Paul Stanley - Paul Stanley (1978)

Label: Casablanca

1. Tonight You Belong to Me (4:40)
  2. Move On (3:11)
  3. Ain't Quite Right (3:35)
  4. Wouldn't You Like to Know Me? (3:18)
  5. Take Me Away (Together as One) (5:34)

met Carmine Appice

6. It's Alright (3:34)
  7. Hold Me, Touch Me (3:40)
  8. Love in Chains (3:33)
  9. Goodbye (4:09)
Leuk album, vooral nummer 1 springt er echt uit
Het nieuwste album van Paul is trouwens nog veel beter!!!

Empyrium
Absoluut meesterwerk van deze KISS-man. Tonight You Belong To Me, Take Me Away (doet voor mij niet onder voor Stairway to Heaven, en dat zegt een Led Zeppelin fan!) & Goodbye zijn de creme de la creme uit de jaren '70.

Daar Ace ook al zo'n sterk solo album had in 1978, kan alleen maar betekenen dat de keuze om alle 4 de KISS-leden een plaat te laten opnemen de enige juiste was.

Kan er alleen maar over fantaseren hoe goed en groot ze hadden kunnen worden indien de originele band bijelkaar was gebleven en gewoon hun status van Super KISS hadden weten te handhaven.

Maar helaas betekende de solo albums het begin van het einde wat de originele bezetting betreft.

Qua geluid blijft deze het dichtst in de buurt van de originele KISS-sound. Sterke composities ook. En dan nu de uitslag van de jury: 1. de plaat van Ace, 2. de plaat van Paul, 3. de plaat van Gene, 4. dat ding daar in de vuilnisbak

Ed
Heerlijke cd van Paul.
En er zijn heel wat nummers die zo op een kiss cd hadden gekunt.
alleen goodbye,is echt dus goodbye voor mij.
Vind het nummer niet zo sterk,dus na love in chains word de cd gestopt.
En wat is de beste solo van de heren?
1 Ace
2 Paul
3 Gene
4 Peter

avatar van space-ace
lekkere commerciele tunes. Precies zoals we van Paul Stanley in die periode konden verwachten.

avatar van mxfnck
Met afstand de beste van de 4 solo platen. Prachtig.

avatar van Casino Boogie
Samen met die van Ace de beste LP die Kiss nooit als groep heeft opgenomen.

avatar van Stijn_Slayer
Ietsjes te mainstream, en ook verre van hemelbestormend, maar zeker geen slecht solo album van dé man achter KISS. In vergelijking met de albums van Gene en Peter had dit album destijds echter wel een hogere Billboard notering verdiend.

'Love in Chains' vind ik een onderschat nummer, en tevens het beste nummer van dit album.

Naar mijn mening staan er alleen te veel zwijmelende ballads op dit album.

avatar van iggy
Waarom heeft kiss zich al die moeite gedaan om deze zooi op te nemen? pak die cd van ace en paul bijelkaar gooi de grootste zooi eraf en je had een prima kiss lp gehad. Klaar 2 pingels

avatar van Von Helsing
De solo plaat van Paul Stanley heeft een aantal pareltjes in de vorm van Tonight You Belong to Me en Take me Away. De rest luistert lekker weg, met name It's Alright, Move On, Goodbye en Wouldn't you Like to Know Me. Ik hoor Paul het liefst zoals op deze plaat in plaats dat hij de hogere regionen wilt halen.

avatar van Sinnerman
Hold Me Touch Me is het enige minpuntje wat mij betreft hier.

Tonight You Belong To Me en Take Me Away hebben echt Classic Rock written all over it! Stairway To Heaven-achtige kwaliteit! Fantastische songs!

avatar van Brutus
Dit is naast het album van Ace, ook een prima album.
Ik vind ook Hold me Touch Me het enige minpuntje

avatar van Rinus
Op zich een heel aardig album, met een paar uitschieters erop. Paul is wel wat meer de man van de AOR op dit album, en wat minder van de echte hard rock. Daar moeten we bij Ace voor zijn, die dan ook het beste album van de vier heeft gemaakt.

avatar van vielip
Hm, ik heb van de 4 solo albums altijd alleen maar die van Ace geluisterd en gekocht. Ik las overal alleen maar slechte dingen over de overige 3. Maar als ik de commentaren hier op MuMe lees dan moet ik deze ook maar eens gaan proberen geloof ik. De Stanley nummers op Kiss albums weet ik over het algemeen prima te waarderen. Maar eens opzoek gaan naar dit album...

avatar van Heer Hendrik
Heel goed album van de frontman. Als dit niet een soloalbum was, maar een regulier Kiss-album dan had het zo maar het beste album van Kiss kunnen worden. Geen zwakke plekken. Of je kan Hold me touch me daarvoor aandragen, maar ik vind het als ballad best geslaagd. Maarnummers als wouldn't you like to know me, move on zijn heerlijke no-nonsencerockers. De pare;tjes zijn inderdaad Tonight you belong to me ( wat je echt keihard moet opzetten) en Take me away
Ja hoor heerlijk album

avatar van vielip
Dan toch eindelijk maar eens gekocht. En wat blijkt? Deze kan makkelijk naast die van Ace staan! Al die jaren heb ik me dus wat wijs laten maken
Prima album van Stanley is dit man! Eigenlijk kon het ook niet anders. Ik bedoel, Paul is verreweg de meest getalenteerde liedjesschrijver van het stel. Dus ja, dan zou je ook mogen verwachten dat hij met een puik solo album aan komt zetten.

avatar van loneranger
Mijn favoriet wat betreft de vier soloalbums uit 1978. Deze van Paul klinkt het meest zoals een Kiss album, maar dat is niet erg. Smaakvolle ballads afgewisseld met stevige rocksongs maken dit tot een prima plaat. Filler staat er in mijn optiek niet op.

avatar van Kronos
loneranger schreef:
Mijn favoriet wat betreft de vier soloalbums uit 1978.

Ik vind dit ook het beste van de vier.