Death - Leprosy (1988)

5. Pull the Plug (4:25)
  6. Open Casket (4:53)
  7. Primitive Ways (4:20)
  8. Choke on It (5:54)
  9. Open Casket [Live] * (4:49)
  10. Choke on It [Live] * (5:50)
  11. Left to Die [Live] * (4:35)
  12. Pull the Plug [Live] * (4:26)
  13. Forgotten Past [Live] * (4:33)
avatar van sinterklaas
Gewldig album

Lekker harde beukmuziek, echt een must voor een metal liefhebber

avatar van Jochempie
Pull the plug (watertandend smiley hier)

Jochempie schreef:
Pull the plug (watertandend smiley hier)

avatar van HammerHead
Heerlijk lompe beukplaat inderdaad, met vooral een typisch drumgeluid. Op zowel song- als speeltechnisch gebied is dit ook een duidelijke vooruitgang ten opzichte van het debuut.

avatar van MichelDumoulin
Why don't you..... tetedelehteeh tetedeleteeh tetedeleteeh PULL THE PLUG!!

avatar van Lin
Lin
die heb ik ook nog

Lin schreef:
die heb ik ook nog

Echt waar joh? Dat is fijne informatie.

avatar van Lin
Lin
MichelDumoulin schreef:

Echt waar joh? Dat is fijne informatie.

ja dat dacht ik dus ook
maar zing gerust verder, dat vond ik ook wel fijn om mee te krijgen

Lin schreef:
ja dat dacht ik dus ook
maar zing gerust verder, dat vond ik ook wel fijn om mee te krijgen

O.K. Cheers!

avatar van zwartexlola
Deze cd is zeker niet slecht,
pull the plug & leprosy springen er tussenuit.
veel solo's ook, lol.

avatar van AGE-411
waarom doet de hoes mij aan "peace sells..but who,s buying" denken?

geen id, heb je weer met je snufferd in het zoutvaatje gezeten?:P

mijn kennismaking met deze band

1 nummer is blijven hangen en tot aan de dag van vandaag in mp3 speler:

pull the plug

rest kan me zeer matig boeien

pak dan ook een ander album als kennismaking mnet deze band. Overtuigt je wellicht direct

overtuige me eens

welk album?

want het meeste, op pull the plug na , vond ik maar behoorlijk eentonig

Human, Symbolic en The Sound of Perseverance zijn stuk voor stuk stukken beter

avatar van HammerHead
Niet akkoord. Dit is echt een heerlijk gemeen en rauw album, iig beter dan The Sound of Perseverance waar metname de zang mij wat tegenvalt. Ik zou dit zelfs wel de beste deathmetal plaat van de jaren tachtig willen noemen.

Joy
nou, we gaan het tzt eens chinezen

nu ff nog niet, ik ben weer ff in mijn king crimson periode

Stijn_Slayer
Helaas moet elke band ook zijn slechtste album hebben, niet dat ik dit een slecht album vind. Maar ik vind hem minder indrukwekkend dan de rest. Toch heeft dit album natuurlijk het klassiekertje Pull The Plug waardoor het al weer een halve punt wint. Kortom, een goed death metal album, maar niet echt speciaal. 3*

avatar van notsub
Dit klinkt een stuk beter dan het debuut, al is dat eentonige er nog niet uit en zijn er nu zelfs wat mosh-achtige stukken aanwezig. Leprosy en het anti-Posers-nummer Pull The Plug zijn de hoogtepunten. Het is voor de rest best wel bruut, maar saai.

avatar van MichelDumoulin
Ik kan je kritiek begrijpen. Als je Death op een chronologische volgorde leert kennen zul je er achter komen dat de stijgende lijn zich almaar voortzet. Oftewel Human is nog weer iets interessanter en zeker een stuk minder ééntonig dan dit album.

Sammael
Ik had deze plaat gekocht omdat ik behoefte had aan een lekkere beukplaat, en dat is het ook wel, maar ik betwijfel of ik hem nog vaak zal draaien. Zoals al gezegd is dit toch een vrij eentonig album. Gelukkig staan Leprosy en Pull the Plug er op, want die zijn toch wel erg gaaf.

Ben hier ook niet zo weg van. Dat dit nog steeds kwaliteit is, is een feit. Toch 10x liever het technische Individual Thought Patterns (Hoglan en Diigorgio ) of Sound Of peseverance.

avatar van Sater
Heerlijke plaat! Een van mijn eerste Deathmetal cd's, luister em nog steeds met veel plezier.

Stijn_Slayer
En toen kwam die dag dat ik dacht hoe kan het meesterlijke Death een mindere plaat hebben haha:P Dus deze opgezet een aantal keren in de week, hij is toch wel beter dan ik dacht. Zeker als ik het vergelijk met soortgelijken platen steekt hij er boven uit, maar m'n favo zal het nooit worden.

Stijn_Slayer
Hij blijft toch wel erg groeien haha.. Weer stem verhogen

avatar van James Douglas
AGE-411 schreef:
waarom doet de hoes mij aan "peace sells..but who,s buying" denken?

Omdat zowel de hoes van 'Peace Sells' als 'Leprosy' door Edward Repka is gemaakt.

avatar van zwartexlola
In het begin vond 'k hem ook nogal eentonig, maar naarmate je de muziek meer uitpluist stijgt de waarde toch wel hoor.

avatar van Madjack71
Leprosy was samen met O.L.D (Old Lady Drivers) mijn zwaarste album thuis. Ik begon toen wat tegendraadser te worden en mij los te rukken van de navelstreng die Top 40 heette. Geweldig vond ik het om die plaat snoeihard te zetten, ramen open en mee te grunten.
Tjonge jonge: Why don't you PULL THE PLUG...Let me pass away.
Open casket, Left to die...aaaah het sentiment.
Zo eeuwig zonde, dat ik het album later om een of andere vage reden, die ik me niet meer kan herinneren weg heb gedaan.
Maar Death heeft mijn muzikale horizon verbreed. Hierna moest het wel heel erg zijn, wilde ik het niet meer aan kunnen horen.

Tijd dat Pull the plug in de top 100 allertijden komt toch.

Joy
pull the plug is ook een van mijn favorieten

anno 2008 nog steeds even vet en niet gedateerd

avatar van exodus
GE-WEL-DIG ALBUM! Ik heb heel lang in mijn leven gehad dat ik liever Scream Bloody Gore had dan Leprosy, maar na 20 jaar moet ik toegeven dat Leprosy uiteraard veel beter in elkaar steekt dan Death'd debuut. Scream Bloody Gore zal me altijd heilig blijven, maar na 20 jaar met de eerste 2 Death-platen een behoorlijk dilemma te hebben gehad welke ik nu liever had, heeft bij mij het knallende en vol met dramatische ídeeën en goed uitgevoerd gitaarwerk Leprosy uiteindelijk gewonnen. Knappe muziek! Techniek en brute agressie waren keurig in balans.