Dead Kennedys - Give Me Convenience or Give Me Death (1987)

Punk
Label: Alternative Tentacles

1. Police Truck (2:24)
  2. Too Drunk to Fuck (2:40)
  3. California Über Alles (3:27)
  4. The Man with the Dogs (3:02)
  5. In-Sight (1:40)
  6. Life Sentence (2:40)
  7. A Child and His Lawn Mower (0:55)
  8. Holiday in Cambodia (3:44)
  9. I Fought the Law (2:18)
  10. Saturday Night Holocaust (4:20)
  11. Pull My Strings (5:52)
  12. Short Songs (0:28)
  13. Straight A's (2:13)
  14. Kinky Sex (Makes the World Go Around) (4:17)
  15. The Prey (3:48)
  16. Night of the Living Rednecks (5:10)
  17. Buzzbomb from Pasadena (2:24)
avatar van platedraaier
Dit is een verzamelaar met het waanzinnige Pull My Strings. Een nummer dat ze maar 1x gespeeld hebben tijdens een prijsuitreiking van weet ik veel wat. Een hillarische aanklacht tegen de ik-ben-popster cultuur.
En verder alle goeie nummers op een rij.
Echte PUNk.

Erg leuk album . sommige tracks zijn verassend. sommige tracks hadden ze beter weg kunnen laten.

Toen dit album uitkwam was ik 1 jaar oud. Nu , 20 jaar later is het een album wat je regelmatig in m'n CD Speler kan vinden

platedraaier schreef:
En verder alle goeie nummers op een rij.
Echte PUNk.

Hier is die gebeurtenis van Pull My Strings te lezen, echt een meesterlijke actie .

avatar van aslan
aslan (crew)
waarom gebeurt dit niet meer!?

avatar van Oldfart
omdat bij de meeste bands tegenwoordig het geld verdienen de eerste insteek lijkt om muziek te gaan maken.

avatar van BlueVelvet
Oldfart schreef:

Dat is juist het punt

LocoHermano
Is my cock big enough,is my brain small enough, for you to make me a star?

avatar van hectometersnor
Ik ga hier heel kort en krachtig over zijn...van track 1 t/m 17 STARAK!...

godlydevil7
Inderdaad heel STARAK!... album. Ik vind Pull My Strings echt geweldig, hoewel deze versie van California Uber Alles niet echt goed is. Voor de rest vooral STARAKE!... songs op te vinden.

avatar van gemaster
Nou starak kan ik het album niet echt noemen. Het is een echt allegaartje van allerlei dingetjes die de Kennedy's nog op de plank hadden liggen. Heel veel dingen hadden daar ook mogen blijven. Het hilarisch getitelde Kinky Sex (Makes The World Go Round) is bijvoorbeeld niet meer dan een speech met wat achtergrondmuziek. Ik zit er niet op te wachten.

Ik zit weer wel te wachten op Pull My Strings of enkele andere leuke tracks, maar die zijn helaas wel in de minderheid. Toch 3,5*, want ook al is het niet altijd erg goed, het is altijd vermakelijk.

Hendrik68
Let wel : de meeste, niet alle....!!

Maar zelfs bij Dead Kennedys leidde ruzie over geld het einde in.