ADULT. - The Way Things Fall (2013)

Electronic / Rock
Label: Ghostly International

1. Heartbreak (4:00)
  2. Idle (Second Thoughts) (4:29)
  3. Tonight We Fall (4:26)
  4. New Frustration (4:24)
  5. Love Lies (4:31)
  6. At the End of It All (4:06)
  7. Nothing Lasts (5:15)
  8. A Day Like Forever (5:39)
  9. We Will Rest (6:32)
  10. Rise & Fall (0:59)
avatar van E-Clect-Eddy
ADULT. was er al toen de Electroclash los barstte aan het begin van de 00s. Via meer en minder obscure websites gewijd aan de synth en alles elektro kon je mp3s binnenhalen. Allemaal in de traditie van de punk die ook wel een beetje bij hun paste. Het album Anxiety Always uit 2003 is hun meest gewaardeerde vlijt. De afgelopen 5 jaar weinig geluisterd naar ADULT. dus een aardige verrassing vandaar op de nieuwe aan te treffen op 3voo12 luisterpaal.

Was weer even wennen maar halverwege de plaat wist ik weer waarom ik dit zo heerlijk vind. Het is lekker retro new wave synthpop electropunk. De stem van zangeres Nicola Kuperus komt lekker ongepolijst over de synths die lekker analoog klinken dat je haast de digitale revolutie vergeet. Verbaasd me dat ze nooit populairder geworden zijn.

Na één luisterbeurt al meteen 3,5 sterren, na de tweede keer daar 4 van gemaakt en misschien nog wel meer als ik het album vaker heb gehoord. Voorlopig is mijn favorieten Nothing Lasts en A Day Like Forever. Het album doet me vooral denken aan Tuxedomoon.