Chamillionaire - The Sound of Revenge (2005)

Label: Chamillitary

1. The Sound of Revenge (3:18)
  2. In the Trunk (4:38)
  3. Turn It Up (4:34)

met Lil' Flip

4. Ridin' (5:03)

met Krayzie Bone

5. No Snitchin' (4:32)

met Bun B

6. Southern Takeover (5:17)

met Killer Mike en Pastor Troy

7. Radio Interruption (3:27)
  8. Frontin' (4:10)
  9. Grown and Sexy (4:03)
  10. Think I'm Crazy (5:03)

met Natalie

11. Rain (5:11)

met Scarface en Billy Cook

12. Picture Perfect (4:48)

met Bun B

13. Fly as the Sky (4:58)

met Lil' Wayne en Rasaq

14. Peepin' Me (4:21)
  15. Void in My Life (4:40)
  16. Outro (3:09)
avatar van Word_Play
"They said no, when I told them that I would find a way to get to the top
They didn't know that eventually I be the one they would worry about
When someone would mention me they always try to say that I flop
But this is The Sound of Revenge"

Daar gaat dit over. Chamillionaire bewijst met dit album weer waarom 2005 het jaar van de Dirty South en met name Houston is (zie eerdere releases van o.a. Paul Wall, Bun B en Slim Thug), en dat deze emcees meer kunnen dan alleen 'blingbling'-muziek maken. Chamillionaire behandelt verschillende onderwerpen en concepten over superdikke beats van o.a. Sol Messiah en Scott Storch. Rain en Void in My Life zijn ware tekstuele hoogstandjes waarin Cham over zijn struggles rapt wat zich uit in lines als "Your father says he's a Muslim, Mother says she's a Christian/The Bible or the Quran, which one would you be pickin?"

****.

geweldig album

eazyfan
voor een debuutalbum

Chamilionare heeft een neus voor lekkere hooks en zingt- rapt die op een manier , net zoals 50. De beats , de features zijn strak. Z'n flow , stijl en lyrics zijn van hoge klasse.

Rain :

geweldig album

Echt goed album man..Ridinnn dirtyy ! Think I'm Crazy is diepe song heel die album is hard

Heb dit kats gedownload, klinkt vet. Keer wat anders.

Lyrical_Lunatics schreef:
Keer wat anders.

Anders? zeer doorsnee.

Conway Twitty schreef:
zeer doorsnee.

maar wel vet

4.5/5
normaal vind ik de ingewikkelde teksten van rakim, gza of nas wat interessanter maar dit is een heel erg goed album dat toch een flinke tijd in mijn cd speler zat

Geweldige single "Ridin'" !!!!!

avatar van thomzi50
Wat een hoog gemiddelde, toch maar 'ns achteraan.

thomzi50 schreef:
Wat een hoog gemiddelde, toch maar 'ns achteraan.

Verkijk je er niet op, hopeloos overschat hiero.

avatar van MJ_DA_MAN
Als het op het niveau is van Ridin' ga ik hem iig niet luisteren, wat een klote-nummer is dat. Maar ik denk dat ik na lange tijd weer een Dirty South ga (proberen) te luisteren, misschien zitten er nog wel wat aardige beats tussen.

avatar van pascal83
MJ_DA_MAN schreef:

Reken maar op het niveau van 'Ridin', bagger dus. Slechts 'In the Trunk' klinkt aardig.

Er is inmiddels een Screwed & Shopped versie van...

ridin' SUPER

avatar van Niek
1,5
Wat een ziek hoog gemiddelde! Laat je niet gek maken mensen, dit album is niet veel waard. Een doorsnee Dirty South-album. Het is niet heel slecht maar zeker niks bijzonders. 2,5*

avatar van Conway Twitty
Het luistert wel lekker weg, maar erg goed is het niet. Maar wat weet ik? Ik vind Straight Outta Cashville ook lekker wegluisteren.

Gewoon een kwestie van een knop omzetten en niet nadenken.

avatar van pascal83
Conway Twitty schreef:
Gewoon een kwestie van een knop omzetten en niet nadenken.

Dan gaat deze cd nog steeds irriteren.

Relax
Hij heeft een grote mond, en dat letterlijk... kijk naar die clip... DAMN

Vet man moet het album snel horen ridin' is echt lekker nummer!

avatar van Cath
1,5
hij heeft het nog is ergens over, en hij freestyled als een echt gek! Hij rapt zoiezo heerlijk snel vaak.

avatar van Cath
1,5
Hij heeft trouwens een mond in de maten van Busta zeg..He can eat a whole lot of big macs;)

avatar van T.O.
Ridin'...één van de meest irritante nummers van het jaar.

Dope track ... de main hook wordt wat te lang uitgesponnen maar voor de rest erg aanstekelijk.

avatar van MJ_DA_MAN
T.O. schreef:
Ridin'...één van de meest irritante nummers van het jaar.

Vooral gewoon slecht.

avatar van Conway Twitty
Gewoon de titeltrack en 'Rain' luisteren en de rest wegdoen, dan ben je klaar.

Zitten veel goeie tracks op dit album zoals, Grown and Sexy, Southern Takeover, Void in My Life, Turn It Up, Picture Perfect en Peepin Me is ook wel leuk vooral die Intro vind ik goed en natuurlijk Ridin !! heeft ie gewonnen met best hip hop video al met al is dit 1 van de beste hip hop album van afgelopen jaren laatste beste was van 50 Get rich or die Tryin.. dus heb je nog niet gedownload of gekocht eej ik zeg je doen !!

|Joël|
Ja, dit is echt een heel goed album en ook nog eens zijn aller eerste album.
In de nieuwe single van Ciara, Get Up, rapt hij ook goed en met Ridin', zijn eerste single, is hij heel bekend geworden vooral in Amerika.
Turn It Up doet het nu ook goed in de Amerikaanse hitlijsten.
Er zitten veel goeie nummers op dit album