M.O.P. - Firing Squad (1996)

Label: Relativity

1. Intro (0:50)
  2. Firing Squad (Skit) (0:41)
  3. Firing Squad (4:21)

met Tephlon

4. New Jack City (2:53)
  5. Stick to Ya Gunz (3:51)

met Kool G Rap

6. Anticipation (4:38)
  7. Born 2 Kill (4:33)
  8. Brownsville (4:41)
  9. Salute (2:14)
  10. World Famous (4:11)
  11. Downtown Swinga ('96) (3:41)
  12. Lifestyles of a Ghetto Child (3:50)
  13. Revolution (5:33)
  14. Illside of Town (3:35)
  15. Nothin' 2 Lose (4:31)
  16. Dedication (1:19)
  17. Dead and Gone (4:58)
  18. Born 2 Kill [Jazz Mix] (4:38)
beste m.o.p. album

mede dankzij de geweldige bijdrage van premo verdient dit album toch wel 4 sterren

eazyfan
Firing Squad,Stick to Ya Gunz,Anticipation,Born 2 Kill, Brownville allemaal nice de rest ook trouwens

Pauper
tony ducks schreef:
beste m.o.p. album

Dit is wel hoe HipHop moet zijn, rauw, sterk en hard. Niks aan je opmerking toe te voegen al ben ik ervan overtuigt dat hij eigenlijk wel 4,5 sterren zou verdienen, ik geef hem echter toch 4 sterren

Btw salute is een van de betere nummers aller tijden, hulde voor de beat, lyrics enz.. en de vele verwijzingen naar deze track op andere nummers en cds

eazyfan
Stick To Ya Gunz Beste MOP-Tracks als je het mij vraagt .

eazyfan
Erg onderschat album, ik luister dit album de laatste tijd erg erg veel en ik vind het geweldig, Dj Premier en Fizzy Womack (Lil Fame) producen hier geweldig, Lil Fame en Billy Danze rappen er geweldig hard over, Lil Fame spit vet harde punchlines, Billy Danze rapt beetje volwassener maar eigenlijk even goed. Het begint al sterk met Firing Squad, vette beat, Tephlon die ook mooi rapwerk levert, Stick To Ya Gunz vind ik persoonlijk M.O.P.'s beste track ooit, Lil Fame levert daar het beste rapwerk ooit dat ik van hem gehoort heb, Kool G. Rap doet zelf mee, zijn vers is ook ijzersterk, Born 2 Kill is mijn 3de favo, gewoon sterk refrein, beide leden doen weeral rapwerk van een hoog niveau, die Jazz-Mix ervan is ook erg sterk, Dead And Gone is mijn 4de favo, en met die track bewijzen de mannen dat ze meer kunnen dan alleen schreeuwen op vette beats, superdiepe tekst ter ere van hun zonen, elke keer ik dat refrein hoor krijg ik echt kippenvel!!!supermooi, die teksten zijn supermooi, emotioneel van superniveau.Nu effe over het album in het algemeen:
Zoals ik al zei vette producties, Dj Premier laat zichzelf mooi horen op Stick To Ya Gunz en Salute, M.O.P. producde paar keer ook hun eigen werken dus daar ook respect voor, elke beat op dit album is eigenlijk goed, de raps blijven keer op keer geniaal, ik snap echt niet hoe ze dat kunnen volhouden keer per keer, De enige track die slecht is vind ik Revolution, alhoewel die beschouw ik zelf niet eens als track, ik snap niet wat die daar doet, je hoort alleen een beat en paar mensen die om de 3sec zeggen Revolution Is Comin', echt supervreemd.Ik vind dit album persoonlijk echt wel de 4,5* waard, erg onderschat, M.O.P. blijft een van mijn favoriete groepen ooit!!!en dit album is gewoon een mooie meesterwerk als je het mij vraagt.Nog wat meer luisteren en dan miss een plaats in mijn top10 geven.owja @ Pauper :Salute is echt GENIAAL

eazyfan schreef:
Stick To Ya Gunz Beste MOP-Tracks als je het mij vraagt .

No Doubt

avatar van Kos
Kos
Het is toch jammer dat ze niet meer van dit soort albums gemaakt hebben.

avatar van herbertwest
ik heb hem vandaag nog op albumbase opgehaald dus snap het niet helemaal. Er waren 4 verschillende links.
Heb hem ook meteen besteld want is een toppertje

avatar van herbertwest
hehe, ik was verbaasd toen ik zag dat hij niet eens op mijn harde schijf stond. Tijd niet geluisterd. Nu dus maar meteen gekocht

Dr.Greenthump
Niek geen download tips hé

avatar van Niek
Dr.Greenthump schreef:
Niek geen download tips hé

Het is al weg..

avatar van MJ_DA_MAN
Zeven (!) Primo-beats op deze plaat. Dat alleen maakt het al de moeite om hem te checken .

MJ_DA_MAN schreef:
erg vette Cd naar mijn mening, natuurlijk moet je tegen dat geschreeuw kunnen, maar eens dat gelukt is vind ik het genieten, Stick To Ya Gunz, World Famous en Born 2 Kill zijn 3 vette tracks naar mijn mening, Dead And Gone heeft ook iets speciaals. Ik gaf 4,5* persoonlijk dan, vind deze Cd erg goed.

avatar van herbertwest
Ik blijf toch op 4* steken. Vooral omdat je na nummer 10 alle hoogtepunten van het album wel heb gehad. Maar het is toch wel een geslaagd geheel mede dankzij DJ Premier (na track 11 houden de premier producties op dus mss dat ik hem daardoor wat minder vind daarna).

avatar van P Jay
De eerste helft van de cd is duidelijk de beste. Vette Premo beats en de M.C.'s zijn zeker ook skilled, al kan hun drukke schreeuwerige en vuilbekkende flow gedurende een gans album wat gaan vervelen. Toch een goed album, zeker mede door de hardcore beats die een sterke indruk nalaten.

grimy_jason
Kool G Rap ript Stick To Ya Gunz echt....

avatar van MJ_DA_MAN
Ik hou opzich wel van de stijl van M.O.P.; Lil' Fame vind ik echt een vette stem hebben en Billy Danze vult hem goed aan. Máár: dan moeten de heren wel over de juiste beats beschikken. En slechts twee keer krijgen de heren hier imo een beat voorgeschotelt die perfect past bij hun stijl. Stick To Ya Gunz (met een dodelijke Kool G Rap natuurlijk) en Salute zijn twee keiharde tracks en met afstand de beste nummers van de plaat. Primo doet deze twee nummer perfect, maar zijn overige beats op deze plaat vind ik niet zo. De rest van de nummers zijn ook wat ''braver'' (voor zover je daar over kan spreken bij M.O.P.) en veel minder hardcore. De overige producers weten ook zelden de juiste beat te creëren voor het duo. Wel wat overige leuke nummertjes, maar vér onder het niveau van de twee genoemde tracks. Het nummer Dead And Gone past niet echt bij M.O.P. en Revolution is misschien wel het minste toevoegende nummer ooit op een album. Kan iemand mij vertellen waarom deze track erop staat, of überhaupt ooit gemaakt is? Ik geef het 3*, en dat is meer dan genoeg en grotendeels verdiend door Stick To Ya Gunz en Salute. Hoogtepunten van de plaat:

Lil Fame, a young ass nigga wit talent
Thug that move silent, but still remain violent
The Brownsville slugger take the M-1 it`s truth
General of this hit game, clak, clak, salute

...en:

Buckin at all you sucka cluckin niggaz that want the ruckus
We'll be three niggaz who's clappin but we ain't applaudin you motherfuckers

SlimShady1997
Vorige week in bij Fame gekocht en wat een geweldige cd toch. Al vind ik wel dat de tweede helft van de cd wat minder wordt maar de eerste 10 tracks zijn zeker dope en die jazz remix van Born 2 Kill.
Neem de teksten van Eminem en de stem van Billy Danze en je hebt een dodelijke MC.

BattlePack
De track 'World Famous' heeft dezelfde beat als 'On My Block' van Scarface, maar welke is het ''origineel''?

avatar van MAS
MAS
Erg leuk album! M.O.P. klinkt hongerig en productioneel is dit (mede door Premo) ook dik in orde. Vooral Lil Fame vind ik fijne rapper om naar te luisteren.

avatar van Robbie Keane
Pff ik vind ze allebei niet fijn om naar te luisteren
Warriorz had nog meer Premo beats... en fijne productie.
Is wel een aanrader voor jou denk ik.
Ik luister nooit helemaal, MOP kan ik niet meer dan 3 nummers of zo aanhoren.

avatar van MAS
MAS
Bedankt voor de tip ik ga het binnenkort eens checken!

avatar van Nr.4
M.O.P. zoals het hoort, lekker lomp. Producties zijn erg tof en aantal van de M.O.P.-toptracks staan op dit album (World Famous, New Jack City, Stick to ya gunz).