Cream - Strange Brew (1983)

Alternatieve titel: The Very Best Of

Blues / Rock
Label: RSO

1. Badge (2:46)
  2. Sunshine of Your Love (4:12)
  3. Crossroads (4:16)
  4. White Room (5:00)
  5. Born Under a Bad Sign (3:11)
  6. Swlabr (2:34)
  7. Strange Brew (2:48)
  8. Anyone for Tennis? (The Savage Seven Theme) (2:39)
  9. I Feel Free (2:54)
  10. Politician (4:14)
  11. Tales of Brave Ulysees (2:48)
  12. Spoonful (6:29)
avatar van Janz
Bruce, Baker en Clapton haalden in Cream het beste in elkaar naar boven. Bluesrock van de bovenste plank. Alleen Spoonful valt een beetje uit de toon, maar voor de rest stuk voor stuk sterke songs.

fredpit
Dit was een van de eerste cd's die ik kocht. Maar dat was niet in 2003...?? Deze cd moet ergens rond 91 uitgebracht zijn.

White Room

avatar van kaztor
Lekker schijfje. Nummers zijn goed uitgekozen. Het vangt de essentie van de band op 1 cd.

4,5.

EVANSHEWSON
Zoals kaztor al kwam te zeggen, vangt dit de essentie van deze band op één ceedeetje. Hij heeft dat kernachtig juist gezegd!

****1/2

avatar van B.Robertson
Knappe cd om je Cream collectie mee te beginnen. Later heb ik zo,n beetje al hun cd's gekocht.

avatar van Madjack71
De essentie van Cream kwam misschien wel het best tot zijn recht op hun klassieker Disraeli Gears.

Dat denk ik ook ja, al mis je dan wel de onvervalste klassieker 'White Room'
Vooral de laatste solo met wah vind ik geweldig!
Jammer dat ze zo weinig Distortion gebruikten in die tijd.