The Meters - Fire on the Bayou (1975)

Funk
Label: Reprise

1. Out in the Country (3:32)
  2. Fire on the Bayou (4:04)
  3. Love Slip Upon Ya (4:54)
  4. Talkin' 'Bout New Orleans (3:32)
  5. They All Ask'd for You (4:07)
  6. Can You Do Without? (3:46)
  7. Liar (5:06)
  8. You're a Friend of Mine (4:05)
  9. Middle of the Road (7:51)
  10. Running Fast (1:22)
  11. Mardi Gras Mambo (2:33)
  12. Running Fast [Single Version] * (3:23)
  13. Keep on Marching * (3:20)
  14. He Bite Me * (2:54)
  15. A Mother's Love * (2:19)
  16. Jambalaya * (2:45)
avatar van Reijersen
IJzersterk album van deze funkhelden. Wederom een steengoed album eigenlijk, want ben nog niks slechts tegengekomen van deze mannen.

Joy
toch raar dat een band die zon zijn stempel drukte op de funk en de ontwikkeling van funkmuziek zelf nooit echt doorbrak

zal met een image te maken hebben?

'the meters' klinkt nu niet echt spectaculair , en visueel is het gewoon een stel negers met een gloeilampenkapsel

aan performance werd weinig aandacht besteed, clinton deed het anders, met succes

avatar van principal2000
Dit album vind ik wederom sterk van the Meters. De funk is weer alom aanwezig (lekkere baslijnen, zeer goede drum en fijne orgeltjes). Naast de uitmuntende muzikale ondersteuning, geeft de relaxte zang net dat streepje extra. Ik kan geen slecht nummer ontdekken. Bovendien is ook dit album van deze mannen een sample-ontdekkingstocht voor hip-hop fans.

avatar van jorro
Een paar dagen geleden luisterde ik naar The Brothers Johnson - Look Out For #1. Die funk vond ik nogal statisch, de spirit ontbreekt in dat album. Hoe anders is dat bij dit funkalbum.

Funk zal nooit mijn favoriete muziekgenre worden, maar zo nu en dan iets als dit is prima,
53e in het jaaroverzicht 1975 van Oor, maar ook 48e in de eeuwlijst van Oor uit 1987.

avatar van Mssr Renard
Te gekke southern funkplaat. En schandalig dat ik hier geen stem aan heb uitgekeerd.