Jeff Beck - Live with the Jan Hammer Group (1977)

Label: Nemperor

1. Freeway Jam (7:24)
  2. Earth (Still Our Only Home) (4:36)
  3. She's a Woman (4:26)
  4. Full Moon Boogie (6:09)
  5. Darkness / Earth in Search of a Sun (7:53)
  6. Scatterbrain (7:27)
  7. Blue Wind (6:35)
avatar van Bashua
Leuke Jam, niet spectaculair.....

avatar van Lee Malone
Ik zou zeggen heel leuke Fusion jam en af en toe meer dan behoorlijk spectaculair! Als je dan ook nog eens bedenkt dat dit live gespeeld is, dan wordt het bij momenten ronduit indrukwekkend.

Zulk een gitaarwerk kom je echt niet veel tegen naar mijn mening, al kan ik me wel voorstellen dat niet iedereen dit genre kan waarderen.

Probeer ook eens op de andere instrumenten te letten, drum en bas zijn regelmatig simpelweg fantastisch! Keyboard uiteraard ook, al konden we dat wel verwachten natuurlijk! Veelal lees je bij reviews omtrent dit album de opmerking dat de andere instrumenten het geheel een beetje te druk maken en de aandacht van Jeff Beck wegnemen. Quatsch wat mij betreft, dit houdt het album net spannend en veelzijdig, wat toch dikwijls een probleem vormt bij een (zo goed als) instrumentaal album.

Jeff Beck komt deze zomer trouwens naar België. Ik kijk er alvast naar uit!

Father McKenzie
Ik kan die beknopte maar perfecte bespreking van Lee Malone hier enkel bevestigen.
Ik kocht een box met daarin Rough & Ready, Jeff Beck Group, BLow By Blow, Wired en dit album hier. In de formidabele serie "Original Album Classics", waar ik er al verschillende van heb (o.a. Byrds).

Dit album is live en er gaat echt véél energie van uit. De band speelt echt strak, en de ritmetandem is in optima forma!

avatar van Red Rooster
Met dit album heb ik Jeff Beck leren kennen, na eerst een radiodocumentaire over hem te hebben gehoord op het Duitse WDR in 1978. Ik kende hem niet en was daarna helemaal om. Voorgoed. Vooral door deze uitvoeringen van Freeway Jam en Blue Wind: magistraal. Zijn gitaargeluid en -techniek is niet van deze wereld, zo mooi en inventief.

Toch maar even gedraaid...wat een Geweldige Plaat...ooit bij Release gekocht...
Fan voor het Leven gebleven....