Paul Stanley - Paul Stanley (1978)

Label: Casablanca

1. Tonight You Belong to Me (4:40)
  2. Move On (3:11)
  3. Ain't Quite Right (3:35)
  4. Wouldn't You Like to Know Me? (3:18)
  5. Take Me Away (Together as One) (5:34)

met Carmine Appice

6. It's Alright (3:34)
  7. Hold Me, Touch Me (3:40)
  8. Love in Chains (3:33)
  9. Goodbye (4:09)
Leuk album, vooral nummer 1 springt er echt uit
Het nieuwste album van Paul is trouwens nog veel beter!!!

Empyrium
Absoluut meesterwerk van deze KISS-man. Tonight You Belong To Me, Take Me Away (doet voor mij niet onder voor Stairway to Heaven, en dat zegt een Led Zeppelin fan!) & Goodbye zijn de creme de la creme uit de jaren '70.

Daar Ace ook al zo'n sterk solo album had in 1978, kan alleen maar betekenen dat de keuze om alle 4 de KISS-leden een plaat te laten opnemen de enige juiste was.

Kan er alleen maar over fantaseren hoe goed en groot ze hadden kunnen worden indien de originele band bijelkaar was gebleven en gewoon hun status van Super KISS hadden weten te handhaven.

Maar helaas betekende de solo albums het begin van het einde wat de originele bezetting betreft.

Qua geluid blijft deze het dichtst in de buurt van de originele KISS-sound. Sterke composities ook. En dan nu de uitslag van de jury: 1. de plaat van Ace, 2. de plaat van Paul, 3. de plaat van Gene, 4. dat ding daar in de vuilnisbak

Ed
Heerlijke cd van Paul.
En er zijn heel wat nummers die zo op een kiss cd hadden gekunt.
alleen goodbye,is echt dus goodbye voor mij.
Vind het nummer niet zo sterk,dus na love in chains word de cd gestopt.
En wat is de beste solo van de heren?
1 Ace
2 Paul
3 Gene
4 Peter

avatar van space-ace
lekkere commerciele tunes. Precies zoals we van Paul Stanley in die periode konden verwachten.

avatar van mxfnck
Met afstand de beste van de 4 solo platen. Prachtig.

avatar van Casino Boogie
Samen met die van Ace de beste LP die Kiss nooit als groep heeft opgenomen.

Stijn_Slayer
Ietsjes te mainstream, en ook verre van hemelbestormend, maar zeker geen slecht solo album van dé man achter KISS. In vergelijking met de albums van Gene en Peter had dit album destijds echter wel een hogere Billboard notering verdiend.

'Love in Chains' vind ik een onderschat nummer, en tevens het beste nummer van dit album.

Naar mijn mening staan er alleen te veel zwijmelende ballads op dit album.

avatar van iggy
Waarom heeft kiss zich al die moeite gedaan om deze zooi op te nemen? pak die cd van ace en paul bijelkaar gooi de grootste zooi eraf en je had een prima kiss lp gehad. Klaar 2 pingels

avatar van Von Helsing
De solo plaat van Paul Stanley heeft een aantal pareltjes in de vorm van Tonight You Belong to Me en Take me Away. De rest luistert lekker weg, met name It's Alright, Move On, Goodbye en Wouldn't you Like to Know Me. Ik hoor Paul het liefst zoals op deze plaat in plaats dat hij de hogere regionen wilt halen.

avatar van Sinnerman
Hold Me Touch Me is het enige minpuntje wat mij betreft hier.

Tonight You Belong To Me en Take Me Away hebben echt Classic Rock written all over it! Stairway To Heaven-achtige kwaliteit! Fantastische songs!

avatar van Brutus
Dit is naast het album van Ace, ook een prima album.
Ik vind ook Hold me Touch Me het enige minpuntje

avatar van Rinus
Op zich een heel aardig album, met een paar uitschieters erop. Paul is wel wat meer de man van de AOR op dit album, en wat minder van de echte hard rock. Daar moeten we bij Ace voor zijn, die dan ook het beste album van de vier heeft gemaakt.

avatar van vielip
Hm, ik heb van de 4 solo albums altijd alleen maar die van Ace geluisterd en gekocht. Ik las overal alleen maar slechte dingen over de overige 3. Maar als ik de commentaren hier op MuMe lees dan moet ik deze ook maar eens gaan proberen geloof ik. De Stanley nummers op Kiss albums weet ik over het algemeen prima te waarderen. Maar eens opzoek gaan naar dit album...

avatar van Heer Hendrik
Heel goed album van de frontman. Als dit niet een soloalbum was, maar een regulier Kiss-album dan had het zo maar het beste album van Kiss kunnen worden. Geen zwakke plekken. Of je kan Hold me touch me daarvoor aandragen, maar ik vind het als ballad best geslaagd. Maarnummers als wouldn't you like to know me, move on zijn heerlijke no-nonsencerockers. De pare;tjes zijn inderdaad Tonight you belong to me ( wat je echt keihard moet opzetten) en Take me away
Ja hoor heerlijk album

avatar van vielip
Dan toch eindelijk maar eens gekocht. En wat blijkt? Deze kan makkelijk naast die van Ace staan! Al die jaren heb ik me dus wat wijs laten maken
Prima album van Stanley is dit man! Eigenlijk kon het ook niet anders. Ik bedoel, Paul is verreweg de meest getalenteerde liedjesschrijver van het stel. Dus ja, dan zou je ook mogen verwachten dat hij met een puik solo album aan komt zetten.

avatar van loneranger
Mijn favoriet wat betreft de vier soloalbums uit 1978. Deze van Paul klinkt het meest zoals een Kiss album, maar dat is niet erg. Smaakvolle ballads afgewisseld met stevige rocksongs maken dit tot een prima plaat. Filler staat er in mijn optiek niet op.

avatar van Kronos
loneranger schreef:
Mijn favoriet wat betreft de vier soloalbums uit 1978.

Ik vind dit ook het beste van de vier.

avatar van RuudC
Ik niet. Maar ik kan me wel voorstellen waarom Kiss fans deze de beste vinden. Paul Stanley is als zanger natuurlijk het meest kenmerkende onderdeel van Kiss. Daarbij belangrijk als songwriter en hij schrijft betere liedjes dan Gene. Stanley levert in elk geval een prima genietbaar album af. Niet wereldschokkend, maar goed te doen. Overigens vind ik hem het best in de meer uptempo songs als It's Alright. Helaas komt er dan weer een slijmerige ballad achteraan. Take Me Away is overigens wel echt een pareltje.

Tussenstand:
7. Dressed To Kill
8. Rock And Roll Over
9. Gene Simmons

avatar van lennert
Ok, ik begin een patroon te zien met mijn waardering voor Simmons-loze albums waar de naam Kiss niet compleet aan gemoeid is. Stanley en Frehley's albums verschillen elkaar niet heel veel qua kwaliteit, de reden dat Stanley toch lager eindigt is vooral door het wanstaltige Hold Me, Touch Me wat een dikke belediging is na het wonderschone Take Me Away (Together As One). Stanley maakt ook wel iets gladdere hardrock, maar het is alsnog wel bezield en hij is een zeer capabel zanger. De productie is ook zeer behoorlijk. Ik houd in mijn achterhoofd dat ik zijn andere soloalbum misschien ook nog maar een kans moet geven.

Tussenstand:
7. Rock And Roll Over
8. Dressed To Kill
9. Gene Simmons

avatar van Zagato
De solo albums van Frehley en Stanley zijn ook altijd mijn favorieten van de 4 geweest. Stanley is een prima songwriter met een herkenbare stem. Ook hier, net als de reguliere Kiss albums, zijn er weer niemendalletjes te vinden. Take Me Away (Together as One) is inderdaad het beste nummer, volgens mij had dit nooit op een Kiss album gestaan dus dat pakken we door dit solo album maar mooi mee.

Je Simmons ergernis begint vermakelijk te worden. Simmons is inderdaad geen groot filosoof en zijn teksten zijn infantiel en stompzinnig maar is dat zo anders dan alle 'Evil', 'stoeremannenmacho' en 'swordandsorcery' teksten bij andere bands? Ook infantiel en stompzinnig IMHO.

avatar van RuudC
In zekere zin ook infantiel, maar er schuilt imo geen kwaad achter. Met Christine sixteen krijg ik vooral het beeld van een vieze vent die tienermeisjes probeert te verleiden.

avatar van Zagato
RuudC schreef:

Andere tijden Ruud....
Ruimte voor de pedofiel - Andere Tijden - VPRO

avatar van RuudC
Kun je dat echt vergelijken met de VS van de jaren zeventig? Amerika is sowieso preutser en heeft in de jaren tachtig wel duidelijk te maken met groeperingen die tegen verwijzingen zijn naar seks, geweld en satanisme in muziek. De PMRC als duidelijkste voorbeeld natuurlijk. Love Gun is dan nog maar een paar jaar uit.

Misschien deze discussie verplaatsen naar het algemene Kiss topic overigens.

avatar van Von Helsing
RuudC schreef:

Christine, om precies te zijn.

Christine Sixteen gaat over een oude kerel die geobsedeerd is door een 16 jarige en met zonnebril in de auto haar de hele tijd observeert. Het gaat dus niet perse over Gene zelf.

Simmons was vroeger leraar Engels in Spanish Harlem, aan de PS 75.

"Christine Sixteen" was Gene Simmons' revenge on Paul Stanley for stealing his "Black Diamond" song title in 1974. The song was written in early 1976 in Los Angeles.

Als wij elke artiest nu gaan afrekenen op hun teksten dan ben ik benieuwd hoe Corpsegrinder gaat eindigen.

Fire Your Guns van AC/DC gaat trouwens ook niet over de cavalerie.....

avatar van RuudC
Dat verheldert wel wat, maar dan moet je normaal gesproken dus actief die info opzoeken om erachter te komen. Ik heb verder niks tegen liedjes over seks, maar ik vind Gene wel iemand die een dergelijk imago over zichzelf afroept.

avatar van Edwynn
En dan heb je Goin Blind nog gemist.

avatar van lennert
Zagato schreef:

Ik reken andere bands er ook op af, heb het bij Manowar en Scorpions ook genoemd. Verschil met die bands is echter wel dat zij muzikaal echt vlammen en dat ik dit bij de studio-albums van Kiss niet hoor.

avatar van Lonesome Crow
Een van de beste melodieuze rock albums die ik ken. Elke noot is raak en elke song staat op zich met elk zijn eigen sfeer.
Omdat er Kiss op de hoes staat zou ik het als beste Kiss album kunnen beschouwen maar dat doe ik niet want het is wel degelijk Paul Stanley solo met volgens mij een keur van professionele studio muzikanten en dat hoor je.

avatar van yellowhite
Dit is het meest "KISS" album van de vier solo albums. Daarmee wil ik ook zeggen dat ik het allemaal wat voorspelbaar vind. Het lijkt alsof Stanley hiermee wat op safe speelt en geen risico durft te nemen. Het nummer "Wouldn't You Like to Know Me" vind ik echt fantastisch! Dit geeft me altijd veel energie en positieve gedachten. Daarnaast is "It's Alright" ook een goed nummer. De rest vind ik wat teveel love love love. Wel zeer goed geproduceerd en zeker een fijn album. Alleen geen album die ik als geheel veel beluister. (dat zijn Kiss, Hotter than Hell, Destroyer en Ace Frehley wel)

avatar van freakey
Wat is kant 1 hier eigenlijk veel en veel beter dan kant 2, en langer ook, alsof halfweg alle inspiratie is weggeëbd...