Hooverphonic - (No) More Sweet Music (2005)

Belgiƫ
Pop / Electronic
Label: Sony

1. You Love Me to Death (3:50)
  2. We All Float (3:23)
  3. Music Box (4:03)
  4. You Hurt Me (4:23)
  5. No More Sweet Music (4:44)
  6. Tomorrow (3:06)
  7. Dirty Lenses (4:13)
  8. Heartbeat (2:02)
  9. Wake Up (3:28)
  10. My Child (3:13)
  11. Ginger (4:33)
  12. You Love Me to Death [No More Sweet Music Mix] (3:58)
  13. We All Float [No More Sweet Music Mix] (3:36)
  14. Music Box [No More Sweet Music Mix] (3:47)
  15. You Hurt Me [No More Sweet Music Mix] (3:31)
  16. No More Sweet Music [No More Sweet Music Mix] (3:31)
  17. Tomorrow [No More Sweet Music Mix] (4:15)
  18. Dirty Lenses [No More Sweet Music Mix] (4:15)
  19. Heartbeat [No More Sweet Music Mix] (3:52)
  20. Wake Up [No More Sweet Music Mix] (2:41)
  21. My Child [No More Sweet Music Mix] (4:03)
  22. Ginger [No More Sweet Music Mix] (3:24)

met Daan

avatar van swoon
ik heb dan maar deze cd gekocht, want ik keek hier gewoon al te lang naar uit om hem dan niet te kopen. Eerste luisterbeurt beviel hij mij al goed, maar ik denk dat ik more sweet music een betere cd ga vinden als no more sweet music. Maar we zien wel. Ik kom nog wel met een bespreking.

Aha, hij staat op musicmeter. Laat eh, want ik zag hem er niet opstaan nog maar een paar dagen geleden denk ik.
Anyway, ik denk dat ik hem wel eens ga uitchecken.

avatar van swoon
ik zal al maar een klein besprekingkje zetten, zeker. Ik heb hem toch al zeker tien keer geluisterd.
In totaal ligt MSM mij indd wat meer dan NMSM, maar beide zijn het topplaten.
De hoogtepunten op MSM: you love me to death, you hurt me, tomorrow, wake up en ginger.
De hoogtepunten van NMSM: you love me to death(gewoon echt geniaal nummer, in beide versies), no more sweet music(dit is denk ik wel het beste nummer van beide cd's), dirty lenses en wake up(ook in beide versies onweerstaanbaar, maar die van MSM is wel iets beter).

Ik denk dat dit gaat uitdraaien tot een van de mooiste platen in mijn kleine collectie en daarom denk ik ook dat hij een top 10 plaats gaat krijgen, maar ben er nog niet helemaal uit.
In ieder geval, kopen die handel.

Laat ik één ding voorop stellen: wat is dit een geweldige album. Ik had nooit gedacht dat ze The Magnificent Tree konden overtreffen. Het is ze dan toch gelukt.

Het lange wachten was het dus meer dan zeker waard. De nummers op de More Sweet Music versie zijn i.m.o. stuk voor stuk ware kunstwerken. Dus mijn advies: KOPEN!

Oh ja: het zusje van Geike (zangeres van Hooverphonic) zit ook in een bandje genaamd Sutrastore. Ze heet Kaatje (klinkt leuk: Kaatje en Geike) Het nummer 'Clouds' is geweldig en gratis te downloaden vanaf hun website: http://www.sutrastore.com/. Ook kun je daar de clip daarvan bekijken. Wel zo leuk voor fans en niet fans, dacht ik zo.

avatar van titan
titan (crew)
De grootmeesters van de trippop (ik lijk wel een creatieve journalist nu) hebben het maar weer geflikt, want dit is alweer een erg fijne plaat.

Net als mijn voorgangers zou ik willen stellen de versies op More sweet music beter zijn dan op No more sweet music, al zitten daar een paar geslaagde andere versies op. Overigens schelen de verschillende versies niet zo radicaal van elkaar.

Jullie hebben mij zeer nieuwsgierig gemaakt!! En wat is Geike toch... welja, geen woorden voor.

Tot hiertoe vind ik dit album nog niet bijzonder. Beetje tegenvallend. 3*

avatar van musicfriek
Magnificent Tree overtreffen???? Dan moet ik als een gek naar de platenboer rennen om deze cd te halen!!! Geweldige band, Hooverphonic en met name de stem van Geike is errug prettig!

musicfriek schreef:
Magnificent Tree overtreffen????

Is dat echt zo?

avatar van swoon
ik vind alleszins van wel.

Ik heb één cd van Hooverphonic, Magnificent Tree. Ik ken de andere albums ook wel maar ik koop ze niet want ik heb altijd de indruk dat ik steeds naar dat ene album aan het luisteren ben. Ik vind deze cd dan ook niet echt verrassend op een paar nummers na: No more sweet music, you hurt me, wake up. Ik blijf hooverphonic een goede groep vinden, maar met één cd heb ik wel genoeg. Alhoewel dat ik het eerdere werk mss ook nog wel ga kopen.

p.s: is dat hoesje wel 200 X 200 pixels?

avatar van musicfriek
Nog steeds niet aangeschaft, de nummers You Hurt Me en Wake Up zijn idd erg goed. Las laatst een recensie over dit album en daar werd in gezegd dat de 2e cd totaal overbodig was. Toch ben ik daar erg benieuwd naar. Vind het wel apart dat ze op deze manier een album uitgebracht hebben.

Electro_
HOUSECAT schreef:
Is dat hoesje wel 200 X 200 pixels?

Als hij maar 200 pixels in de breedte is toch?

Ik wil dit album ook wel hebben. Maar even zoeken dus.

Electro_ schreef:
Als hij maar 200 pixels in de breedte is toch?

Ja, klopt, maar de verhoudingen moeten gelijk zijn.

avatar van Onderhond
1,0
No More Sweet Music inderdaad. Platte Radio1 pop in een zeurderig jasje. Had van de 2de CD nog wat verwacht, maar het klinkt nergens naar. Erg saaie mixen.

No more sweet music....
Bij toeval de cd gekregen...hoe meer ik hem draai hoe mooier die wordt. Dat raad ik iedereen dan ook aan; in elk geval in 1 klap voor mij op de eerste plaats in mijn top 10..en dat is niet zomaar een lijstje van laatste ingevingen...

prachtig!

avatar van Flipper
Moet zeggen dat ik na 'Jackie Cane' er vanuit ging dat ik zou afhaken. Daarom heb ik deze niet blind gekocht, maar dat had ik gewoon kunnen doen want ze evenaren hun werken 'Blue wonder power milk' en 'The magnificent tree'.

De eerste cd 'More sweet music' heeft de symfonische sfeer van 'Blue wonder power milk' en is een aaneenschakeling van sterke arrangementen. Hoogtepunten 'You love me to death', 'No more sweet music' en 'Ginger' (heeft wat weg van 'Eden').
De tweede CD 'No More sweet music' met dezelfde nummers met totaal andere (triphop) arrangementen.
Dus dezelfde nummers op twee totaal verschillende en op zichzelf staande cd's.
Eerste MSM vind ik wel mooier.

Gelukkig hebben ze van het overgeproduceerde 'Jackie Cane' geleerd.

Gewoon blind kopen!!

Wat is dit een geweldig mooie verzameling van prachtig gezongen nummers. de cd wordt alsmaar mooier!!
Aanrader voor iedereen...wel even wachten met je mening..gewoon een tijdje naar luisteren; zul je merken dat het geheel groeit en groeit...

Super goed zoals alle cd's van hooverphonic, grote fan van dit soort muziek, wel niet hun beste album maar toch alweer sterk, vooral het nummer dirty lenses

4 * van mij

avatar van cddrive
wat is dit een mooie cd! voor mij een 5!

avatar van GraveyardJunkie
heerlijke droom cd.. liefhebbers van air opgelet!!

avatar van c-moon
Een tijdje geleden het album dan toch gekocht.. hij stond aan € 9;99 en het was het totnogtoe enige album dat nog in mijn Hoover(Phonic)-collectie ontbrak, ook al was ik enigszins teleurgesteld achtergebleven met het prestigieuze "Jackie Cane" en het "Listen sit down to.." gebeuren - dat heeft wellicht ook mijn aankoop van "No More Sweet Music" ook wat tegengehouden...

Nu.... ik lees hier een en ander, vooral lovende woorden...
Deels kan ik me erin vinden.. Blind kopen? Hmm.. als je "The Magnificent Tree Part II", maar dan een beetje "minder", ja: blindelings kopen, doèn!

En het is na "Jackie Cane" idd een verademing want ze gaan naar de "Magnificent Tree" sfeer. En daar ben ook ik blij om.
Om kort te gaan, een zeer goed Hooverphonic album, dat ik nog geregeld zal opzetten: iets wat van "Jackie Cane" nu niet meteen gezegd kan worden (huize c-moon dan-...

Maaar.....

Christos schreef:

Vind ik dus niet. Ik bedoel: is TMT overtroffen? nee, vind ik niet! Ge-evenaard, ja dat eigenlijk wel... ja, dat mag je gerust stellen...

Christos schreef:

Dat is nu wat overdreven vind ik....
Maar hij is natuurlijk wel héél goed....
Ik vind hem uiteindelijk een goede nummer 3 na, op 1 "The Magnificent Tree", op 2 "Blue Wonder Powder Milk"... Maar hij past dan ook perfect in dat rijtje.. Ook al wordt er nog zeer origineel gemusiceerd en gearrangeerd

Hooverphonic heeft het spoor weergevonden dat ze m.i. een beetje kwijt dreigden te raken .... Negatief bekeken zou je kunnen stellen (opnieuw, na JC dan) méér van hetzelfde, maar dat stoort hoegenaamd niet, het is veel van het goed zelfde

Maar het voor mij ook één schijfje mogen zijn.... niet dat die andere versies daarom slecht zijn, maar echt nodig? Nou, nee...

Als ik mijn eigen argumenten trouw blijf, ga ik dus, aangezien "Blue Wonder Power Milk" 4,5 en "The Magnificent Tree" 5 (Jackie Cane toch nog een 3 - daar schrik ik nou plots zélf van) gaf, dit album met een 4 bedelen...

De singles You Hurt Me en Wake Up zijn enorm goed, maar de rest is dan weer totaal niet mijn ding.

Toch een 2* voor die singles en de paar leuke remixes.

EVANSHEWSON
HOUSECAT schreef:

p.s: is dat hoesje wel 200 X 200 pixels?

Je hebt wel meteen zowat hun beste.

De voorganger van deze was mijn ding niet, wegens te huppeldepup pop geworden, te commercieel en zonder diepgang.

Deze houdt toch wat herstel in en een terugkeer naar meer zweverige loungeachtige muziek.

3.5 ***1/2

avatar van SirNoodle
Upgrade in sterren voor dit album, want het bevalt me meer en meer. Ik heb het vooral voor 'dirty lenses' alhoewel ik niet kan uitleggen waarom

avatar van Esther_ke
Super goede album!
Geike heeft een prachtige stem en hun muziek is gewoon geweldig!

Ik luister het meest naar CD 1 (More Sweet Music). CD 2 (No More Sweet Music) met dezelfde nummers maar dan een beetje gemixt vind ik een beetje minder en overbodig.

Mijn favoriete nummers van dit album: You Love Me To Death, Music Box, Wake Up, Ginger,... Maar ik kan blijven opsommen want ik vind ze allemaal super, er is geen enkel bij dat ik slecht vind.

Lost Highway
Esther_ke schreef:
Super goede album!
Geike heeft een prachtige stem en hun muziek is gewoon geweldig!

Ik zou toch opteren voor het eerste en laatste album van Hooverphonic, hun twee beste werken.

avatar van Glorious
Klopt het dat de beat van de geremixte versie van We All Float hetzelfde is als de beat van Ring Road van Underworld?

avatar van Marijke1960
zo jammer dat de groep in deze samenstelling niet meer bestaat...

avatar van LucM
Een terugkeer naar de zweverige triphop en lounge maar de verrassing is er wat vanaf en bij momenten kan de verveling zelfs toeslaan. Toch een geslaagd (dubbel)album waarbij ik hun eerste schijf More Sweet Music iets beter vind dan hun tweede No More Sweet Music.

Hooverphonic blijft één van mijn mooiste concert herinneringen. Het decor was de Bozar in Brussel, zowat één van de mooiste zalen waar je een optreden kan bekijken, en ik zat zonder dat ik het wist op de eerste rij, met Geikes malse en mooi geëpileerde benen recht voor mij De kerstsfeer was compleet, daar het op 23 december plaatsvond en het concert eindigde met een sneeuwval van confetti's op het podium.

Daarom kwamen de nummers van NMSM over als hartverwarmend en zo teder als dons. Vooral de gelijknamige song voerde warme rillingen door mijn rug met de retrosfeer en de meeslepende strings. Maar er zijn nog andere nummers te bespeuren die het helemaal de moeite waard maken. "You love me to death", "You hurt me" en "Ginger". Dit gezegd zijnde vind ik de tweede CD met de remixen niet echt de moeite waard en baseer ik mijn keuring volledig op de originele nummers.