Simply Red - The Very Best Of (2003)

Label: WEA

1. Stars (4:10)
  2. Holding Back the Years (5:43)
  3. It's Only Love (4:59)
  4. If You Don't Know Me by Now (3:27)
  5. You've Got It (3:56)
  6. For Your Babies (4:20)
  7. Never Never Love (4:21)
  8. We're in This Together (4:15)
  9. Angel (4:02)

met Wyclef Jean en Lauryn Hill

10. Night Nurse (3:57)

met Sly & Robbie

11. Say You Love Me (3:44)
  12. The Air That I Breathe (4:23)
  13. Ev'ry Time We Say Goodbye (3:27)
  14. Mellow My Mind (3:57)
  15. Someday in My Life (4:05)
  16. Heaven (4:34)
  17. Love for Sale (4:59)
  18. Lady Godiva's Room (2:55)
  19. Granma's Hands (4:04)
  20. Money's Too Tight (To Mention) (4:29)
  21. Fairground (5:33)
  22. Something Got Me Started (4:00)
  23. A New Flame (3:57)
  24. The Right Thing (5:35)
  25. Infidelity (4:09)
  26. I Won't Feel Bad (4:14)
  27. Come to My Aid (5:04)
  28. Your Mirror (4:02)
  29. Thrill Me (5:05)
  30. Remembering the First Time (4:44)
  31. To Be Free (4:03)
  32. Ghetto Girl (3:30)
  33. Ain't That a Lot of Love (3:53)
  34. Jericho [Long Version] (6:02)
  35. Thank You (4:01)
  36. Come on in My Kitchen (2:54)
  37. I Know You Got Soul [Live] (4:02)
avatar van LucM
Simply Red met Mick Hucknall als zanger en boegbeeld was één van de meest succesvolle Britse acts in de jaren '80 en '90. Simply Red bracht popsoul met zowel ballades als meer funky nummers, weliswaar glad geproduceerd, maar uitstekend gezongen door Mick Hucknall, die ook prima songs kan schrijven.
"Holding Back the Years", "Money's Too Tight (To Mention)", "Fairground" en "The Right Thing" vind ik de beste nummers uit deze zeer volledige compilatie. Al vind ik de recentere nummers daaruit merkelijk minder dan die uit de beginperiode.

avatar van Rinus
Goed overzicht van het oeuvre van deze band.

avatar van IntoMusic
Lekkere verzamelaar met veel hits en absoluut beter en zelfs vollediger als Simply Red 25 uit 2008. Zal deze en hun albums de komende maand weer veel gaan draaien, want heb gelukkig kaartjes kunnen bemachtigen voor hun afscheidsconcert op 3 december in Gelredome

avatar van teus
Prima verzamelaar van Mick Hucknall en zijn maatjes ,veel uitgebreider dan greatest hits uit '96,
Die ik eerst had en vervangen voor deze
Ook pluspunt is de veelal volledige albumuitvoeringen van vrijwel alle albumtracks
Je mist natuurlijk alleen enkele goede nrs na 2003,zoals Fake ,Sunrise en Home
Dan moet je Simply Red25 nemen maar daar staat Jericho weer niet op die kan niet ontbreken!
Ik heb liever deze ,luister het liefst naar het eerdere werk
En wat het albumwerk betreft,met uitzondering van Picture Book ,is deze aanvulling voor mij compleet genoeg
Mooiste tracks: A New Flame, Money's Too Tight, Jericho, Stars, Holding Back The Years, The Right Thing, Fairground

avatar van lennon
Op zich is dit een fijne verzamelaar, maar ook wel een beetje een vreemde.

Er staan albumversies op van sommige tracks die hits waren, maar ook weer single remixen.

Van We're in this together is een heerlijke bombastische versie op single verschenen, die nergens anders op staat, en dat zou nou een leuke toevoeging op deze verzamelaar geweest zijn, maar helaas is er gekozen voor de album versie.

Ook staan er een aantal B-kantjes op. Terecht dat Lady Godiva's room erop staat, want dat is zo'n mooie versie en verdient meer aandacht dan alleen maar een B-kant zijn. Ook nog wat niet singles, maar album tracks (zoals Heaven) en zelfs hier en daar een lange extended versie.

Het is dus qua nummers tot die periode een aardige verzameling, maar wel een bonte. Maar leuk genoeg om op 2cd's uit te luisteren, ook als je (zoals ik) al het werk ook wel op de reguliere platen hebt.