Marvin Gaye - Trouble Man (1972)

Score
Label: Motown

1. Main Theme from Trouble Man (2) (2:32)
  2. "T" Plays It Cool (4:26)
  3. Poor Abbey Walsh (4:12)
  4. The Break In (Police Shoot Big) (1:57)
  5. Cleo's Apartment (2:09)
  6. Trouble Man (3:49)
  7. Theme from Trouble Man (2:01)
  8. "T" Stands for Trouble (4:50)
  9. Main Theme from Trouble Man (1) (3:53)
  10. Life Is a Gamble (2:32)
  11. Deep-In-It (1:24)
  12. Don't Mess with Mister "T" (3:04)
  13. There Goes Mister "T" (1:37)
Dit abum geef ik regelmatig op als mijn favoriete.
Destijds onbegrepen en nog steeds zwaar ondergewaardeerd.
Een groot en dapper meesterwerk, dat altijd in de schaduw heeft gestaan van What's Goin' On.

Dit is terug een meesterwerk van Marvin.Prachtig bijna intstrumentaal album.Een 5!Zonder twijfel!

Nicci
Majestykn schreef:
Prachtig bijna intstrumentaal album.

het is dan ook een soundtrack van een film.

hoe dan ook: wel een prachtige plaat. het nummer Troubleman is 1 van zijn sterkste nummers.

avatar van Reijersen
Gooi Marvin Gaye een soundtrack toe en je weet dat het een fantastische soundtrack wordt. Zo bewijst de soulman met dit album. Vooral de titeltrack is legendarisch goed.

avatar van Frederick
Trouble Man is werkelijk een fenomenale track. Hoor toch eens hoe doorleefd Gaye hier klinkt! Hij lijkt het zowaar vanuit zijn tenen te halen. What's Goin' On (1971) was al even bezield, maar na Trouble Man werd het wel erg siroperig met Let's Get It On. Wel sleep hij nog één keer een wonderschoon juweeltje in de gedaante van het mierzoete Here, My Dear (1978).

Maar heeft hij na deze geniale titeltrack Touble Man ooit nog iets zo slepend en bluesy als dit gezongen?

avatar van heicro
Deze nogal jazzy georienteerde soundtrack vonden toen bij critici en publiek weinig genade.
Gelukkig weten de MuMe leden vandaag de dag dit album wel juist te waarderen.

avatar van bone machine
bone machine (crew)
Trouble Man is alvast een steengoede song. Ben eens benieuwd naar dit gehele album, zal deze de komende dagen 'ns zoeken.

Nicci
heicro schreef:
. . . vonden toen bij critici en publiek weinig genade.

Echt waar? Ongelofelijk! Buitengewone lekker funk album.

avatar van radioplywood
Normaal gesproken door je vader, moeder of misschien je buurman. Ik ben het gaan waarderen omdat m'n broer (23) er maar over bezig bleef. En hij heeft gelijk!!
Allemaal luisteren.

avatar van kemm
Marvin was op het top van zijn kunnen deze periode, maar blaxploitation heeft men hem toch al beter voorgedaan. Hij weet heerlijke jazzy/funky klanken uit zijn mouw te schudden, maar buiten de film om klinkt het allemaal toch wat verloren. Niettemin blijft dit een boeiend project, waarmee Marvin bewijst niet enkel op zijn zoetgevooisde stembanden te leunen. ...Maar toch blijft Trouble Man het lekkerste nummer.

avatar van ajhorstink
Redelijke plaat, maar niet geweldig, blijft ver achter bij de echte klassiekers "What's going on" en "Let's get it on" .

avatar van Japsuh
Ik moest even aan deze plaat wennen, het is weer eens wat anders van Marvin. Desondanks vind ik het nu echt een geweldige plaat, maar misschien komt dat wel omdat ik ook erg van jazz houd.

avatar van Madjack71
Ik heb de uitgebreide versie geluisterd en daar is veel ruimte gemaakt voor instrumentatie. Het heeft m.i. nog een echte jaren zestig gevoel over zich. Die man beschikt echt over een gouden strot. Niet mijn favoriet, van wat ik van hem ken, maar wel aangenaam om naar te luisteren.

Teveel gefreak/gepiel voor mij.
Net een 3,0
jazz kan ik goed handelen maar vind hier veel te weinig liedjes op staan, OK het is een soundtrack.
De tracks met vocals van Marvin zijn mooi, de rest mwah.