The Jeff Healey Band - Hell to Pay (1990)

Canada
Rock / Blues
Label: Arista

1. Full Circle (4:13)
  2. I Think I Love You Too Much (6:27)
  3. I Can't Get My Hands on You (3:43)
  4. How Long Can a Man Be Strong (4:27)
  5. Let It All Go (3:45)
  6. Hell to Pay (3:55)
  7. While My Guitar Gently Weeps (5:16)
  8. Something to Hold on To (3:58)
  9. How Much (4:48)
  10. Highway of Dreams (4:48)
  11. Life Beyond the Sky (4:55)
Iets minder san het ''See the light'' -album , maar zeker wel de moeite waard.
Ik vind deze versie van ''while my guitar gently wheeps'' echt heel goed.

avatar van Lamontagne
I think I love you to much is van grote schoonheid net zoals de opener die meteen flink van leer trekt.

Leuk album.

(When a blind man's guitar cries)

avatar van IntoMusic
Topper, waarbij ik juist deze iets beter vind als hun debut. Ik ben niet zo van de covers, want ik vind dat een eerste versie dé versie is zoals bedoeld (bijvoorbeeld refererend naar de vele covers van Dylan-nummers). Toch staat er hier eentje op die ik absoluut een schitterende vertolking vind: 'While my guitar gently weeps'.

Verder is I think I love... een mooie en is de samenhang absoluut evenwichtig en afwisselend. Jammer dat deze man niet meer onder de bluesgangers is...

Stijn_Slayer
Aardige plaat, ik verwachtte een bluesplaat maar dat is dit niet. Het is een rocker met wat blueskenmerken erin. Ook af en toe eens een rustiger nummer. Al met best aardig, maar niet bijzonder. Z'n 1e is beter, en ook Live at the Montreux.

avatar van Supersid
Idd een vrij degelijke plaat. De Harrison-cover klinkt niet slecht...

Ik heb deze plaat rond 1992 helemaal grijs gedraaid, en is nog steeds wat mij betreft de beste van deze veel te vroeg overleden grootse muzikant. Nummertje een en twee vind ik de beste tracks. 4,5

avatar van rushanne
Niet zo goed als zijn debuutplaat, maar prima te beluisteren. "Something To Hold On To" en "While My Guitar" zijn de twee uitschieters.

avatar van Rinus
Erg fijn album. Nog een stukje beter dan het al goede debuut. Jeff en zijn band hebben alleen hier in ons landje nooit de waardering gekregen, die ze wel verdiend hadden. Dat ligt in Canada wel even anders.

avatar van Twinpeaks
Zelfde laken een pak ,ware het niet dat ik hier wel mindere composities op vind staan. De cover While My Guitar Gently Weeps trekt hem voor mij toch naar 3 sterren .