King Crimson - B'boom (1995)

Alternatieve titels: Official Bootleg | Live in Argentina 1994

Label: DGM

1. Vrooom (7:07)
  2. Frame by Frame (5:24)
  3. Sex, Sleep, Eat, Drink, Dream (4:48)
  4. Red (6:08)
  9. Elephant Talk (4:25)
  10. Indiscipline (7:21)
  11. Vrooom Vrooom (6:18)
  12. Matte Kudasai (3:36)
  13. The Talking Drum (5:44)
  14. Lark's Tongues in Aspic Part II (7:31)
  15. Heartbeat (3:51)
  16. Sleepless (6:05)
  17. People (5:22)
  18. B'boom [Reprise] (4:17)
  19. Thrak (5:33)
Maartenn schreef:
Inderdaad, altijd de cheap ass uithangen is de sport hea
(voor zover je daar van kan spreken omdat er niet meer dan 2 albums achter elkaar dezelfde artiesten inzitten)

Jawel! Discipline, Beat en Three of a Perfect Pair

Maartenn (crew)
Deze had ik al voelen aankomen, maar ik bedoelde het meer in figuurlijke term. Voor de duidelijkheid: de enige constitentie die KC tot op de dag van vandaag heeft is meneer Fripp.

Iets heel anders: treedt deze band nog wel eens op in, laten we zeggen, Europa?

Joy
niet als king crimson iig

avatar van Stalin
Maartenn schreef:

Iets heel anders: treedt deze band nog wel eens op in, laten we zeggen, Europa?

Op de website van DGM (hun eigen/Fripp's platenmaatschapij waar je heel veel concerten ook kunt downloaden) staan alle optredens vermeld.

Het laatste optreden als King Crimson was op 17 augustus 2008 in New York en de band bestond toen uit:

Robert Fripp:guitar
Adrian Belew:guitar & vocals
Tony Levin:bass,Stick and vocals
Gavin Harrison: drums and percussion
Pat Mastelotto:drums and percussion

heb ik iig sinds donderdag 40 % van de band gezien

mastelotto is steengoed btw, beter dan bozzio die nogal overdreven uitpakte met een drumstel dat niet in de gemiddelde huiskamer past, maar waar hij ook maar de helft van gebruikte

mastelotto toverde al die geniale ritmes en fills uit ene vrij standaard kitje

deed die ook op deze plaat

avatar van Stalin
Joy schreef:

mastelotto toverde al die geniale ritmes en fills uit ene vrij standaard kitje

Een ''vrij standaard kitje'' met een MacBook en een zootje andere elektronische apparatuur niet te vergeten.

Het leek met regelmaat wel of Pat achter zijn drumstel zijn mail aan het lezen was, zo intensief was hij bezig met zijn laptop

Wat te denken van Allan Holdsworth ?

Persoonlijk viel hij mij het meest tegen in Groningen.
Hij stond bijna 2 uur lang in het donker zenuwachtige riedeltjes te spelen, die mij weinig konden bekoren...

Joy
mij ook, vond holdsworth niet echt bij het stel passen, daarnaast ben je holdsworths nootpatronen vrij snel beu, steengoed die gast, maar ook voorspelbaar

ik miste spectakel, elkaar uitdagenn elkaar gaan fucken om zo wat gespetter in de show te krijgen

helaas bleef men op safe

ok, het electronicagebeuren was leuk voor erbij, en dat deedie er toch maar ff tussendoor,maar qua drumwerk vond ik hem echt very very good

Maartenn (crew)
Sja, het spreekwoordelijke mes op de keel is er dan toch gekomen: dit album moet maar eens een cijfer van mij krijgen. Ik heb deze inmiddels een aanzienlijke tijd in huis en ik heb hem tot nu toe gedoseerd geluisterd. Dit heeft een goede reden: zoveel muzikaal geniaal geweld op één plaat is gewoon lastig te omvatten in een constante luisterbeurt van 1 uur en 43 minuten.

Het lijkt erop alsof de mannen die in deze tijd lotgenoten waren onder de naam King Crimson al jarenlang bij mekaar in hetzelfde huis woonden, met elkaar ontbeten en misschien wel af en toe tegelijker tijd de douche met elkaar deelden, zo goed voelt men elkaar hier aan. Iedere song is een uitgebalanceerde, meer aangezette versie van wat er op de reguliere studioplaat staat en aan alle kanten klopt het.

Ik kan niet anders dan met de trend meegaan en dit album een welverdiende 5.0* te geven.

ricardo schreef:
Joy heeft gewoon gelijk, dit live album is nog beter dan alle Zappa live albums.

Op eentje na dan.

Oef... Dat kan ik toch echt nog niet zeggen.

avatar van ricardo
Was een geintje natuurlijk, dat is duidelijk. Er zijn gewoon veel Zappa live albums gewaagd aan deze live plaat. Ik wil alleen maar 1 album per artiest in mijn top 10 hebben staan. Vandaar die opmerking.

ricardo schreef:

Ik ken het; alleen een top10 met Zappa is natuurlijk niet helemaal fair tegenover andere artiesten En daarnaast is er nog zoveel meer moois onder de zon, zoals deze plaat bewijst.

avatar van ricardo
Deze even weer afgespeeld net, maar dankzij Joy toch 1 van de allerbeste live albums ooit ontdekt destijds.