Carcass - Symphonies of Sickness (1989)

Label: Earache

1. Reek of Putrefaction (4:09)
  2. Exhume to Consume (3:50)
  3. Excoriating Abdominal Emanation (4:31)
  4. Ruptured in Purulence (4:11)
  5. Empathological Necroticism (5:45)
  6. Embryonic Necropsy and Devourment (5:13)
  7. Swarming Vulgar Mass of Infected Virulency (3:10)
  8. Cadaveric Incubator of Endoparasites (3:26)
  9. Slash Dementia (3:23)
  10. Crepitating Bowel Erosion (5:28)
Charles Manson
geintje of niet, het kwam wat cru over.
discussie was overigens bij The Stench of Redemption.
Ik "zou nog in mijn vaders buks zitten toen jij al Deicide luisterde" ofzo. Was ook al niet al te tactisch.

avatar van jurado
ooh haha ..soms kan ik best om mijzelf lachen..maar hier rmoeten we het bij laten anders gaan we bij Yak over de knie

Charles Manson
wat dat betreft zijn we wel eender, want ik kan ook vaak erg hard om mijzelf lachen.

eigenlijk WAS ik ook altijd heel erg lomp en cru en in mijn ogen best wel heel erg grappig enzo.
Bijv. dingen zeggen als: OF je vind dit een goede plaat OF je bent een homo.
Hahahahaha, dat soort dingen.
Maar ik heb het noodgedwongen maar afgeleerd omdat idd moderators altijd moeilijk doen.

op moviemeter is het nog erger.
daar ben ik al 2, 3 keer gebanned door moderator Mug.
Die is ZO irritant, daar kun je je geen voorstelling van maken!!

avatar van AGE-411
Ik heb zonet wat videokes gezien van dit album.
Dit moet zowat het extreemste zijn die ik ooit gezien/gehoort heb. En het leukste van al: ik vindt het zelf niet slecht

Charles Manson schreef:

op moviemeter is het nog erger.
daar ben ik al 2, 3 keer gebanned door moderator Mug.
Die is ZO irritant, daar kun je je geen voorstelling van maken!!

Ik wel hoor.
M'n 5de bericht op Moviemeter was het al raak: PM'ke. "Is al dat gescheld nodig? Je kan toch ook gewoon zeggen dat het een goed album is en dat gescheld achterwege laten"
Ik heb hem ook een toepasselijke PM teruggestuurt waar ie nog niet goed van is.

DVN88
Vrij goed album vind ik dit eigenlijk, al is het grunten echt mijn ding niet en hebben ze nogal kinderachtige lyrics... Dit was mijn kennismaking met death metal/grindcore. Ik heb er vrij lang naar geluisterd maar na een tijdje wordt het toch saai. Ga er niet op stemmen trouwens, ik kan me de helft van het album niet meer herinneren...

avatar van AGE-411
Haunted schreef:
En wanneer haalt rsca800 zijn stem weg of wordt hij weggehaald?

Die is onlangs weggehaalt (na PM van mij richting mods).

______________________________________________________

Reek of putrefaction is zo'n gaaf nummer. De beginriff nodigt al uit om keihard te beginnen bangen en wanneer de riff's en de grunts beginnen barst het echt open als een bom om helemaal wild op te worden.
Dat nummer is echt de moeite waard (verplichte kost voor iedere zichzelf-respecterende metalliefhebber).
1 opm: Live is het veel beter

De rest van de nummers zijn best leuk om eens te horen, maar voor een niet-liefhebber van grindcore, goregrind, ... deugen ze enkel als ideale vogelverschrikker in de tuin of om op safari in Afrika de wildste dieren op afstand te houden.

Zulke mensen (ik weet zeker dat er zijn die dit lezen) verwijs ik graag door naar het laatste album van deze band dat je zeker wel zult kunnen waarderen (melodic deathmetal met thrashinvloeden:Y)

KCFM
Reek of Putrefaction!!!

avatar van Devoo
Jammer van de iets mindere producite, op albums zoals Heartwork is dit probleem al helemaal verholpen. Maar deze plaat heeft jammer genoeg een zwakke productie.

avatar van Edwynn
De produktie stoort mij allerminst. Op Symphonies Of Sickness is het geluid trouwens al veel beter dan op Reek Of Putrefaction.
Stilistisch gezien is het geluid verschoven van grindcore naar death metal. En dat is een goede keus geweest. Want Symphonies is een werkelijke death metal klassieker geworden. De tracks zijn veel beter uitgewerkt dan op het debuut zonder dat ze wat van de oorspronkelijke sickness verloren hebben. De gore teksten zijn gebleven en die geven de plaat een extra beetje cachet. Want zoals Carcass er mee omging, was het een leuke gimmick.

avatar van B.Robertson
Het geluid is aardig opgepoetst op de geremasterde cd. Samen met Reek of putrifaction is Symfonies of sickness m'n favoriete Carcass cd.