David Gates - Take Me Now (1981)

Label: Arista

1. It's You (3:47)
  2. Take Me Now (3:23)
  3. She's a Heartbreaker (2:36)
  4. This Could Be Forever (3:23)
  5. Come Home for Christmas (3:07)
  6. Still in Love (3:18)
  7. Vanity (3:15)
  8. Nineteen on the Richter Scale (3:31)
  9. Lady Valentine (3:34)
  10. It's What You Say (3:07)
avatar van Ducoz
1.5 ster voor David Gates in 1981. Tja, dat verdient 'ie niet.

En dat uitgerekend ik de gene moet zijn om het recht te praten... Gates ging niet mee met zijn tijd en klinkt op de laatste 3 platen die hij in de late 70s en vroege 80s uitbracht eigenlijk identiek. Overbodig dan, zou je zeggen. Maar hij levert niet in aan kwaliteit en ook hier klinkt Gates weer lekker zonnig.

De vergelijking is misschien gek, maar ergens doet Gates solo mij een beetje aan kale Beach Boys platen denken. Dat wil zeggen; dezelfde zonnige sound en eenzelfde feel, minus de harmonie zang. Nee, best een lekkere plaat.

Heel easy.. maar denk er maar bij dat je aan een zwembad in Malibu zit.. en het leven easy is.

avatar van blaauwtje
Deze plaat weer eens te voorschijn gehaald, ik gaf hem indertijd 1,5 ster, ik vroeg me af waarom eigenlijk, tijd voor een herwaardering, niet dat ik het nou ineens een wereldplaat vind, maar David Gates verdient die 1,5 nou ook weer niet, het ontstijgt de middelmaat niet daarom een kleine verhoging naar 2,5 ster. Ik zal mijn Bread collectie ook weer eens op de draaitafel leggen.