KRS-One - The Sneak Attack (2001)

Label: Koch

1. Intro (0:19)
  2. Ghetto Lifestyles (1:59)
  3. Attendance (3:27)
  4. Hot (3:00)
  5. Why (2:38)
  6. Doth Thou Know (0:51)
  7. The Lessin (4:32)
  8. The Mind (3:53)
  9. Hiphop Knowledge (5:09)
  10. What Kinda World (3:24)
  11. I Will Make It (2:25)
  12. B-Side (Intro) (0:16)
  13. Get Your Self Up (4:45)
  14. Krush Them (3:37)
  15. Hush (3:55)
  16. The Sneak Attack (4:18)
  17. Shutupayouface (3:44)
  18. False Pride (2:39)
  19. The Raptizm (2:58)
1,5
een paar leuke nummers ('hot'), maar voor de rest lijkt het wel een gospel-rap album met al die wijsheden die om je oren worden geslingerd...

avatar van Jordy
Sterker nog, zo noemt ie z'n eigen muziek zelf nu ook.

Music
ik kan het niet geloven dat julie zo negatief doen over KRS-One
het is een goed album toch??????
naja beetje dan??
tis een Legende

avatar van Word_Play
een 'Legende' moet veel beter kunnen.

Music
ga dan maa naa ali b luisteren ofzo als je geen respect heb voor deze man

Ik heb hem net gekocht, en mijn favo nummer tot nu toe is hiphop Knowlegde , dit is Veeeeeeel beter dan 50 cent of die commerciele troep.

avatar van Dielie
Music schreef:
ga dan maa naa ali b luisteren ofzo als je geen respect heb voor deze man

het gaat nu niet altijd om respect, soms is een plaat niet zo goed als verwacht en dat mag (moet) ook gezegd worden

ik vind hem trouwens wel goed

Dit album is zeker wel te waarderen, hiphop knowlegde, hot,get yourself up, krush them,ghetto livestyles,why,the mind, the lessin vind ik persoonlijk te beste tracks, allhoewel niet alle beats even relax zijn. Krs-One houdt het real. Het is een 4 waard. Maar niet meer.

Rap is something you do, Hiphop is something you life

avatar van thomzi50
Dat zegt hij iets teveel.

What Kinda World is ook een mooi nummer, hy zet de mensen aan het denken, i.p.v. van de mensen te leiden en all1 maar geld te verdienen.

eazyfan
ik ken tot nu toe alleen nog Hot en die track is zeer hard,Nelly is echt zielig.

vergleken met krs is hy shit

Relax
En die cover is van bagger kwaliteit plus dat er nog een zwarte lijn eromheen zit

eazyfan
C Changes schreef:
vergleken met krs is hy shit
ik vind em zelf met de telletubies vergeleken slecht,ik zeg het niet omdat iedereen dat zegt maar omdat het gewoon zo is That's Just The Way It Is

Relax schreef:

cover zegt niets over de nummers.... behalve als 50 cent halfnaakt op de cover staat...

Krs-one is wel een van de slimste/ meest wijze rappers...

be what you're thinking... instead of doing hiphop, life hiphop the distance between imagination and reality

Relax
C Changes schreef:

Ik zei ook niet dat ik het album slecht vond, maar de kwaliteit van het geuploade plaatje ^^ compleet ander verhaal dus, heeft niets met album te maken

False Pride

Dit is mijn favoriete KRS-One plaat met Boom-Bap en een live-bruikbaarheid van 100%. Hip-Hop Knowlegde, The Lessin, Why, False Pride, Get Yourself Up, Krush Them, Attendance, What Kinda World, Doth Thou Know, Hush. Ik vind ze stuk voor stuk Goed. Natuurlijk is het allemaal niet klassieker niveau, maar meningen verschillen.

avatar van Reijersen
Tekstueel heeft dit album veel inhoud, alleen qua flow en producties gaat KRS wel de put in. Misschien wel het slechtste album van deze man.

2,5 ster.

Kwam net 'Hot' tegen, die is toch wel nice

jammer dit iedereen bij KRS albums hier op musicmeter praat over KRS zelf IPV reacties over het ALBUM...

avatar van mayhemblik
Get your self up, wauw wat een wereld nummer is dat zeg.
De gehele plaat is trouwens te gek van onze belezen rappert.

avatar van MAS
MAS
Nu snap ik waar KRS-One zijn zeurderige imago vandaan heeft. Veel inhoud is natuurlijk niet erg maar de kwaliteit van de nummers moet wel in orde zijn.

avatar van Willemsb
HUSH!!! Dikke shit

avatar van Nr.4
Het laatste soloalbum van KRS wat ik in orde vond. Get Yourself up, jezus wat een lompe beat haha.

avatar van KILLERBEE99
Album begint nogal slecht, Maar bij nummer 5 schiet de kwaliteit in een keer omhoog.