Judas Priest - Live in London (2003)

Label: Steamhammer

1. Metal Gods (4:37)
  2. Heading Out to the Highway (4:14)
  3. Grinder (4:04)
  4. A Touch of Evil (5:58)
  5. Blood Stained (5:11)
  6. Victim of Changes (10:08)
  7. The Sentinel (5:32)
  8. One on One (6:06)
  9. Running Wild (3:19)
  10. The Ripper (3:31)
  11. Diamonds and Rust (4:13)
  12. Feed on Me (5:25)
  13. Green Manalishi (7:23)
  14. Beyond the Realms of Death (7:16)
  15. Burn in Hell (5:22)
  16. Hell Is Home (5:48)
  17. Breaking the Law (2:48)
  18. Desert Plains (4:26)
  19. You've Got Another Thing Coming (5:21)
  20. Turbo Lover (5:39)
  21. Painkiller (7:17)
  22. The Hellion / Electric Eye (0:36)
  23. United (3:35)
  24. Living After Midnight (2:56)
  25. Hell Bent for Leather (5:48)
avatar van Dexter
Op de studio-albums heeft Tim Owens me bij Priest nooit kunnen overtuigen, maar op dit live-album vind ik hem meer dan behoorlijk hoor Goede setlist ook, goed geluid en strakke band.

avatar van Sir Spamalot
Als vijf van de vijfentwintig nummers komen van de twee albums van Tim “Ripper” Owens (Jugulator en Demolition), dan zit je mijns inziens met een zelf toegegeven probleem: dat beide voornoemde albums niet veel soeps zijn. Als zeventien van de vijfentwintig nummers komen uit de periode Rob Halford, dan geef je ook grif toe dat men vooral die nummers wil horen (en spelen?).

Respect heb ik wel voor Tim Owens die het goed doet, maar ik mis Rob Halford, of hij nu 100% fit is of niet, zijn stem weegt zwaarder door in het verhaal Judas Priest. Als fan had ik dit concert graag meegemaakt en... wellicht beleefd geapplaudisseerd bij die vijf Ripper songs maar iets harder bij de Halford songs. Misschien was ik ook blij geweest met het geringe aantal nummers van Jugulator en Demolition want ik hoor die albums absoluut niet graag.

Goed, zelfs de paus is niet onfeilbaar en ik heel zeker niet maar ik hoor wel dolgraag livealbums. Unleashed in the East is een kanjer, de andere albums vind ik minder MAAR... je hebt ook nog het liveoptreden dat staat op de 30th Anniversary Edition van het machtige Defenders of the Faith. Laat ik die het meest koesteren want daar speelt Judas Priest op een hemelhoog niveau. Dit album is niet mis maar ook niet onvergetelijk, volgens mijn feilbare mening.

Post scriptum: misschien zijn het 26 nummers (althans, dat heb ik meegemaakt bij het rippen van de cd naar mijn pc) want achteraan heb je:
Hellion (0:36)
Electric Eye (3:35)
United (2:55)
Living After Midnight (5:13)
Hell Bent for Leather (5:47)
Mijn versie is SPV 092-74262 DCD-E, ik ga er verder geen wereldoorlog om ontketenen.