Elvis Presley - Something for Everybody (1961)

Label: RCA Victor

1. There's Always Me (2:18)
  2. Give Me the Right (2:34)
  3. It's a Sin (2:41)
  4. Sentimental Me (2:32)
  5. Starting Today (2:06)
  6. Gently (2:17)
  7. I'm Coming Home (2:22)
  8. In Your Arms (1:52)
  9. Put the Blame on Me (1:58)
  10. Judy (2:13)
  11. I Want You with Me (2:14)
  12. I Slipped, I Stumbled, I Fell (1:33)
  13. Surrender * (1:54)
  14. I Feel So Bad * (2:55)
  15. (Marie's the Name) His Latest Flame * (2:08)
  16. Little Sister * (2:32)
  17. Good Luck Charm * (2:25)
  18. Anything That's Part of You * (2:06)
Dit was gewoon DE man van de muziek PUNT

"I slipped, I stumbled, I fell" staat wel degelijk op elke versie van dit album; helaas.
(dit in tegenstelling tot "Surrender", daar mag dus wel een * achter)

Prachtig album (ligt duidelijk in het verlengde van "Elvis is Back") met bovengenoemd nummer als enige dissonant (misbaksel van de film "Wild in the Country", waarom dit nummer op dit album staat is me altijd een raadsel gebleven)
het bonusnummer "I Feel So Bad' komt uit dezelfde opname-sessie als de rest (12 maart 1961) en staat hier dus terecht op.
"Little Sister", "His Latest Flame", "Good Luck Charm" en "Anything That's Part of You" zijn van de Pot Luck-sessies en horen hier dus niet op, evenals "Surrender" die van de "His Hand in Mine-sessies is.

Maar ongetwijfeld ben ik weer de enige die me hier enigszins druk over maakt.
kijk maar:

AddictedToElvis
Gemengde gevoelens over deze plaat. Ik ben zoiezo blij dat hij nog een non-soundtrack plaat opnam, en als zijn stem bij Elvis Is Back niet piekte doet hij dat hier wel. Misschien wel iets té zelfs; de ballads worden hierdoor misschien net een tikkeltje te zoet. Ik kan op zich heel wat aan, qua zoetheidsgehalte, maar ook aangezien de volledige A-kant van de lp uit ballads bestaat, wordt het wat te veel van het goede. Als ze door elkaar stonden kon ik er beter mee leven, want het zijn prima songs. Het kan allemaal nét, maar het zoekt wel de grens op van 'erg mooi' en 'klef en te zoet'. Hoogtepunt is voor mij Gently.

De B-kant bestaat uit meer up-tempo nummers, maar onder de categorie echte volwaardige rockers zoals we van hem gewend zijn kan ik ze niet plaatsen. Toch vind ik het erg goede muziek; I'm Coming Home, In Your Arms (met lekkere sax-solo), Put the Blame on Me, stuk voor stuk goede nummers waar ik echt van kan genieten. Judy en I Want You With Me net wat minder, maar nog steeds genietbaar. Erg goede en voor mij de betere kant van de lp.

Overigens ben ik erg blij dat ik de cd met bonustracks heb; Surrender is altijd een van mijn favoriete singles van de man geweest, wat een zangprestatie (let vooral op de uithaal aan het eind)! De overige bonustracks (die dan wel niet van deze sessie zijn) zijn ook altijd fijn om te horen. Daardoor zou ik het album een half puntje hoger geven maar dat zal ik niet doen.

avatar van LucM
Dit vind ik een sterk album waarbij Elvis prima bij stem is. Inderdaad wat teveel ballads na elkaar maar ze zijn allemaal wel degelijk tot uitstekend. De bonustracks vind ik nog beter, I Feel So Bad, (Marie's the Name) His Latest Flame en Little Sister (later gecoverd door Ry Cooder) heb ik hier geselecteerd.

avatar van Supersid
Wat een bonustracks! His latest Flame!! Little Sister!!!!

avatar van spinout
Het eigenlijke album mag er ook zijn!

avatar van Supersid
Dat is zeker niet onjuist!

avatar van Kronos
Op de hoes die hier geplaatst is staan de bonustracks vermeldt, niet de originele hoes dus.

avatar van spinout
Mooi, die hoge waardering voor dit album Kronos.

avatar van Axeqlusive
Een album dat eigenlijk weinig onder doet voor Elvis is Back! van een jaar ervoor. Beide hebben ook sterke bonustracks (al prefereer ik alrijd het originele album), want nog maar aangeeft dat Elvis sterk terugkwam uit dienst, en dus voor hij wat in de 'vergetelheid' raakte met zijn aandeel in films.

Enige punt van kritiek dat ik heb is de volgerde van de nummers. Het een zestal vrij trage nummers, veelal met piano begeleiding. Erg fraai, maar pas daarna gaat het wat meer los. Misschien was mijn oordeel een halfje hoger geweest als de mix hierin wat beter was.

Niettemin een topalbum!

Op zich een goed album, zeker in het licht van de naderende bulk aan soundtracks. Maar kan wat mij betreft niet tippen aan "Elvis is back" zoals sommigen hier suggereren.

Vanmorgen wakker geworden met His latest flame op de wekkerradio. Kon niet op de naam komen van het lied, dus zoeken en in de loop van de dag wist ik het weer. Oh ja, op school leerde ik vroeger het verschil tussen a latest flame en a last flame. Zijn vriend voorzag dat het uit zou raken. Thuis gekomen de cd opgezet, prachtige muziek van een geweldige zanger. De bonustracks zijn ook geweldig.

avatar van BloodBrothers
Geen verkeerd album!

Ik snap wel waar de reacties vandaan komen dat er wat meer een mix in de tracklist had mogen zitten. Hier kan ik me zelf ook goed in vinden. Door wat trage en de snellere nummers door elkaar te gooien was het wat minder zoet geweest allemaal. Nog steeds blijven het goede nummers die niet onder doen van elkaar. I Slipped, I Stumbled, I Fell is voor mij het hoogtepunt, samen met Gently waar ik ook erg van kan genieten.

Kant A van dit Something For Everybody uit 1961 van Elvis vind ik over het geheel genomen iets te zoet, sommige nummers zijn soms wat 'over the top'. Maar gelukkig zingt Elvis ze en Give Me the Right en vooral It's a Sin vind ik wel erg mooi. Kant B vind ik juist door de bank genomen een sterke LP side. Het tempo zit er hier meer in, maar vooral vind ik flink wat nummers (echt) goed. Vooral Put the Blame on Me en I Want You with Me zijn geweldig. Alles bij elkaar is dit een goede Elvis plaat met zijn ups en downs.

avatar van jorro
Ik had het niet met Elvis, ik heb het niet met Elvis en het wordt nooit wat tussen Elvis en mij. Hierboven lees ik glad, zoet, enz. Dat is de spijker op de kop inderdaad. Het wordt nergens brutaal ook niet op de b-side van het album. Over elke song wat schrijven is vergeefse moeite. Het klikt gewoon niet.
Het album staat op 32 in de 100 Greatest Albums of 1961. Dat valt niet mee voor de fans denk ik, maar Ik kan daar wel mee leven.

avatar van AbleMable
Erg mooi album hoor van Elvis. Ik lees hier dat vele de eerste kant (The Ballad Side) te zoet vinden, maar het kan mij soms niet zoet genoeg zijn en vind het prachtige zwijmelmuziek....maar ja, ik ben nu eenmaal een zoetekauw. Overigens is dit album ook de grootste en aangenaamste verrassing uit de boxset, The Album Collection voor me. Ik kende het album nog niet en nu dus wel en daar ben ik heel blij mee!