Peter Case - The Man with the Blue Postmodern Fragmented Neo-Traditionalist Guitar (1989)

Folk / Rock
Label: Geffen

1. Charlie James (3:07)
  2. Put Down the Gun (3:41)
  3. Entella Hotel (4:59)
  4. Travellin' Light (4:11)
  5. Poor Old Tom (3:57)
  6. Old Part of Town (4:10)
  7. Rise and Shine (4:21)
  8. Two Angels (4:33)
  9. This Town's a Riot (4:19)
  10. Hidden Love (3:06)
avatar van El Ninjo
2e solo plaat van de singer-songwriter (en ex-Plimsouls zanger) Peter Case waarop hij erin slaagt een levensecht beeld te schetsen v/h hopeloze bestaan aan de welvaartsmaatschappij en waarbij hij zich ondanks zijn christelijke overtuiging (gelukkig) niet laat verleiden tot het meegeven van een religieuze moraal.
4 sterren

avatar van Cor
Cor
Lichte tegenvaller na het mooie debuutalbum. Terwijl dit toch vaak de beste van Case wordt genoemd. Ik vind de arrangementen wat vlakker en ééntoniger. Daardoor valt de vergelijking met het debuut een tikje minder uit. De accordeon geeft hier en daar een kleine verwijzing naar het werk van Los Lobos.

avatar van frolunda
Mooie,ingetogen plaat van deze singer-songwriter die gevoelige combinatie van blues en folk oplevert.Vooral Put down the gun en Travellin' light bevallen me erg.

Ik had deze cd gekocht in een tweedehandswinkel in Antwerpen, in perfecte staat voor 6,00 €. Bij thuiskomst het plaatje onmiddellijk in de cd-speler en wat was de verrassing ? De volledige "Their Greatest Hirs" van The Eagles weerklonk. Zelfs het plaatje zelf droeg het logo en de opdruk van de Eagles-cd. Heb hem dan later nog maar eens gekocht met de juiste muziek erop.

avatar van BoyOnHeavenHill
Ik heb altijd de indruk gehad dat dit een mindere plaat was dan het debuut, maar het scheelt eigenlijk niet eens zo gèk veel. Kant 1 is sowieso perfect, kant 2 is wat minder met het gehaaste Old part of town, het melige Rise and shine en het voor mij te duidelijk "mooi bedoelde" in plaats van "van zichzelf mooie" Two angels, maar gelukkig maakt het ontroerende en wèl "van zichzelf mooie" Hidden love dan weer veel goed. Andere hoogtepunten zijn voor mij Put down the gun en Entella Hotel, melodisch prachtige nummers waarin Case kan doen waar hij zo goed is, het vertellen van "rake" verhalen met pregnante details ("where the girls give themselves names like Lola, Estelle and Nicole"). Ik ga maar voor dezelfde score als bij de eersteling.

avatar van Tonio
Fijn dat iemand weer eens aandacht schenkt aan deze muzikant. Oeuvre met hoogte- maar ook dieptepunten. Dus doorzetten vereist. En vergeet vooral niet zijn live-album te beluisteren!

Ben toevallig vandaag begonnen met het luisteren van zijn vandaag verschenen nieuwe album.