Ozzy Osbourne - Live & Loud (1993)

Rock / Metal
Label: Epic

1. Intro (3:12)
  2. Paranoid (3:17)
  3. I Don't Want to Change the World (5:01)
  4. Desire (6:00)
  5. Mr. Crowley (6:25)
  6. I Don't Know (5:12)
  7. Road to Nowhere (5:30)
  8. Flying High Again (5:03)
  9. Guitar Solo (4:43)
  10. Suicide Solution (5:02)
  11. Goodbye to Romance (6:18)
  12. Shot in the Dark (6:36)
  13. No More Tears (7:50)
  14. Miracle Man (4:58)
  15. Drum Solo (2:52)
  16. War Pigs (9:17)
  17. Bark at the Moon (5:28)
  18. Mama, I'm Coming Home (5:45)
  19. Crazy Train (6:20)
  20. Black Sabbath (7:12)

met Geezer Butler, Tony Iommi en Bill Ward

21. Changes (5:15)
avatar van Metalhead99
Wat een prachtig live album is dit toch! De geluidskwaliteit is werkelijk uitstekend te noemen!
Dit album was in begin jaren '90 opgenomen tijdens Ozzy's wereldtour, die zijn laatste zou zijn. Daarom had hij ook de overige Black Sabbath leden opgetrommeld voor het Costa Mesa optreden. Dit zou eigenlijk het einde zijn, maar zou zoals wij nu inmiddels wel weten alleen maar het nieuwe begin zijn.
De tracklist is natuurlijk fantastisch. Wat ik typisch vind is dat ze beginnen met de Black Sabbath klassieker Paranoid. Gelijk tijdens de eerste regels van Paranoid word al duidelijk dat Ozzy best goed bij stem is. Sterker nog, ik heb hem hierna nooit meer zo goed live horen zingen.
Het gitaarspel van Zakk Wylde is ook geweldig te noemen. De energie spat er zomaar van af en de nummers worden hierdoor nog opzwepender als normaal.
Ook het nummer Black Sabbath met de complete band klinkt goed en ook Changes, een beetje een vreemde eend in deze tracklist, vind ik prima klinken. Wylde laat hier horen dat hij ook aardig piano kan spelen en Ozzy brengt het nummer in stijl.
Een prachtig tijdsdocument voor de liefhebbers!

Edwynn schreef:

Mr Tinkertrain is maar liefst 1 keer live gespeeld.
oké,zou ik graag een opname van horen. Gaaf nummer