Piledriver - Metal Inquisition (1985)

Canada
Label: Full Moon

1. Metal Inquisition (5:10)
  2. Sex with Satan (4:32)
  3. Sodomize the Dead (2:13)
  4. Witch Hunt (7:00)
  5. Pile Driver (4:35)
  6. Human Sacrifice (5:16)
  7. Alien Rape (8:28)
avatar van exodus
De metal clichés druipen van dit soort, vaak hilarische, groepen af. En toch mag en wil ik dit soort groepen/platen niet te snel aan de kant zetten; door hun pure benadering van de zaken komt men niet alleen meestal goudeerlijk over, maar zijn de ideeën regelmatig ook geniaal qua puurheid, waardoor er best wel een aantal toffe nummrs uit mijn speakers rollen. Soms met de nodige nostalgie! Van dit soort groepen kan ik er best wel een paar waarderen; het Italiaanse Bulldozer op hun eerste lp bijvoorbeeld! Dit Canadese Piledriver heeft op deze plaat Metal Inquisition ook een aantal aardige nummers op deze soms veel te serieuze wereld losgelaten in de vorm van de aardige nummers als: Sex with Satan, Sodomize the Dead, en Pile Driver bijv. Speed/Thrash en traditioneel als de pest wat we voorgeschoteld krijgen, waarbij af en toe associaties met bijv. Exciter, Venom of Celtic Frost niet uit weg te gaan zijn. Aardig plaatje dit van PileDriver waar ik soms wel eens zin in heb. Alhoewel ik andere soorten van Thrash veel meer apprecieer, bijv. het Bay Area gebeuren, de scene van New York en omgeving, de serieuzere Canadeze Thrash-scene, onze eigen Nederlandse en natuurlijk de Duitse scene eerder etc. etc. Bands als Piledriver etc. zitten meer in de meest traditionele, en vaak de cliché hoek. Op zijn tijd leuk.

avatar van gigage
De gemaskerde zanger is niet meer onder ons (Gord Kirchin)