Streetlight Manifesto - The Hands That Thieve (2013)

Ska
Label: Victory

1. The Three of Us (5:18)
  2. Ungrateful (4:31)
  3. The Littlest Things (4:50)
  4. The Hands That Thieve (5:40)
  5. With Any Sort of Certainty (6:10)
  6. If Only for Memories (5:28)
  7. They Broke Him Down (5:20)
  8. Toe to Toe (4:22)
  9. Oh Me, Oh My (3:45)
  10. Your Day Will Come (4:44)
Ik zeg het met enorm veel spijt, maar dit plaatje doet me eigenlijk niet zoveel. Somewhere In The Between (2007) was een prachtig werkje -- bijzonder energiek, melodieus en een uitzonderlijk strak en fel spel van de muzikanten met zanger/gitarist Thomas Kalnoky die al z'n visioenen over je uitstrooide. Dit album heeft meer invloeden van de folk punk - een rommeliger en minder strak geluid meer standaard akkoordenschema's. Het is iets minder duidelijk een geheel. Nuja, in feite wil ik zeggen dat ik het wat saai vind, helaas.

avatar van Siroopdrinker
Ik moet toegeven dat ik het eerst erg vond tegen vallen. Maar goed, ik geef het nog een kans. En bij elke luisterbeurt kon ik het steeds meer waarderen. Vrolijke Ska Punk, zoals we gewend zijn van Streetlight Manifesto. Top!