House of Pain - House of Pain (1992)

Alternatieve titel: Fine Malt Lyrics

Label: Tommy Boy

1. Salutations (1:08)
  2. Jump Around (3:37)
  3. Put Your Head Out (3:02)

met B-Real

4. Top O' the Morning to Ya (3:37)
  5. Commercial 1 (0:08)
  6. House and the Rising Son (3:39)

met Son Doobie

7. Shamrocks and Shenanigans (3:39)
  8. House of Pain Anthem (2:35)
  9. Danny Boy, Danny Boy (1:54)
  10. Guess Who's Back (3:59)
  11. Commercial 2 (0:21)
  12. Put on Your Shit Kickers (3:10)
  13. Come and Get Some of This (2:51)
  14. Life Goes On (2:43)
  15. One for the Road (2:49)
  16. Feel It (4:00)
  17. All My Love (3:20)
  18. Jump Around [Pete Rock Remix] (3:56)

met Pete Rock

19. Shamrocks and Shenanigans [Boom Shalock Lock Boom / Butch Vig Mix] * (3:57)
Leuke plaat om frustraties weg te krijgen. Vooral jump around is een tophit die ze bijna op elke fuif wel een keertje draaien (in Belgie that is)

avatar van T.O.
In Nederland ook wel hoor

avatar van thomzi50
Het album is oké, niets meer of minder. Jump Around is de uitschieter, 3*

avatar van sinterklaas
House of pain is gewoon goed. Ietsje beter dan Cypress Hill. Echt een plaat voor feestjes.
Vooral de nummers Jump Around, Athem en de Pete Rock remix zijn erg leuk.

Alleen jammer dat ie niet zo populair is.

EVANSHEWSON
thomzi50 schreef:
Het album is oké, niets meer of minder. Jump Around is de uitschieter, 3*

Van hun genre ken ik haast niets, maar Jump Around werd vaak op fuiven en feestjes gedraaid, dus dat ken ik, vind dat trouwens erg aanstekelijk.
De intro is deze van I'm a Soul Man van Sam & Dave.
Eerlijk geleend ??

avatar van snoopy
House of Pain Anthem blijf ik gewoon lauw vinden.

avatar van snoopy
De House of Pain waren al uit elkaar sinds 1996 damn dat is lang geleden. Nou ja hoe dan ook Propz 2 House of Pain i will never forget u boyz.

EVANSHEWSON
Ik vrees dat ik een hele plaat van dit gezelschap nooit zou kunnen uitzitten, ik kén trouwens maar enkel dat Jump Around, dàt ik wel een uitstekende party-song vind, een party-song buiten categorie, zo goed.
Ook al komt dit dan uit een genre dat voor de rest voor mij van een andere planeet komt...

avatar van JLjuju
Muah, t is wel n oke album. Wel lekker beats zoals bij Jump Around, Put Your Head Out, House And The Rising Son, Guess Who's Back.
Jump Around was natuurlijk een dikke hit.
Maar dit album moet t puur van z'n beats hebben, want ik vind Everlast eigenlijk wel op elke track even wack komen.

3* voor deze

avatar van MJ_DA_MAN
Geinige CD, maar geen enkel nummer haalt het niveau van Jump Around. Eerste luisterbeurt beviel me ook beter dan de tweede, niet echt lang houdbaar dus. 3 sterretjes.

Truth crushed to earth shall rise again vind k btr

TrailerTrash
Jump Around is het beste Hip-Hop nummer tesamen met Insane In The Brain! Beide geproduced door Dj Muggs eigenlijk.

avatar van Edwynn
Leuk album maar inferieur aan opvolger Same As It Ever Was.

Put on your shitkickers and kick some shit...

avatar van principal2000
Natuurlijk kent iedereen Jump Around, maar hun tweede single (Shamrocks & Shenanigans) is ook uitstekend. Ik vind dit hele album eigenlijk erg sterk. De beats zijn energiek en rauw. Muggs was in die periode erg consistent. Guess Who's Back, Come And Get Some Of This en de remix van Jump Around zijn mijn favo's naast de 2 singles.

avatar van thtboz
MJ_DA_MAN schreef:

Ben het helemaal met je eens, er zijn niet echt nummers die mij net zo boeien als jump around en ik heb het na een paar luisterbeurten ook wel weer gezien. Behalve Jump Around

avatar van MAS
MAS
Ik ben het dan weer helemaal eens met principal2000. Geniaal album dit. Ik kijk uit naar hun concert eind van de maand!

avatar van Manchild
Een hiphop classic.........die beats, die sfeer, die hongerige Everlast.........

avatar van flow natural
MAS schreef:

Ik heb gelachen daar en gratis kaarten gekregen ook .

avatar van MAS
MAS
Nice! Ik kon ook gratis maar kon helaas i.v.m. persoonlijke omstandigheden niet gaan. Jammer hoorde van veel mensen dat het vet was.

avatar van Harderwiek
Nooit begrepen dat men Jump Around de sterkste track vindt. Vrij matig nummer als je het mij vraagt, groot gedeelte van het album doet mij meer...

avatar van domainator
Weer eens geluisterd, wat een geweldige album blijft dit toch.
Jump Around is leuk voor een feestje maar de rest van de nummers zijn beter.

avatar van ThingMan
Top Of The Morning To Ya is echt een heerlijk nummer. Vind ik beter dan Jump Around. De Pete Rock remix is trouwens ook niet slecht. Die komt nog wel eens voor bij uit de speakers.

avatar van Psycholamp
Vette cd. Mag eigenlijk niet in een goede hiphopcollectie ontbreken. Jump around was dé hit voor deze gasten en verder was er niet zo veel van hen bekend en geldt het voor sommigen als een one-hit-wonder. Niets is minder waar en ook de albums hierna zijn sterk. Gestopt op hun hoogtepunt, of misschien wel net ná dat hoogtepunt, maar iig. op tijd.
Jump around vind ik overigens meer een ik-krijg-zin-om-met-spullen-te-gooiennummer, dan een partynummer, zoals enkelen hier op mume beweren. Bij partynummers denk ik eerder aan dingen zoals Let me clear my throat, Whoomp there it is, etc. Daar vind ik Jump around niet tussen passen.

avatar van Shelter
Staan wat vette dingen op; tracks 2 (classic!), 4, 7, 10, 12, 14.
Put your head out vind ik best wel een kut track, Breal met zijn nasale stem + Everlast is geen lekkere combi. Ik vind wel dat bij vele tracks hetzelfde trucje gedaan wordt, het herhalen van de titel zoals bij Top O the morning to ya, Guess Whose back...das eigenlijk hetzelfde idee.
Op de een of andere manier bekt; Put on your shit kickers and kick some shit lekker weg, vette track in de clubs
totaal 3.5*

avatar van Lontanovicolo
House of Pain éénmalig in Amsterdam te zien in originele bezetting
20 juni in de Q-Factory.