Immortal Technique - Revolutionary Volume 2 (2003)

Label: Viper

1. Revolutionary Intro (0:14)
  2. The Point of No Return (4:03)
  3. Peruvian Cocaine (4:50)

met Diabolic, C-Rayz Walz, Pumpkinhead, Tonedeff, Loucipher en Poison Pen

4. Harlem Streets (3:54)
  5. Obnoxious (4:51)
  6. The Message & the Money (3:57)
  7. Industrial Revolution (3:40)

met Roc Raida

8. Crossing the Boundary (4:49)
  9. Sierra Maestra (0:49)
  10. The 4th Branch (5:20)
  11. Internally Bleeding (2:47)
  12. Homeland and Hip Hop (2:46)

met Mumia Abu Jamal

13. The Cause of Death (5:55)
  14. Freedom of Speech (3:00)
  15. Leaving the Past (4:30)
  16. Truth's Razors (0:21)
  17. You Never Know (7:50)

met Jean Grae

18. One [Remix] (4:36)

met Akir

avatar van Hurrdurr
Gaat op alle punten over het eerste deel heen. De teksten en vooral de producties zijn in dit deel een stap boven Volume 1. Je moet het niet te vaak luisteren, maar als je het luistert neemt IT je wel mee naar een wereld die echt helemaal verkloot is; iedereen schijnt achter hem aan te zitten en iedereen is slecht, maar naast wat vergezochte theorien maakt hij tussendoor toch ook zeker heel sterke punten.

IT blinkt niet uit door zijn flow, die is nogal saai. Het blijft veel hetzelfde, wat er ook voor zorgt dat het album wel als 1 geheel voelt; elk nummer lijkt kwa geluid best wel op de vorige en de opvolgende. Niet dat dit een nadeel is, in tegendeel; dit zorgt ervoor dat je je helemaal op de teksten kan concentreren. En zoals gezegt zijn dit keer ook de producties een stuk beter, wat er voor zorgt dat er toch iets meer in zit dan de teksten.

4.0*

avatar van Illmaticly Ill
Fantastisch, dit soort hip-hop. Tech spit gewoon keiharde feiten over o.a. 9/11, corruptie van de Amerikaanse regering, Illuminati, racisme. Het zet je allemaal aan het denken. Snap je nu waarom dit soort artiesten niet in de media voorkomt of op tv? Hij spit de waarheid. Net zoals Tupac, DMX etc.

Mede door Tech ben ik veel meer research gaan doen in o.a. 9/11 en Illuminati. Wat moet je er van geloven? Ik wil niet naïef zijn, maar wat Tech allemaal over dit soort onderwerpen brengt vind ik stukken geloofwaardiger dan wat er bijv. op het nieuws wordt gezegd.

Al met al een topplaat, Tech heeft dus zeer goede lyrics, flowt lekker en de beats vind ik bijna allemaal goed.