Eric Nouhan & Dimitri - Careful Digit (2005)

Alternatieve titel: The Best Of

11. Alice D. in Wonderland - Time Problem
  12. Alice D. in Wonderland - 2 Captains on a Ship
  13. Eric Nouhan en DJ Ferry - Asian Love Affair
  14. Eric Nouhan - I Am Someone
  15. Eric Nouhan en DJ Ferry - Summer Breeze (Cabriolet Ride)
  16. Eric Nouhan & Dimitri - Soft & Gentle
  17. Family en Friends - Togetherness a Distraction
  18. Eric Nouhan - Rainforest
  19. Eric Nouhan & Dimitri - Cuba [Dance Valley 2005 Remix]

met Lady L.

20. Eric Nouhan - Whale Song
  21. Chiquita - Cavity [Marcello & Eric Remix]
  22. Power of Beauty - House of Lords (Revamped)
  23. Eric Nouhan en DJ Ferry - Harmony Society
  24. Eric Nouhan - Symphony of Life
  25. Numbers en Feelings - So Lonely [Techno Blanc Work Mix]
  26. Alice D. in Wonderland - Time Problem [Orlando Voorn Remix]
avatar van Yak
Yak
Oe oe... memory lane.. weemoed! Ik was destijds totaal uitgekeken op het oeverloze gabber-gebeuk en helemaal weg van alles wat Eric Nouhan in elkaar draaide. De mooiste platen kwamen van Outland en Spritual met artwork van Dadara. Naomi Daniel, Two Men Will Move You, Luvspunge, maar vooral de prachtige platen van Eric Nouhan en Dimitri, ik draaide het non-stop en The best of Outland/Spiritual is de ultieme blauwdruk.

Maar oke, suffe rock-slaaf die ik geworden ben zal het al zeker acht, negen jaar geleden zijn dat ik Palmyra, Devaradja, Concerto in E of House of Lords voor het laatst hoorde. Fijn dus dat deze verzamelaar me er weer even met de haren bijsleept. Hij staat nu (gedeeltelijk) in de Luisterpaal

avatar van Yak
Yak
Aanvulling: vooral Concerto in E is nog altijd zooooo mooi.

avatar van T.O.
Ja, deze heren waren behoorlijk talentvol. Dat Outland Records werd toch vaak te gemakkelijk afgedaan als een 'clubhouselabel'. Terijwijl Dimitri ook dingen als Carl Craig en The Black Dog in zijn dj-sets stopte, daar hoef je nu niet meer mee aan te komen als house-dj.

avatar van Paco-Di-Bango
De cd net besteld voor E 16,99

Als liefhebben van pioneer Dimitri, moet ik deze gewoonweg hebben in mijn collectie.

Erg benieuwd naar het complete werk verzameld.

avatar van T.O.
Dit is toch wel een album waarop de verouderde productietechnieken goed hoorbaar zijn en af en toe ook storen.

Krappe 3,5* toch wel omdat het bij vlagen muzikaal erg aardig in elkaar steekt (Bassline Dub en Time Problem bijvoorbeeld). Tevens brengt het hier en daar het hele mellow-gevoel weer naar boven.