Immortal Technique - Revolutionary Volume 2 (2003)

Label: Viper

1. Revolutionary Intro (0:14)
  2. The Point of No Return (4:03)
  3. Peruvian Cocaine (4:50)

met Diabolic, C-Rayz Walz, Pumpkinhead, Tonedeff, Loucipher en Poison Pen

4. Harlem Streets (3:54)
  5. Obnoxious (4:51)
  6. The Message & the Money (3:57)
  7. Industrial Revolution (3:40)

met Roc Raida

8. Crossing the Boundary (4:49)
  9. Sierra Maestra (0:49)
  10. The 4th Branch (5:20)
  11. Internally Bleeding (2:47)
  12. Homeland and Hip Hop (2:46)

met Mumia Abu Jamal

13. The Cause of Death (5:55)
  14. Freedom of Speech (3:00)
  15. Leaving the Past (4:30)
  16. Truth's Razors (0:21)
  17. You Never Know (7:50)

met Jean Grae

18. One [Remix] (4:36)

met Akir

avatar van Rhythm & Poetry
De laatste dagen heb ik deze plaat regelmatig afgespeeld (nu trouwens weer). De kracht zit hem met name in het begin, wat mij betreft is The Point of No Return het allerbeste wat de cd te bieden heeft, maar ook de nummers daarna halen een hoog niveau. Het middenstuk en het einde kent enkele nummers die ik minder vind en mijn beoordeling een klein beetje omlaag halen.

avatar van J.M.
Eindelijk origineel

avatar van -marco-
Heb alles van immortal technique maar even besteld, klinkt wel heel vet allemaal, wat ik heb gehoord!!

avatar van Shelter
de master van de lyrics...echt hoor wat die man allemaal spit, petje af!

avatar van -marco-
Heerlijk Heerlijk, wat een sterk album is dit zeg, ongeloofelijk goed!!!
Daar ik rev. 1 nog moest inkomen, pakt deze vol 2 mij gelijk met beide handen vast en laat niet meer los!!!

avatar van René.
Met een halfje verlaagd ivm de eentonigheid.

avatar van deagleking
wat is you never know toch een wereldtrack.. prachtig nummer

Social_Mask
Ik zal wrs de enige zijn, maar ik vind dat nummer samen met One [Remix] het minste wat dit album te bieden heeft. One is echt slecht, en You Never Know vind ik zo... 'oninteressant'.

avatar van principal2000
De man die de draad oppikt waar Public Enemy hem heeft laten liggen. Meest politiek getinte rapper sinds tijden en dat doet hij (net als P.E. in hun goude periode) met erg goede beats als achtergrondmuziek.
Goede speelduur, duidelijk verstaanbare MC (wat essentieel is gezien zijn nadruk op zijn boodschappen), goede gast-MC's en lekkere productie.

avatar van GarnalenPeller
9/11 was an inside job! Politiek of propaganda?

Social_Mask
9/11 zelf werd helaas wel gebruikt als propaganda.

DevendraBan
Sinds wanneer is het óf politiek óf propaganda? Beide begrippen zijn makkelijk te verenigen hoor.

avatar van Elohim
dit keer niet zo'n uitgebreide review, maar toch

you never know = dope, maar valt tegen als je dance with the devil eerst hoorde
one remix = dope, weer eens wat anders dan de negativiteit van Tech

ik ken de track truth's razors niet, zal k wel ff checken op youtube, zit niet in mijn album

vind dit n heel dope album, met serieuzere en meer politieke teksten in vergelijking tot vol. 1 wat toch wel veel battleraps had, beats zijn ook veel dikker hier

zeker veel beter dan the 3rd world en vol. 1 en k zit nog steeds te wachten op middle passage en vol. 3, iemand daar info over?

ook al is t n maar n speech, ik vind the message and the money echt n heel dikke track, als je luistert naar wat die man zegt:

And the more that mc's, producers, dj's and independent labels start to grasp the conceptuality of what their contribution to the business of hiphop is rather then just the music, the more the industry will be forced to change

en daar ben ik t mee eens, we moeten niet wachten tot de mode verandert en mensen weer skills willen horen, wij moeten de mode veranderen zodat dikke skills ook nog geld gaan opleveren

echt dik album dit, ook al zijn onderwerpen zo nu en dan beetje eentonig...

the cause of death is trouwens ook n dikke track zeg, pfoeh! harde tekst, vind die conspiracy theories altijd wel dope

avatar van teeveepee
Ik vind z'n spits wel hard, maar meeste beats vind ik niks. Ik vind vooral The Cause of Death goed.

avatar van Niek
Nou, zowaar: halfje erbij .

Maar hier:
principal2000 schreef:
De man die de draad oppikt waar Public Enemy hem heeft laten liggen.

ben ik het dus totaal niet mee eens, want:

Bass! How low can you go?
Death row, what a brother know?
Once again back it's the incredible,
rhyme animal, incredible D
Public Enemy number one,
Five-O said: 'Freese' and I got numb
Can I tell 'em that I really never had a gun
but's it's the web that the Terminator X spun

PE had af en toe ook gewoon lekkere brag-n-boast. Dat nimmer aflatende kommer en kwel van IT verveelt me gewoon zo snel zo ontzettend. Enfin, dat punt had ik al eens eerder gemaakt.
Verder vind ik de beats ook minder geniaal dan ze op het eerste gehoor klinken.
Maargoed, halfje erbij dus, 2.5 is het nu en meer kan ik er niet van maken en zal het van mijn kant nooit worden. Is toch bíjna een voldoende..

avatar van P Jay
Niek schreef:
Bass! How low can you go?
Afro, what a brother know?
Once again back it's the incredible,

avatar van Niek
Auw.

avatar van Raul
haveman schreef:
Na Eminem, Wu-tang en BIG de vierde rapper die van mij 4 sterren krijgt.

Nas?

Anyway, heel sterk album van Immortal Technique maar wil Niek wel even bijvallen in zijn kruistocht tegen de IT vereerders
De MC skills van deze man zijn prima maar natuurlijk wel heel eenzijdig. Hij spit agressief en lekker, maar wel áltijd op dezelfde manier. Teksten zijn top maar de rijmschema's altijd hetzelfde. Geeft helemaal niet maar ik snap wel waarom Niek dan zenuwachtig wordt als mensen ineens gaan roepen dat het de 'beste rapper ooit' is. Dat is het mijns inziens bij lange na niet.

Wél een heel fris geluid in 2006, hardcore reality in yo face hiphop, een verademing in deze nieuwe eeuw. Ben het ook lang niet met alles wat IT zegt eens maar vind zijn teksten wel sterk, en ook zijn punchlines zijn van hoog niveau (vooral in Obnoxious, geweldig nummer!)

4 sterren voor dit album.

Mijn favoriete nummers zijn Peruvian Cocaine, Obnoxious en Industrial Revolution. Freedom of Speech vind ik ook interessant.

avatar van No Surrender
Die beat van Peruvian Cocaine vind ik geniaal, heeft echt een vakantie sfeertje.

avatar van Delars
Heerlijk album, The cause of death en ook crossing the boundary vind ik een heel vet nummer, over het algemeen zeer goed ( beats , lyrics, afwisseling )

avatar van MAS
MAS
Erg interessant album. Hij snijd veel onderwerpen aan waar ik ook vaak aan denk. Na het einde zwakt het een beetje af maar de cd gaat geen moment vervelen en zet je aan het denken.

avatar van Ralph
Ik vind elk nummer op dit album echt geweldig maar kan er nooit meer dan 3/4 achter elkaar luisteren..

gister deel 1 ontdekt en as we speek deeltje 2 nu aan het luisteren en ik vind het geweldig, nu was mijn vraag weet iemand iets van deel 3?

deel 2 is een stuk beter dan deel een. nummers als cause of death, internally bleeding, freedom of speech, you never know zijn zeer sterk. Een cd waar je naar moet luisteren en deze man verwoord veel dingen waar ik zelf ook regelmatig aan denk. Tuurlijk word de muziek van IT na een lange luisterbeurt op een gegeven moment eentonig maar dat neemt niet de kracht van de boodschap in zijn raps weg en in mijn ogen is IT dan ook een van de beste in zijn subgenre van de hiphop.

4,5* voor dit album, 3* voor rev,1 omdat ik die echt een stuk eentoniger vond

avatar van Hurrdurr
Gaat op alle punten over het eerste deel heen. De teksten en vooral de producties zijn in dit deel een stap boven Volume 1. Je moet het niet te vaak luisteren, maar als je het luistert neemt IT je wel mee naar een wereld die echt helemaal verkloot is; iedereen schijnt achter hem aan te zitten en iedereen is slecht, maar naast wat vergezochte theorien maakt hij tussendoor toch ook zeker heel sterke punten.

IT blinkt niet uit door zijn flow, die is nogal saai. Het blijft veel hetzelfde, wat er ook voor zorgt dat het album wel als 1 geheel voelt; elk nummer lijkt kwa geluid best wel op de vorige en de opvolgende. Niet dat dit een nadeel is, in tegendeel; dit zorgt ervoor dat je je helemaal op de teksten kan concentreren. En zoals gezegt zijn dit keer ook de producties een stuk beter, wat er voor zorgt dat er toch iets meer in zit dan de teksten.

4.0*

avatar van FlyLo
Niek schreef:
Verder vind ik de beats ook minder geniaal dan ze op het eerste gehoor klinken.

Deze week sinds lang nog eens dit album gedraaid en ik kan me helemaal vinden in je mening. Bij mij gaat er een halfje vanaf.

avatar van Elohim
ik heb er een halfje vanaf gehaald, weet ook niet waar ik de vijf vandaan haalde, ik vind dit een gruwelijk album, alleen het gebrek aan variatie is wat em weerhoudt van perfectie

@mensen die zeggen dat deze beter is dan deel 1, mee eens, alleen staat het beste nummer van Tech toch op 1, dat is (ik denk zonder enige discussie) dance with the devil

KSPR
Niek schreef:

Tsja, is het dan niet erger dat het grootste deel feiten zijn?

Hij schiet alleen wat door in de 9/11 conspiracy, Illuminati en dat soort dingen.. maar de verwijzingen naar Nicaragua e.d. zijn allemaal waar.

De Schaafkaas
(Aangedikte) waarheden in een hiphop-jasje. Ik houd ervan.

Ik ga binnenkort mijn top 10 updaten en denk dat deze hem gaat halen.

avatar van Harderwiek
Immortal Technique doet hier iets wat weinig rappers doen: de waarheid over bepaalde zaken geven. En als andere het doen komt het na mijn mening niet in de buurt van deze man. Moet het album nog even goed een paar keer helemaal achter elkaar luisteren voor ik beoordeling geef. Point of no Return, Obnoxious en Crossing the Boundary tot nu toe mijn favorieten!