Cream - BBC Sessions (2003)

Blues / Rock
Label: Polydor

1. Sweet Wine (3:27)
  2. Clapton Interview 1 (0:54)
  3. Wrapping Paper (2:30)
  4. Rollin' and Tumblin' (3:04)
  5. Steppin' Out (1:50)
  6. Crossroads (1:55)
  7. Cat's Squirrel (3:39)
  8. Traintime (2:51)
  9. I'm So Glad (4:22)
  10. Lawdy Mama (1:53)
  11. Eric Clapton Interview 2 (0:48)
  12. I Feel Free (2:54)
  13. N.S.U. (2:56)
  14. Four Until Late (1:56)
  15. Strange Brew (3:00)
  16. Eric Clapton Interview 3 (0:44)
  17. Tales of Brave Ulysses (2:55)
  18. We're Going Wrong (3:25)
  19. Eric Clapton Interview 4 (0:38)
  20. Born Under a Bad Sign (3:04)
  21. Outside Woman Blues (3:18)
  22. Take It Back (2:19)
  23. Sunshine of Your Love (4:10)
  24. Politician (3:59)
  25. Swlabr (2:32)
  26. Steppin' Out (3:36)
EVANSHEWSON
Die BBC Sessions staan altijd garant voor superieure versies van gekende songs, zo ook hier voor Cream.
Ik heb in deze serie ook die van The Kinks en The Who en ook die zijn puik en dik in orde.

Prima schijfje, enorm sfeervol, zeker ook met de stukjes interview van Eric Clapton.

4.5 sterren

****1/2

Joy

Joy schreef:
idd, mijn favoriete led zep is de bbc sessions

Hoe kan een ontzettend grote Led Zeppelinfreak als ik dat zelfs vergeten te vermelden !
Natuurlijk is die Led Zeppelinplaat in de BBC reeks zeer aan te bevelen!

Joy schreef:
idd, mijn favoriete led zep is de bbc sessions

Natuurlijk is die Led Zeppelinplaat in de BBC reeks zeer aan te bevelen!

avatar van Thuurke
En die van de Beatles?, en Bowie? en Dire Straits? en Fleetwood Mac?

avatar van gijs van e.
Dit is een mooi album, maar de hoes had stukken beter gekunnen. Dit lijkt meer op een promotiefoto. Ik vind BBC sessions altijd wel leuk omdat je dan andere versies van de songs en zo krijgt. En ik vind sessies altijd wel leuk(ligt eraan van welke artiest)

avatar van gijs van e.
Ik vind politician wel veel meer rocken dan het origineel. En dat vind ik ook gelden voor SWLABR.

Thuurke schreef:
En die van de Beatles?, en Bowie? en Dire Straits? en Fleetwood Mac?

Natuurlijk die horen er allemaal bij

avatar van devel-hunt
de Cream de la cream van het imposante Clapton werk. Bijzonder invloedrijke band was dit, die zeer powerfull er tegenaan gingen, heeft vandaag de dag nog niets aan kracht ingeboed. De BBC sessies zijn opgepoetst en uitgebracht, prachtige plaat!!

Father McKenzie
Vandaag gescored op rommelmarktje, ontzettend energievol staaltje livemuziek voor BBC opgenomen. De korte interviews met Clapton halen niet al te erg de vaart uit dit plaatje.
Erg leuk, Cream was dan ook geen klein bandje, maar een stevig powertrio.
Dat andere Powertrio was de Jimi Hendrix Experience, minstens even powerfull.

Stijn_Slayer
Wat vervelend is aan deze plaat is die omroeper die telkens de hele vaart uit de cd haalt. Ik weet zelf ook wel dat ik naar Cream luister, en ik vind het niet echt interessant dat Eric Clapton me steeds even moet melden dat dit hun nieuwe single is, en dat hij er erg blij mee is.

Behoorlijk storend.....

Over de muziek kan ik echter alleen maar positief zijn. Misschien niet veel afwisseling t.o.v. de studio-opnames, maar wel overtuigend en foutloos gespeeld. Muzikaal en vocaal denk ik hun beste live album, alleen draai ik toch liever een plaat waar er geen BBC klojo doorheen kakelt. Dat kost de plaat dan ook uiteindelijk punten. Ik had anders 4,5* of héél misschien zelfs hoger gegeven.

avatar van BoyOnHeavenHill
"All right, all you groovy tuned-in turned-on way-out fans!" Lekker hoor, ik luister hier liever naar dan naar die eindeloos uitgesponnen solo's van Live Cream of Live Cream volume II. Biedt misschien weinig nieuws, maar klinkt allemaal als een klok, is heerlijk puntig uitgevoerd en barst van de energie.