff [Live] (5:24)
  43. No Woman No Cry [Live at the Roxy] (5:23)
  44. Who the Cap Fit (4:42)
  45. Jah Live (4:15)
  46. Crazy Baldheads (3:10)
  47. War (3:37)
  48. Johnny Was (3:47)
  49. Rat Race (2:49)
  50. Jammin' [12'' Mix] (5:45)
  51. Waiting in Vain [Advert Mix] (3:59)
  52. Exodus [12'' Mix] (7:25)
  53. Natural Mystic (3:28)
  54. Three Little Birds [Previously Unreleased Alternate Mix] (2:57)
  55. Running Away (4:14)
  56. Keep on Moving [London Version] (5:44)
  57. Easy Skanking (2:56)
  58. Is This Love [Horns Mix] (4:00)
  59. Smile Jamaica (3:14)
  60. Time Will Tell (3:30)
  61. Africa Unite (2:54)
  62. Survival (3:52)
  63. One Drop (3:52)
  64. One Dub (3:53)
  65. Zimbabwe (3:48)
  66. So Much Trouble in the World (3:57)
  67. Ride Natty Ride [12'' Mix] (6:23)
  68. Babylon System (4:18)
  69. Coming in from the Cold [12'' Mix] (6:04)
  70. Real Situation (3:09)
  71. Bad Card (2:48)
  72. Could You Be Loved [12'' Mix] (5:27)
  73. Forever Loving Jah (3:52)
  74. Rastaman Live Up (5:21)
  75. Give Thanks and Praise (3:14)
  76. One Love / People Get Ready [12'' Mix] (7:09)
  77. Why Should I (3:33)
  78. Redemption Song [Live in Pittsburgh] (4:07)
Samen met Legend de Ultieme Bob Marley verzamelaar.

een mooi stukje Reggae evolutie

4,5 sterren

Marcel²
danmuz. schreef:
Samen met Legend de Ultieme Bob Marley verzamelaar.

een mooi stukje Reggae evolutie

4,5 sterren

Zeker weten veel nummers op deze verzamelbox. Het nummer One Cup of Coffee is een van de eerste nummers van Bob Marley & The Wailers. Toch een aantal overbodige mixen vind ik, maar dat nemen we er maar bij. Persoonlijk favoriete track is Africa Unite, maar er staan veel meer mooi nummers op.

avatar van Dridge
Prachtig uitgevoerde box compleet met boekwerk waarin het hoe, waarom en wanneer van ieder nummer staat beschreven.
Kopen die handel !!! ( als deze nog steeds te koop is want ik hoorde van iemand dat hij hem nergens kon vinden).
Er staan echt een ongelooflijk groot aantal prachtige songs op. Er staan ook een behoorlijk aantal nooit uitgebrachte live-versies en orginelen op , zoals het ongelooflijk mooie "High tide or low tide"

avatar van rudiger
schitterende box van de enige reggae artiest die er was , en nog steeds blijft hij dat , dit is ook tijdloze muziek , alhoewel ik het latere werk beter vind van marley
vooral de tweede , derde en vierde cd van deze box blijven boeien
4,5 ster

avatar van rudiger
vandaag deze 4 cd verzamelaar nog maar eens aangeschaft voor het luttelle bedrag van 20 euri.
ik zeg nog maar eens , want ik had hem al een keer op een rommelmarkt gekocht voor 2 euri , ja 2 euri , alleen er zaten een hoop krassen op , hoewel maar 1 nummer oversloeg ( lion zion ) , dus nu hagelnieuw , dit is toch een meesterlijk overzicht van de enige reggae artiest die op deze aardbol geleefd heeft
deze man is de elvis van de reggae muziek , en zal ook nooit meer overtroffen worden .
dit is ook tijdloze muziek die je op je 143 ste verjaardag nog kan draaien
ik ga ook een halve ster omhoog naar 5 , dit verdient hij wel

avatar van rudiger
dit meesterwerk is toch veel beter en completer dan LEGEND , dus dit moet stuivertje wissellen worden in de top 250.

avatar van The Scientist

misschien wel logisch als je de electronische shit muziek gewend bent.

Het is een beetje nutteloos om op deze manier met jezelf in discussie te gaan. Het gaat ook weer redelijk rtichting offtopic.

Ken dit plaatje niet inhoudelijk, maar vind Bob Marley's muziek wel lekker ontspannen vaak

EVANSHEWSON

misschien wel logisch als je de electronische shit muziek gewend bent.

Hey Rudiger, niet alle electronische muziek over één kam scheren, in elk genre heb je prachtige dingen en mindere...

Maar wat deze compilatie betreft ; schitterend, heb hier geen andere woorden voor.

Dit is een naslagwerk van Marley's muzikale loopbaan. Zéér compleet.

Hoedje af voor de verzorgde uitgave.

Ik heb al zijn regulier werk, maar toch... als ik dit voor een interessante prijs op de kop kan tikken zal ik het niet laten hoor!

5 sterren en driewerf hoera hoera hoera !
*****

Harald
Zoals je het zegt: Dit is een naslagwerk van Marley's muzikale loopbaan. Zéér compleet

Triest dat Bob Marley zo jong aan cancer overleed, hij had ons nog zo veel te zeggen gehad.

[bericht aangepast - Yak]

avatar van Yak
Yak
Berichten verplaatst naar Bob Marley

Maarten||
Wow! Wat een ongelovelijk speeltijd van dit album (ja ik weet het, is een verzamelaar). Hiermee heb ik volgens mij wel gelijk mijn hele reggaeplaatsje mee gevult .

avatar van misja82
vindt het zeker geen zeer compleet naslagwerk.
aardig verzamelalbum van bob marley. al zie ik zo snel dat er al twee erg fijne nummers (revolution en fussing and fighting) niet opstaan. sommige nummers zijn overigens irriante mixes wat ik flauw vindt.
er staan zoveel nummers op dat het eigenlijk niet mis kan gaan. heb zelf erg veel albums van bob marley maar vindt dit absoluut niet het beste.

avatar van misja82
overigens ook gek dat voor veel mensen reggae=bob marley is. er is zoveel meer geweldige reggae, en dub, en rock steady dan bob. (hoewel ik niet wil ontkennen dat de man een legende is, op meer vlakken dan alleen zijn muziek).

avatar van judgepaddy
rudiger schreef:
de enige reggae artiest die er was

Zullen we Burning Spear, Black Uhuru en Israel Vibration (om maar eens wat te noemen) dan maar vergeten?
Neuh, maar niet doen!
Sterker nog, als ik in een reggea bui ben dan gaat alleen Marley, mij al gauw vervelen.
Dat is het voordeel van deze verzamelaar. Hij zit nu knus tussen mn Reggea, Dub, Rock Steady en Ska MP3tjes, onder een een file.
Zodoende is de verplichte Marley kost ook aanwezig. Inclusief wat begin werk van hem op deze verzamelaar die ik interesant vind.
Af en toe heel deze map op de Winamp, en dan maar lekker shuffelen!

Heb ik nu al een tijdje gedaan. Word weer tijd voor wat Electro!

avatar van Hans Brouwer
The Scientist schreef:
Ik ken "Songs of Freedom (1992)" inhoudelijk ook niet. En ja, Bob Marley 's muziek is heerlijk ontspannen(d). Maar 5 uur achter elkaar Bob Marley. Dat is mij iets teveel van het goede. Daarom houd ik het bij zijn studio albums "Uprising", "Exodus" en zijn verzamelaars "Legend" of "Africa Unite" disc 2. "Songs of Freedom (1992)" is waarschijnlijk bestemd voor de echte Marley "die-hards" .

Joy
ach je, je steekt een goeie joint op (wel eerst de cd aanzetten anders komt het er nei eens van) en voor je het weet ben je 5 uur verder

de kracht van marley zalk maar zegge

avatar van Hans Brouwer
Ik heb een hoop dingen gedaan die mijn moeder mij heeft verboden maar de eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik nog nooit een joint heb gerookt . Zou ik er op bijna 51 jarige leeftijd dan toch aan moeten geloven . Een joint roken bedoel ik. In 1980, tijdens het laatste Nederlandse concert van Bob Marley in Rotterdam Ahoy, heb ik inderdaad mogen aanschouwen dat het roken van een joint en het luisteren en kijken naar Bob Marley heel goed samen gaan .

avatar van Ataloona
Het was zaterdag en ik had wel zin in een beetje relaxte muziek
maar het was al 23:15 ongeveer dus ik keihard deze box op me installatie opzetten mn moeder weer boos "zachter anders worden de buren wakker" dus ik met de koptelefoon de hele box geluisterd
t was ondertussen 4:15 ik snel me bed in de volgende dag rond 14:00 de box weer op gezet maar wat een goede bob marley collectie ongelovelijk goed en toch wel de beste marley collection

avatar van Gert P
Wilde hem eerst meenemen vandaag maar de eerste cd kon me niet bekoren. Dus niet meegenomen en dacht ga eerst wel informatie zoeken.
Zie hier buffalo soldier ook niet op staan en een verkorte versie van no woman no cry?
Er zit nu een dvd bij ook. prijs was 25 euro.

avatar van rudiger
De eerste cd is van de beginperiode .
Maar verder staat hier een boel moois op en als reggae liefhebber een must have .
Mooi overzicht van Marley`s werk . Buffalo Soldier staat wel weer op Legend dus die mis ik hier niet .

avatar van Gert P
Legend heb ik niet en wil er ook niet teveel hebben.
Ben niet echt een reggea liefhebber maar sommige nummers vind ik goed.
Maar ook woman no cry net over de 5 minuten?
Geloof niet dat ik hem koop.
De aller mooiste nummers teveel verspreid.
Waarom niet een goede 3cd box met de mooiste live nummers op een cd en de echte klassiekers op de 2 anderen.
Hou het voorlopig maar bij de ene die ik heb, ben een van de weinigen die hem hebben (4) in totaal dacht ik.

avatar van Ataloona
Geen verkorte versie van No Woman No Cry maar een andere versie! Een must have voor iedere muziekliefhebber!!

avatar van Gert P
Toch maar aangeschaft wat in verhouding veel goedkoper als legend natuurlijkal had ik voor sommige mixen liever andere uitgaves gezien.
Ook cd 1 is erg wennen en draai ik eigenlijk niet.
C3 en 4 zitter er het vaakste in.
Maar het is wel een mooie uitgave.
Trouwens veel minder betaald dan hier boven vermeld.

avatar van Ernie Ball
En ... hoe is 'ie bevallen? Was it as good for you as it was for me?

half puntje er af door de overbodige mixen.

Een uitstekend overzicht van de carriere van de man die de Reggae op de wereldkaart zette, met uitzondering van Engeland want daar was muziek uit Jamaica al populair voordat iemand nog van good ol Bob had gehoord.

Cd 1 en 2 (nrs 1 t/m 41) vind ik het mooist.

Wie het Marley oeuvre nog competer wil maken kan zich wenden tot de uitgaves van Studio one of Het JAD label.