Can - Soundtracks (1970)

West-Duitsland
Rock / Avant-Garde
Label: Celluloide

1. Deadlock (3:27)
  2. Tango Whiskeyman (4:03)
  3. Deadlock (1:40)
  4. Don't Turn the Light On, Leave Me Alone (3:42)
  5. Soul Desert (3:50)
  6. Mother Sky (14:29)
  7. She Brings the Rain (4:05)
  8. Thief * (5:06)
  9. Little Star of Bethlehem * (7:07)
  10. Pnoom * (0:25)
avatar van dj maus
Erg mooie en toegankelijke plaat van Can met een aantal nummers die zelfs op liedjes lijken.

Thief werd ooit nog door Radiohead gecoverd, en dat kan niemand verbazen; het is ze op het lijf geschreven.

Juist omdat dit meer liedjesachtige muziek is vind ik 'm wat minder.
Maar Mother Sky staat erop en dat is voor mij één van de hoogtepunten uit het Can ouvre,echt een fantastisch nummer.

Zijn die laatste 3 nummers geen bonustracks? Ik vind nergens een versie terug met die laatste 3 nummers...

avatar van dj maus
herman schreef:

Inderdaad bonus.

Op mijn versie - op het Russische SomeWax-label - staan ze wel.

Heb het even aangepast.

Ben benieuwd, ik heb deze nu net in huis gehaald. Misschien dat ik hem na Monster Movie draai vanavond.

avatar van Antie
Damn wat ben ik opeens seriues gebeten door deze canis

"Tango whiskyman", "Don't Turn the Light On, Leave Me Alone" en "Mother sky" ben ik al helemaal weg van na 2 luisterbeurten.

En dan moet je de beste platen nog beluisteren

avatar van Antie
Paap_Floyd schreef:
En dan moet je de beste platen nog beluisteren

Ben zeer benieuwd.
Dat dit nog gaat beteren

avatar van Paap_Floyd
Damn, ik geloof dat "Mother sky" langzaamaan mijn favoriete Can-nummer wordt. Hoewel dat bij een band van dit kaliber erg lastig te bepalen is.

Halfje omhoog voor deze plaat mag in elk geval wel. 4,5*

avatar van hpdewin
intro v/d CD doet me denken aan better man van oasis. luister maar is

Sterker nog; ik vind Mother Sky het beste nummer dat Can ooit heeft voortgebracht. Alle elementen zit erin!

avatar van Paap_Floyd
Ik blijf het onmogelijk vinden een "beste nummer van Can" aan te wijzen.

Dit album mag overigens best wat meer aandacht krijgen hoor. Hup hup, een keertje minder Tago Mago of Future Days, maar voor de verandering deze in de herkansing ofzo

avatar van kaztor
Bij She Brings The Rain blijf ik denken 'Waar blijft de punch-line?'

avatar van hpdewin
ik krijg maar niet genoeg van Tango Whiskeyman

Aquila
Vandaag eindelijk Deadlock gezien. Ik ben dol op Duitse Jaren 70 cinema, op Alexandro Jodorowsky (El Topo etc) en ook wel op spaghetti westerns: de film Deadlock is een mix van deze drie. Maar vooral ook gekeken vanwege de sountrack. Het weinige soundtrack werk van Can inmiddels bijna allemaal gezien (ook bijv. Deep End). De film zag er mooi uit en de muziek werkt fantastisch in het desolate Mexico bij het verlaten pompstation. Het script en vooral het acteerwerk hielden niet over, dus de film was niet geweldig. Maar eigenlijk vooral jammer dat Can niet vaker is gebruikt voor een soundtrack (los van die keren dat nummers van Can terugkeren in een soundtrack).

Skolimovski's Deep End draait komende week in het Haags Filmhuis. Misschien dat ik er wel heen ga. Buiten het feit dat Can erin voorkomt is Skolimovski ook gewoon een gelauwerd regisseur, dus ik ben wel benieuwd.

Aquila
Doen, 't is een fijne film!

avatar van DjFrankie
DjFrankie (moderator)
DeZe lp staat al jaren in de kast, in het begin hoor je dit ook. Omdat ik deze band en de kautrock wil gaan ontdekken is dit mijn eerste plaat Vitamin C ken ik trouwens al wel.
En Mother Sky zat ooit in de favoriete top 128.

Lekker klinkt dit zeker.

avatar van kaztor
Mother Sky is een absolute klassieker, laten we dat wel even vinden...

avatar van waxs
Mother Sky is geweldig, vooral hoe de prachtige climax midden in het nummer in alle rust plaatsvind en vervolgens de beat weer lekker verder kibbelt.

avatar van ZAP!
Moet dit niet onder het kopje verzamel? Dit is geen integrale score voor één film.

avatar van pescodicha
Alleen al door ´Mother Sky´ een topnotering waard !
Een nummer dat aanvangt met een vlammende gitaarsolo (zo maar, onder aanleiding) en dan die tempowisselingen met de prominente fantastische Jaki Liebeszeit , de overige tracks zijn ook van topniveau, ´She brings the Rain´ als uitschieter; Can in topconditie

avatar van habada
Viel me wat tegen
Ik ben meer van latere werk
She brings the rain is briljant
Mother sky natuurlijk ook