Killarmy - Silent Weapons for Quiet Wars (1997)

Label: Priority

1. Dress to Kill (3:36)
  2. Clash of the Titans (3:38)

met Street Life

3. Burning Season (4:12)
  4. Blood for Blood (4:12)
  5. Seems It Never Fails (2:27)
  6. Universal Soldiers (4:13)
  7. Love, Hell Or Right (1:09)
  8. Wake Up (4:59)
  9. Fair, Love & War (4:06)
  10. Wu-Renegades (3:49)
  11. Full Moon (3:31)
  12. Under Siege (4:06)
  13. Shelter (3:41)
  14. Camouflage Ninjas (4:48)
  15. Swinging Swords (3:53)
  16. War Face (4:28)
  17. 5 Stars (4:12)

met Masta Killa

avatar van Jordy
Wat mij betreft het beste Wu-Fam album. De emcees zijn niet allemaal even getalenteerd, maar de teksten (waar op een leuke manier oorlog als metafoor wordt gebruikt), de samples uit Full Metal Jacket en MASH, en vooral de adembenemend goede productie van 4th Disciple maken dit een superalbum. Al is het artwork wel hééél erg triest

Ga vooral Fair, Love and War eens luisteren... zooo mooi

Jordy schreef:

Ga vooral Fair, Love and War eens luisteren... zooo mooi

je vat het echt helemaal samen, vind Sunz of man - The Last Shall Be First ook wel een goede van de Wu-fam maar dit album heeft het echt helemaal, alleen die verwijsingen naar hitler vond ik wat minder

Absoluut één van de betere Wu-Family albums die is uitgebracht. Fair, Love & War is natuurlijk het juweeltje van deze cd, maar Wu-Renegades & Camouflage Ninjas blijven 't ook goed doen. Killa Sin, Beretta 9 & Dom Pachino zijn zo'n beetje de dragers van de groep. Vind persoonlijk 9th Prince, Shogun & Islord vaak wat minder.

avatar van MJ_DA_MAN
Eindelijk weer een Wu-Tang-album, ofja een album van de ''Wu-Tang-tak'' die me aanspreekt. Goede sfeer, en mindere nummers heb ik eigenlijk niet gehoord. Het enige nadeel is dat het album te lang duurt, wat vaak ten koste van de punten gaat. Maar dan nog is hij 4* waard.

Dank aan psychonaatje voor het aanraden van dit album.

Een van die gasten kan ik echt totaal niet uitstaan. Die kerel die niet echt rapt maar snel praat en de hele tijd naast de beat zit. Wie is dat?

3½/5 niet heel bijzonder maar ook zeker niet slecht

avatar van Tonguefu
GraftonHolband schreef:

je bedoelt waarschijnlijk 9th Prince...als hij rapt lijkt het idd wel alsof hij watjes in zn mond heeft en niet goed kan articuleren. Zijn stem lijkt sterk op die van RZA, het is dan ook zijn broer. De lyrics die hij brengt daarentegen zijn niet slecht, de flow moet je aanvaarden...

Zeker het beste Wu Fam album ooit, a true gritty wu sound

3.5

CaliLove
9th Prince vind ik juist dope, en z'n stem al helemaal.

CaliLove
Jorge-E heeft deze een paar weken geleden voor me meegenomen uit Mexico.

Grab ya army suits and ya phat black boots
Military gear and go out like troops!!!!

Geweldig hoe 9th Prince dit album opent na zo'n opname van een of ander oorlogscene.

Verder een geweldig album.

avatar van leatherhead123
Goeie teksten en inderdaad geweldige producties. De beats hebben vaak bijna iets atmosferisch ofzo, hele aparte sfeer geeft het. Favoriete nummers zijn Fair, Love & War, Full Moon en Wu-Renegades. Dikke 4*.

avatar van RebelINS
Dit album heb ik nu al een aantal jaren in bezit maar ik blijf er naar terug grijpen. Ik luister deze plaat vaker dan andere Wu-tang platen en dat heeft te maken met een aantal dingen. Allereerst de zeer constante en uitzonderlijk hoge productiekwaliteit die 4th Disciple hier aflevert. Petje af zeg! De enige Wu-tang producer die hieraan kan tippen is the RZA himself in zijn hoogtijdagen wat mij betreft (mooi dus dat hij ook nog even een supervette beat aflevert op Wake Up). Maar de echte reden is denk ik voor mij de manier waarop Killa Sin iedereen er 3x uitflowt op elke verse die hij op een track gooit. Wat een skills heeft die man! Het is elke keer weer genieten als hij op een track voorbij komt, ik krijg er kippenvel van. Dit zal wellicht te maken hebben met het feit dat de andere MC's wel een niveautje minder zijn (alleen 9th Prince weet zo af en toe nog wel scherp uit de hoek te komen), waardoor de beste man er met kop en schouders bovenuit steekt maar dat mag de pret echt niet drukken.

Echt een heerlijke plaat en eentje die uitnodigt om het andere werk van deze gasten eens te beluisteren.

avatar van RebelINS
't volle pond van gemaakt! Dit is één van mijn meest beluisterde hip hop platen, geweldig gewoon!

avatar van gweah
GraftonHolband schreef:

Dit vat het album helemaal samen voor mij. Productioneel is dit album een juweeltje, Killa Sin is een echt dope MC, dan heb je nog vier MC's die ik prima verdraag net zoals bijvoorbeeld Louieville Sluggah en Top Dog van OGC, maar elke keer als die vreselijke 9th Prince zijn muil opentrekt is voor mij de track verpest. Hoe hebben ze dit op kunnen nemen zonder tegen die kerel te zeggen: beste vriend, kom maar efkes wisselen 9th Prinsje. Ongelooflijk.

Fair, Love & War is behalve door de magistrale beat ook een hoogtepunt door het ontbreken van 9th Prince, wat mij betreft.

Op kneiters als And Justice For All en The Shootout (van resp. The Swarm en Dirty Weaponry) doet hij ook niet mee. Doe er je voordeel mee.