Ulver - 1st Decade in the Machines (2003)

Noorwegen
Rock / Electronic
Label: Jester

1. Ulver - Crack Bug (3:33)
  2. Alexander Rishaug - A Little Wiser Than the Monkey, Much Wiser Than Seven Men (7:56)
  3. Information - Track Slow Snow (6:33)
  4. The Third Eye Foundation - Lyckantropen Remix (4:03)
  5. Upland - Lost in Moments Remix (2:42)
  6. Bogdan Raczynski - Bogs Basil & Curry Powder Recipe (5:05)
  7. Martin Horntveth - Der Alte (4:39)
  8. Neotropic - He Said - She Said (7:03)
  9. A. Wiltzie en Stars of the Lid - I Love You, But I Prefer Trondheim (10:22)
  10. Fennesz - Only the Poor Have to Travel (4:12)
  11. Pita - Ulvrmxsw5 (6:46)
  12. Jazzkammer - Wolf Rotorvator (3:31)
  13. V/VM - The Descent of Men (2:23)
  14. Merzbow - Vow Me Ibrzu (10:00)
avatar van Fianosther
Zeer interresant remix album met bekende artiesten uit allerlei hoeken van de electronica. Lang niet alle artiesten liggen mij, maar een aantal remixes vind ik heel erg goed. Zoals upland, stars of the lid en fennesz. Fennesz weet perfect de sfeer van Ulver' s perdition city over te brengen terwijl hij qua ritme weer heel anders te werk gaat.

geen stem omdat het een heel inconsistent album is maar wel een aanrader.

avatar van Fianosther
Een gelukje, ik zag deze plaat liggen bij de media markt voor 10 euri. Die heb ik maar meteen meegenomen!

MetalDex
Zijn dit nu nummers van Ulver geremixed door andere artiesten of juist andersom?
In ieder geval is het een heerlijk album, met een prachtig sfeertje. Der Alte is werkelijk fenomenaal

dit album is fantastisch