The Beatles - Silver Beatles (1982)

Label: All Round Trading

1. Memphis (2:15)
  2. 3 Cool Cats (2:15)
  3. Crying, Waiting, Hoping (1:58)
  4. To Know Her Is to Love Her (2:31)
  5. Sure to Fall (1:58)
  6. Take Good Care of My Baby (2:22)
  7. Besame Mucho (2:34)
  8. September in the Rain (1:49)
  9. Sheik of Araby (1:38)
  10. Searchin' (2:57)
avatar van Dibbel
Het betreft hier opnamen uit 1961, bekend als The Decca Sessions.
Ze noemden zich toen nog Silver Beatles. Dit is een regulier album uit 1982 (heb hem een paar jaar later gekocht), maar is denk ik erg onbekend gebleven.

avatar van Peterjan
ja idd decca heeft toen hun afgewezen.

avatar van nlkink
Grappig. Een bootleg op musicmeter. Opgenomen op 1 januari 1962 Voor Decca en inderdaad afgewezen door Dick Rowe met als reden: 'Guitar bands are on their way out'. Het heeft de man tot zijn dood achtervolgd. Toen vervolgens weer een groep langharige muzikanten zich bij Decca meldden werden ze meteen gecontracteerd; enter The Rolling Stones.
Zelf heb ik een CD versie die 'The Decca Tapes' heet en die twee extra liedjes heeft, nl. 'Money' en 'Till There Was You'.
En dat is nog niet alles wat er die dag is opgenomen: drie Lennon & McCartney composities, 'Love Of The Loved', 'Like Dreamers Do' en 'Hello Little Girl'. De eerste van de drie is te vinden op de bootleg CD 'Sessions' en de resterende twee zijn officieel uitgebracht op 'Anthology One' en daarmee het eenvoudigst te vinden.
Om historische redenen leuk dat de tapes nog bestaan en dat de liedjes redelijk gemakkelijk te vinden zijn voor de liefhebber. In elk geval leuker dan de opnames met Tony Sheridan een jaar of wat eerder.