Die Apokalyptischen Reiter - All You Need Is Love (2000)

Duitsland
Label: Hammerheart

1. Licked by the Tongues of Pride (3:35)
  2. Unter der Asche (3:43)
  3. Erhelle Meine Seele (4:00)
  4. Gone (4:55)
  5. Regret (3:39)
  6. Reitermania (2:57)
  7. Hate (2:26)
  8. Peace of Mind (2:55)
  9. Geopfert (3:29)
  10. Rausch (3:42)
  11. Die Schonheit der Sklaverei (5:19)
  12. ...Vom Ende der Welt (10:19)
de band met vele gezichten, lekkere wilde nummers maar ook lekker folk metal nummers om lekker met een biertje op te feeste

Het beste album van deze band en tegelijk ook hun donkerste album. De vrolijke melodielijnen van hun latere albums zijn hier nog volkomen afwezig en ook de folk invloeden van hun eerste albums staan op de achtergrond. De bezetting op dit album is lichtjes gewijzigd, wat de kwaliteit mijns inziens ten goede komt. Alles op dit album zit perfect in elkaar. Van de cleane zang op Erhelle Meine Seele, tot het Black Metal gekrijs op Gone en de Death Metal grunts op regret. Alles klopt. Meteen vanaf het eerste nummer word je meegesleurd in een drie kwartier durende apokalyps, waarbij je na het laatste nummer compleet ontredderd en hulpeloos achterblijft... Geniaal opgezet. Verder is er nog de prachtige albumhoes, wat voor mij alles bij elkaar dit een meesterwerk maakt, Wat zonde dat dit album maar bij zo weinig mensen bekend is.