Maya Jane Coles - Comfort (2013)

Dance

met Nadine Shah

6. Stranger (3:13)
  7. Everything (4:09)

met Karin Park

8. Fall from Grace (4:58)

met Catherine Pockson

9. Wait for You (3:52)

met Tricky

10. When I'm in Love (4:30)

met Thomas Knights

11. Take a Ride (4:05)

met Miss Kittin

12. Come Home (3:39)
avatar van Arrie
De single Everything is ronduit fantastisch en als ik dan Miss Kittin en Tricky bij de featurings zie staan, dan kan ik niet minder dan waanzinnig benieuwd naar dit album zijn. Maarre... wat een lelijke hoes. En rare vorm ook.

avatar van Manuel
Die hoes is een beetje in dezelfde stijl als haar laatste EP, de eerste release op haar nieuwe label ''I/AM/ME''. Er zullen neem ik aan nog wel meer releases in deze lijn op haar label verschijnen..

Ik heb nog niks van dit album gehoord, maar ga er in ieder geval wel even achteraan binnenkort.

avatar van inquestos
Everything is inderdaad heerlijk.

Het hele album is nu nog even te beluisteren op de stream van Pitchfork. Het hele album luistert wel lekker weg, niets hoogdravend, en af en toe lijkt er wel wat te worden gerycycled, maar door de gastbijdrages blijft het interessant.

avatar van overmars89
Ik vind dit fantastisch, ben redelijk nieuw in dit genre muziek. Deephouse, heb het altijd chill gevonden, maar nooit echt naar albums gaan luisteren en nooit echt verdiept in de artiesten.

Als ik dit vet vind, wat raden jullie me dan nog meer aan?

Ik weet niet of je het kan vergelijken, maar het enige andere artiest waar ik een album van heb soort in dit genre is Joris Delacroix.

avatar van Manuel
Joris Delacroix kun je hier denk ik niet echt mee vergelijken.

Persoonlijk vind ik dit een erg sterke deep house-plaat die ik absoluut zou aanraden: Francis Harris - Leland (2012)

Verder misschien de nieuwe Lulu Rouge: Lulu Rouge - The Song Is in the Drum (2013) - Lulu Rouge is een vriend van Trentemøller, die het fantastische Trentemøller - The Last Resort (2006) heeft gemaakt.

en natuurlijk enkele classics:

Theo Parrish - First Floor (1998)
Terranova - Close the Door (1999) (ook met veel rap, weet niet of je dat kan diggen)

avatar van overmars89
Thanks, ik ga het zeker checken. En van rap ben ik zeker niet vies.

avatar van Oepsje
@Overmars89, check ook zeker even John Talabot!

Wat betreft dit album: luistert heerlijk weg, met name met dit zomerse weer. Heerlijk deep house plaatje met leuke guest-vocals.

Thanks, voor het advies

avatar van perrospicados
Ik kwam bij deze dame terecht via haar release bij Fabric. Maakt lekkere platen hoor en het is ook geen straf om haar bezig te zien achter haar DJ gear